דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו מודיעין עסקי? 

מאת    [ 23/09/2012 ]

מילים במאמר: 437   [ נצפה 2429 פעמים ]

האינפורמציה שנחשפה מאפשרת הכרת המתחרה וניצול עובדה זו על מנת ליצור עליונות. האינפורמציה כוללת מידע אודות המוצרים של המתחרה, שיטות עבודה ודפוסי התנהגות המאפיינים אותו. שיטות דומות להשגת מידע ניתן למצוא במודיעין צבאי. ההכשרה הניתנת בתחום הזה נפרדת מההכשרה אותה עוברים החוקרים הפרטיים.

השיטות החוקיות לאיסוף האינפורמציה העסקית מהחברות המתחרות כוללות בתוכן מעקב אחר פרסום, ניתוח עסקי, קהל היעד וכדומה, תוך ניתוח השוואתי עם נתוני הלקוח. מרבית האינפורמציה הינה "אינפורמציה שבדיעבד", עובדה היוצרת קושי בהשגת היתרון, ועל כן קיימים תאגידים הפועלים בדרכים לא כשרות.

שיטות העבודה במודיעין עסקי

המטרה במודיעין עסקי היא חדירה חוקית אל שורות המתחרה, תוך ניצול כל אינפורמציה העומדת לרשות הרבים על מנת לקבל תמונת מצב בהירה יותר על המתחרים בזירה הכלכלית. תמונת מצב עדכנית עשויה לאפשר ללקוח המשתמש בשירותי מודיעין עסקי להיות בעמדת עליונות באמצעות השימוש במידע לתכנון מהלכים עתידיים. מודיעין עסקי אינו מתבצע בכל משרד חקירות פרטי. אופי העבודה בחקירות כלכליות שונה באופיו מחקירות אישיות באופן מהותי. כאן תפקידו של חוקר פרטי הוא בעיקר מעקבים אחר נתונים המתפרסמים ברשות הרבים או שלכול אחד יש את הלגיטימציה לדלות אותם אם באמצעות הפרסומים במדיה התקשורתית, אם באמצעות העיתונות הכתובה, בנבירה בתיקים בבית המשפט או באמצעות ניתוח דוחות שנתיים, פעילות בורסאית, רכישות, וכדומה, בניגוד לעבודת השטח הכוללת מעקב פיזי של בלש פרטי כאשר מדובר בחקירות פרטיות. במודיעין עסקי קיימים חוקי משחק ברורים כאשר ישנם תאגידים המחליטים לעבור עליהם על מנת לזכות ביתרון נוסף.

מודיעין עסקי והריגול התעשייתי

בניגוד למודיעין עסקי בהן כל שיטות החקירה ואיסוף האינפורמציה נעשו באופן חוקי ולגיטימי, ישנם תאגידים הבוחרים להפר את "כללי המשחק" על מנת לזכות בעליונות נוספת על המתחרים בזירה העסקית. זהו הריגול התעשייתי העשוי לחצות גבולות, ואינו מוגבל מבחינה גיאוגרפית. שיטות הריגול התעשייתי אינן חוקיות כאמור ומהוות עבירות פליליות בבתי המשפט בעולם המודרני. שיטות הריגול רבות ומגוונות והן כוללות האזנות סתר, צילום בסתר, גניבות מסמכים ותוכניות או צילום בסתר של התוכניות הללו, גניבות דואר, מתן שוחד לעובדים או שתילת חפרפרת של החברה המתחרה, שתילת תוכנות ריגול במחשב, גניבות מחשבים ואמצעי אחסנת מידע וכדומה. השיטה השכיחה ביותר כיום היא החדרת "סוסים טרויאניים" המאפשרים קריאת קבצים בזמן אמת באמצעות רשת האינטרנט. שיטות ליקוט המודיעין התחרותי אצלנו הן לגיטימיות לחלוטין, ואולם במידה וקיים חשד לריגול תעשייתי לנו יש את האמצעים לחשוף אותם ואף לצמצם לרמה מינימאלית את היכולת לרגל בחברתכם אם באמצעות התקנת ציוד צילום נסתר וגלוי, במקומות בהם קיימת גישה מוגבלת, על מנת לאבטח מידע רגיש, בדיקה להימצאות מערכות להאזנות סתר לטלפונים, בדיקת מחשבים והתקנת ציוד למניעת האזנות סתר עתידיות. במידה ואתם מעוניינים לזכות את החברה שלכם ביתרון על המתחרים, אנא השאירו הודעה או צרו קשר טלפוני ואנו נשמח לעמוד לשירותכם. 

להב חקירות ושירותי מידע - בלש פרטי שמתמחה בחקירות בגידה,חקירות כלכליות ומודיעין עסקי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב