דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השתלבות של מנהל חשבונות בעסק 

מאת    [ 24/09/2012 ]

מילים במאמר: 426   [ נצפה 1380 פעמים ]

צעירים רבים שומעים כיום על תחום הנהלת חשבונות ומבקשים להשתלב בו. מדובר במקצוע מעניין ומאתגר, אך לפני שמחליטים, חשוב שתדעו מה בעצם עושה מנהל חשבונות בשטח וממה מורכבת עבודתו.

השתלבות של מנהל חשבונות בעסק היא מרכיב חשוב מאוד בהנעתו של העסק ובתפעולו. הנהלת חשבונות היא אחת המחלקות החשובות ביותר בניהולו ובתיפקודו של העסק, ועל מנהל החשבונות מוטלת אחריות רבה. הנהלת חשבונות עוסקת בתיעוד כל הפעילות הפיננסית בעסק, בארגון, בחברה או בעמותה, באמצעות רישום תנועות כספיות ולא-כספיות של הארגון או העסק.

הנהלת חשבונות מתנהלת באמצעות מנהל חשבונות, והוא זה שמבצע את עבודת הנהלת החשבונות בפועל. ראשית לכל, מנהל החשבונות מכין את כל המסמכים והדוחות הנוגעים להוצאות ולהכנסות של העסק: הכנת דוחות מאזן, הכנת דוחות רווח והפסד, הכנת הצהרת הון ועוד.

נוסף על כך, עבודתו של מנהל חשבונות כוללת גם חישוב והכנת משכורות, התנהלות כלכלית מול ספקים, מול לקוחות ומול עובדי החברה, הנפקת חשבוניות ורישומן, גביית חובות, רישומי מלאי, התאמות של הבנקים, התנהלות מול מס הכנסה ומול רשויות אחרות, וכן ביצוע מטלות נוספות הקשורות באופיו הייחודי של העסק או הארגון.

רישומיו ועבודתו של מנהל החשבונות חייבים להיות כפופים לכללים המקובלים, ולהתבצע באמצעות שיטת החשבונאות הכפולה (בדרך כלל בעסק מורשה גדול או בינוני) או בשיטת ההנהלה החד-צידית.

מנהל החשבונות מכין בכל חודש (לעיתים בכל חודשיים) דיווחים תקופתיים לרשויות המס, ובתום שנת המס (לעיתים בתום רבעון) מבקר רואה חשבון את רישומיו של מנהל החשבונות. רואה חשבון, המוכר על ידי הרשויות כמי שמוסמך לאשר את הרישומים, לתקנם או לפסול אותם, עורך את הביקורת שלו על ההתנהלות הפיננסית של החברה בהתאם לרישומיו של מנהל החשבונות, ועל פי ביקורת זו פועל מנהל החשבונות.

חשוב לדעת כי כל עסק, ארגון, חברה או עמותה זקוקים למנהל חשבונות. כאשר מדובר בעסק קטן, בדרך כלל בעלי העסק לא יעסיקו מנהל חשבונות כשכיר בעסק עצמו, אלא יפנו למשרד הנהלת חשבונות, ולידיו ימסרו את הניירת שלהם פעם בחודש. אולם,  כאשר העסק גדל ומתפתח לא ניתן עוד להסתפק במנהל חשבונות חיצוני, ויש צורך להעסיק מנהל חשבונות פנימי במשרה מלאה.

ככל שהעסק הופך גדול יותר והיקפי העבודה גדלים, יש צורך להוסיף מנהלי חשבונות נוספים בתוך העסק עצמו, ואלה מבצעים תפקידי הנהלת חשבונות במחלקות השונות (למשל מנהל חשבונות למחלקת גיוס, מנהל חשבונות למחלקת גבייה, מנהל חשבונות למחלקת שיווק ופרסום וכדומה).  על כולם מפקחת מחלקת הנהלת חשבונות, שבראשה עומד מנהל החשבונות הראשי.

בהנהלת חשבונות עוסקים אנשים אשר בעלי חוש למספרים, אשר אוהבים להיות בראש ההתנהלות הפיננסית של העסק, ויכולים, בעזרת תבונה והתמקצעות, למנף את העסק כולו באמצעות חישובים ורישומים נאותים, מסודרים ואחראיים.

 

בית ספר דיפלומה מציע קורס הנהלת חשבונות 1+2    לפרטים על הקורס לחץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב