דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים להדרכת טיולים מוצלחת 

מאת    [ 24/09/2012 ]

מילים במאמר: 550   [ נצפה 2406 פעמים ]

מדריך טיולים יודע שעל מנת לכבוש את הקהל הוא חייב להתאים את סגנון ההנחיה לאנשים בקבוצה. ככל שתהיה קשוב יותר לקהל שלך, מתואם עם ציפיותיו, ו"בראש אחד" איתו, כך תצליח לרתק אותו ולזכות בקשב מלא

אם אתה חושב על קריירה בתחום זה, הנה כמה טיפים כיצד לגוון ולייעל את ההדרכה שלך, כך שתתאים לכולם ותבטיח הנאה רצופה מהטיול.

  • למד את הקבוצה. קבוצה עשויה להיות הטרוגנית: מורכבת מאנשים שהם בגילים שונים, ממיקומים גיאוגרפיים שונים, או מתחומי עיסוק ועניין שונים. ככל שתצליח לאפיין את הקהל ולמצוא מכנה משותף רחב יותר, כך תצליח לדבר אל כמה שיותר אנשים.
  • נסה לאתר את הדומיננטיים בקבוצה. בכל קבוצה תמיד יש כאלה שבולטים יותר, נחשבים למובילי דעה, וסוחפים איתם את השאר. ברגע שתדע כיצד לאתר את הדמויות הללו ולמשוך אותן לצידך, הקבוצה תהיה בידיים שלך
  • יש אנשים שקולטים יותר דברים חזותיים, אחרים מרגישים נוח יותר עם מילים, ויש מי שזוכר כשמקשרים לו משהו לדבר אחר שהוא מכיר. כמדריך טיולים אתה חייב לגוון את סגנון ההנחיה, ולדבר גם לאלה שאוהבים להקשיב, לאלה שצריכים שיראו להם את הנוף, ולאלה שחייבים ליצור קשר בין סיפור למקום.
  • התלהבות היא תמיד מתכון מנצח להדרכה ולהנחיה טובה. כשאתה באמת נלהב לגבי המקומות בהם אתם מבקרים, זה מידבק ומלהיב אחרים. התלהבות אינה משהו שאפשר לזייף; לכן נסה למצוא את הנקודות שבהן אתה מתחבר.
  • אם אתם באוטובוס, נדרשות ממך יכולות הנחיה אחרות מאשר אלו הנחוצות באתר עצמו. כמדריך טיולים מקצועי, חשוב מאוד שתדע להתאים את סגנון ההנחיה למקום בו אתם נמצאים, כך שלא תחמיץ שוב דבר ואף אחד.
  • נסה לשלב את העובדות היבשות וההיסטוריות בתוך סיפור. אנשים אוהבים מאוד לשמוע סיפורים. אם אתה מוסר רק מידע יבש וקונקרטי, סביר להניח שלא תרתק את כולם; אך אם תספר סיפור, הקהל יקשיב לך היטב.
  • היה קשוב לקבוצה. מדריך טיולים צריך לדעת איך לצאת מהמסגרת, וחשוב שתדע שלא תמיד צריך לדבוק בתוכנית. אם אתם באתר מסוים ופתאום מתפתח דיון שאינו קשור ישירות למה שתכננת, אל תעצור ותסיט את הדברים חזרה אל המתכונת הרגילה. כל היופי בטיול במחוזות לא מוכרים הוא לגלות עוד ועוד רבדים. כמדריך טיולים אתה צריך לדעת להתאים את עצמך למה שקורה בשטח, ותמיד להיות קשוב לקבוצה.
  • אם אתה לא בטוח במשהו, אל תנסה להמציא. יכול להיות שבמהלך עבודתך כמדריך טיולים תיתקל בשאלה שלא תדע לענות עליה. זה טבעי. אף אחד לא יכול לדעת הכל. במצב זה, חשוב מאוד לא לנסות להמציא תשובה. צריך להבטיח לבדוק, ולחזור למי ששאל.
  • זכור, כל הנחיה היא תמיד דו-כיוונית. אתה אמנם המדריך של הטיול, אך עומדת מולך קבוצה של אנשים שראו וחוו דברים בחייהם. גם אתה, כמדריך, יכול לא רק לתת, אלא גם לקבל. תתפלא אילו דברים נפלאים אתה יכול לקבל מכל קבוצה, בכל טיול.

הדרכת טיולים היא תחום מעניין מאוד, המבטיח לא רק מפגש עם מקומות ונופים, אלא גם עם אנשים. זכור זאת וצא לדרך!

בית ספר דיפלומה מציע קורס תיירות  לפרטים על הקורס לחץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב