דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסחר בבורסה: איך להתחיל ברגל ימין? 

מאת    [ 23/09/2012 ]

מילים במאמר: 490   [ נצפה 1810 פעמים ]

הבורסה הישראלית היא האפשרות הכי הנגישה ובה אפשר להשקיע בחברות ישראליות על ידי כלים פיננסיים מגוונים כמו מניות ואג"ח. מניה הינה פיסה מהבעלות בחברה והמחזיק בה בעל חלק בבעלות של החברה. אם וערך החברה עולה, יעלה ערך המניה בהתאם, אם רכשתם מניה של החברה יש לכם את האפשרות למכור אותה וליהנות מן הפירות. אותו הסיפור לגבי חלוקת הדיווידנדים. אג"ח הם הלוואה אותה מעניק רוכש האג"ח ומקבל בעבורה התחייבות להחזר החוב בריבית. ככל שהלווה יציב יותר כך הריבית נמוכה יותר ולהפך.

 

המסחר העצמאי בבורסה

מסחר עצמאי הינו הדרך להשקיע בCFD, אג"ח, מניות,או מסחר במט"ח בצורה עצמאית ללא ההזדקקות לגורם שלישי שיבצע זאת המטלה למענכם, דרך קבלת אפשרות גישה בצורה ישירה למערכת המסחר בבורסה ויכולים לסחור בהתאם לחוקי הבורסה. לפני תקופת האינטרנט, הדרך היחידה הייתה ליצור קשר עם בית ההשקעות או הבנק בכדי לתת פקודות של קנייה  או מכירה, אך נכון ליום כל מה שנדרש הוא מחשב, אינטרנט ונתיב גישה אל המסחר בבורסה. יש שתי דרכים כדי לקבל גישה אל מערכת המסחר של הבורסה: האחת היא הבנקים והשנייה היא בית השקעות. כל אחד יכול להיות בעל גישה לבורסה דרך הבנק שלו ואולם הריביות שהבנקים גובים הוא גבוה מאוד, ההופכת לפעמים לפעולה לא משתלמת. העמלות שגובים בתי המסחר העצמאיים נמוכים בהרבה מעמלות הבנקים עבור אותן הפעולות ולעיתים אף מעניקים פטור מעמלות.

המסחר בבורסה: מהו המסחר האלגוריתמי?

מסחר אלגוריתמי או בשמו השכיח מסחר אוטומטי הוא בעצם מסחר על ידי תוכנת ממוחשבת. התוכנה אוספת בצורה מרוכזת את כל האינפורמציה של המסחר בבורסה, מנתחת אותם ומעבירה פקודות רכישה ומכירה בצורה אוטומטית. על פי האינפורמציה שבידנו, כ70% ואולי אף יותר, מפעולות המסחר כיום בבורסה, מתרחשות באמצעות תוכנות מחשב רובוטיות בשיטה זו. היתרונות שבהיעזרות בתוכנה הינם: התוכנה עובדת בעבור האדם במשך כל שעות היממה שבעה ימים בשבוע, אין היא מושתתת על רובד רגשי ומעבדת אינפורמציה באופן לוגי קר וללא שגיאות בשל חוסר משמעת על ידי לקיחת סיכונים מעל אופן תכנותה והאפשרות של התוכנה לנתח ולעבד במקביל כמות בלתי מוגבלת של נתונים גם לסחור בה בעת שהיא מעבדת אינפורמציה בזמן אמת.

כיצד ניתן לסחור בבורסה גם מעבר לים?

מסחר בבורסה בארץ ובחו"ל אפשר לבצע רק על ידי חבר בורסה, זאת מהסיבה שהאדם הפרטי אינו מורשה לסחור בבורסה באופן ישיר. בארץ קיימים עשרים ושמונה חברי בורסה מהם ארבעה עשר בנקים וארבעה עשר בתי השקעות. בעת בקשת גישה, מהבנק כמו הברוקר, אל מערכת המסחר של הבורסה, הפעילות מתרחשת למעשה דרך חברי הבורסה. מתעוררת בעיה אם אתם חפצים להתפתח לעבר בורסות אחרות בעולם כמו למשל בורסה אמריקאית. בנסיבות הללו הפעולה באמצעות הבנק או הברוקר שמלכתחילה גבו עמלות גבוהות, גובות בעבור השירות הנ"ל ריביות גבוהות אף יותר שיגרמו להפחתת כל סיכוי לרווח. בשל כך האפשרות ההגיונית היא בית השקעות אמריקאי. הפעולה אינה פשוטה זאת בשל העובדה שמומלץ למצוא חברת השקעות אמינה ובעלת מוניטין, עליה תוכלו לסמוך ובאמצעותה תוכלו לבצע את העסקאות שלכם בעלויות נמוכות. אחת האפשרויות המומלצות הינה Interactive broker שבאמצעותה ניתן בנכסים פיננסיים ברוב מדינות בעולם והיא מעניקה שרות אמין ומקצועי, עם תוכנות ממשקת ידידותיות למשתמש הישראלי.

BeTrader -מסחר בבורסה, תשקיע בעצמך!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב