דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פתיחת עוסק זעיר 

מאת    [ 22/09/2012 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 4766 פעמים ]

פתיחת עוסק זעיר

נתחיל בהפרכת ההגדרה, למעשה כיום אין יותר הגדרה לעניין מס של עוסק זעיר, עוסק זה הוחלף וכיום ניתן להתאגד בתור עצמאי בשתי דרכים עיקריות, האחת הנה עוסק פטור והשניה עוסק מורשה, אמנם נגיע לכך בהמשך.

פתיחת עוסק זעיר התאימה למי שהיה מעוניין להקים עסק קטן, בתור בעלים של עסק חדש, אשר טרם הוברר אם יהיה רווחי ואם ישרוד את תקופת הקמתו הראשונית המדינה החליטה לספק הטבות לעסקים אלו, הטבות אלו באו לידי ביטוי בשני אופנים, האחד הקלות שונות ברמות הדיווח להן נדרש בעל העסק הקטן והשניה הקלות בתשלום מע"מ כך שעד למחזור מסוים העסק הקטן אינו נדרש בתשלום של מע"מ.

בשנת 2003 בוטלה ההגדרה של עוסק זעיר, משיקולים שונים ובמקומה ניתן להתאגד כיום באמצעות פתיחה של עוסק פטור כאשר מדובר בעסק חדש וקטן או באמצעות מיסוד של עוסק מורשה כאשר מדובר בעצמאי אשר הנו בעל מחזור עסקים גדול יותר או לחילופין במידה ומדובר בעצמאי אשר בהתאם לחוק ולתקנות מחויב להתאגד באמצעות פתיחה של עוסק מורשה כבר מתחילת עיסוקו.

פתיחה של עוסק פטור במקום עוסק זעיר

ברוב המקרים מי שמעוניינים להקים עוסק זעיר למעשה מעוניינים בפתיחה של עוסק פטור, מדובר בעוסק אשר אינו נדרש לשלם מע"מ על ההכנסות שלו, כמו כן, העוסק הפטור נהנה מהקלות שונות מרשויות המס, הוא אינו נדרש בניהול ספר תקבולים ותשלומים על אף שמומלץ לנהל ספר כזה ואינו נדרש בדיווח שוטף למע"מ שכן הוא איננו משלם מע"מ אלא בדיווח שנתי בלבד בדבר מחזור עסקאותיו.

אמנם בדומה לעוסק זעיר גם עוסק פטור מוגבל למחזור עסקאות נמוך יחסית העומד על כ – 77,000 ש"ח מדי שנה, כאשר במידה ויעבור את מחזור העסקאות האמור הוא יהפוך באופן אוטומטי לעוסק מורשה, למעשה עליו לפנות למע"מ וליידע אותו כי עבר את מחזור העסקאות הקובע וכי כעת הוא עוסק מורשה או לחילופין לציין כי עבר באופן חד פעמי את מחזור העסקאות וכי הוא עתיד להשאר ולפעול בתור עוסק פטור, אז מע"מ יגבה ממנו את מס הערך המוסף על העסקאות שמעבר למחזור המותר וימשיך להשאיר אותו בסיווג של עוסק מורשה.

רואה חשבון לעוסק זעיר וכיום עוסק פטור

התנהלות מול רשויות המס ופתיחה של תיקים ברשויות המס מומלץ לבצע באמצעות רואה חשבון המתמחה בעסקים קטנים בהם עוסק פטורים שבעבר התאגדו כעוסק זעיר. רואה חשבון המתמחה בעסקים קטנים יסייע לכם בפתיחת התיקים ובהתנהלות השוטפת מול רשויות המס, הוא מטפל בתיקים רבים של עוסקים ובקיא בכל נושאי המיסוי הרלוונטיים לגביהם. למשל עד מתי ניתן להגיש דוחות, מה ההבדל בין רישום של רכישת נכס בספרים של העוסק לבין רישום של הוצאה, ולמעשה יוודא כי התנהלותכם תקינה.

הכותב הנו רואה חשבון

הכותב הנו רואה חשבון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב