דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שפת עיצוב, איך מפתחים אותה! 

מאת    [ 24/09/2012 ]

מילים במאמר: 516   [ נצפה 2098 פעמים ]

כל אדם העוסק בתחום יצירתי מכיר את התחושה הזו - הרגע שבו אנו מבינים שיש לנו עוד שפה, לא מילולית, קצת אישית, דינמית ומתפתחת, המגדירה אותנו כמעצבים.

חיוני לדבר בשפת עיצוב, אולם שפת עיצוב אישית אינה נוצרת בחלל ריק. על מנת לפתח סגנון וטעם אישי חייב המעצב לחוות ולספוג מיגוון רחב של סגנונות עיצוב, לא רק מתקופתנו, אלא גם מתקופות אחרות וממקומות אחרים. הוא חייב להתנסות, לחוות, לחיות, לטעות ולתהות, כי רק כך נוצרים הדברים הטובים ביותר. בעבור מעצב פנים מדובר בנכס ממשי, שישרת אותו במהלך עבודתו, שהרי לכל חלל יש מטרה אחרת וכל מציאות מכתיבה צרכים אחרים.

הנה כמה טיפים חשובים איך לפתח שפת עיצוב דינמית וחיה, שתפתח אתכם כבני אדם וכמעצבים.

 

  • התוודעו לכמה שיותר סגנונות עיצוב: קלאסי, מודרני, כפרי, רטרו, נקי, ועוד. מעצב פנים טוב לומד את המוטיבים החוזרים בכל סגנון, וכאשר יפתח את שפת העיצוב שלו, יהיה לו עולם עשיר של השפעות לשאוב ממנו.
  • צאו מאזור הנוחות והתנסו גם בעיצוב שאינכם מכירים או פחות מתחברים אליו. ככל שתרשו לעצמכם להעז, למתוח גבולות וללכת עד הקצה, כך תדעו מה אתם יכולים לקחת עמכם על מנת לפתח את השפה שלכם.
  • אל תנסו לבנות שפת עיצוב על בסיס יכולת לעצב סוג חלל אחד בלבד. מעצב פנים חייב להפגין גמישות מחשבתית, ולהיות מסוגל לעצב מיגוון רחב של חללים - דירת גן, בית שיש בו מספר מפלסים, נכס מסחרי, נכס ציבורי או דירת סטודיו.
  • שפה מורכבת מאותיות ומסימנים היוצרים מילים. הדבר אינו שונה כשמדובר בשפת עיצוב. גם כאן עליכם לדעת כיצד להשתמש באלמנטים שונים, כמו תאורה וצבע, על מנת להעשיר את השפה ולהיות מעצבים רבגוניים וטובים יותר מאחרים.
  • עליכם להבין שמדובר בשפה מתפתחת ודינמית, ולכן סביר מאוד להניח שלאורך ציר הזמן תשתנה שפת העיצוב שלכם ותתפתח. כמעצבי פנים תלמדו ללא הרף דברים חדשים, תעשירו את שפתכם, ותיצקו את המציאות אל עולם המושגים הנכון לכם מבחינת העיצוב.
  • אל תתעלמו מהשפעות חיצוניות ואל תבטלו אותן. היבטים חברתיים, פוליטיים וכלכליים יכולים להשפיע ומשפיעים על מגמות עיצוב. כאשר אתם מפתחים את שפת העיצוב, עליכם להכיר בהשפעות שיש לסביבה על השפה.
  • פונקציונליות היא ניב חשוב מאוד בשפה שלכם. ולכן, כאשר אתם מפתחים סגנון עיצוב ושפת עיצוב, עליכם לתת את הדעת על מטרת החלל ולהפוך אותו  לפונקציונלי.

 

היופי בשפת עיצוב נובע מהיכולת ללמוד ללא הרף. ברגע שתעמדו על בסיס איתן, תוכלו לפרוח, לפרוס כנפיים, ולעוף איתו לכל מקום, להבין את גבולות הגזרה שלכם, העדפותיכם וסגנונכם. ומכאן השמיים הם הגבול.

בית ספר דיפלומה מציע קורס עיצוב ואדריכלות פנים   לפרטים על הקורס לחץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב