דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע אפטיה היא גישה שמובילה לבריאות נפשית ולהישגים מרובים? 

מאת    [ 20/09/2012 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 4255 פעמים ]

מדוע אפטיה היא גישה שמובילה לבריאות נפשית ולהישגים מרובים? 

 

 

אמפטיה היא מסוכנת כי היא מחלישה והורסת נפשית

 

אנשים אמפטיים מדי הם אנשים שבדרך כלל הרוסים מבחינה נפשית. הם מזדהים יותר מדי, הם כואבים מרבית הזמן, אכפת להם מכל דבר, הם מגיבים ונגררים לסיטואציות והם חשים מושפלים, מושפעים וחלשים מאוד.

 

למרות שהתכונה "אמפטיה" נחשבת לתכונה חיובית בשיח התרבותי-חברתי, למעשה מדובר בתכונה בעלת תוצאות שליליות ובמקרים קיצוניים אף הרות אסון: רגישות מוגזמת, חוסר יכולת להתמודד עם טראומות, העדר כלים להדחיק מצבים שליליים או אנשים מטרידים, העדר הכושר להתעלם מהסחות דעת, נטייה להגיב לכל אירוע או הפרעה ולהעניק לה משקל כבד וחסר פרופורציות, נטייה לביקורת עצמית מוגזמת, רגשות אשם מפותחים, הרס עצמי ודיכאונות. 

 

 

 

אפטיה מובילה למספר תוצאות חיוביות

 

דווקא אפטיה היא הדרך המרכזית לבנות חיים עצמאיים, שלמים וחיוביים. ללא מנגנון של הדחקת השלילי אין אפשרות לבנות חיים המבוססים על גישה חיובית, חוסן עצמי ויציבות.

 

באמצעות שליטה על המנגנון האמפטי ושכלול היכולת האפטית ניתן לרסן את מידת הרגישות, להתמודד עם טראומות במהירות מפתיעה וביעילות, להדחיק כישלונות או מצבים שליליים, להתעלם לחלוטין מהסחות דעת, להתמקד במטרות מוגדרות, להימנע מתגובות לא מבוקרות ומאיפולסיביות, לחזק את היכולת לאהבה עצמית, לשפר את הכושר לדכא ביקורת עצמית ובסופו של דבר לחיות חיים חיוביים ואופטימיים.    

 

 

 

חוסן נפשי, מיקוד, ריכוז, חיבור לעצמי ויכולת להיות מאושר ושלם

 

מי שרוצה או שואף להגיע למצב של חוסן נפשי, מיקוד, ריכוז וחיבור לעצמי חייב לשכלל את היכולת שלו להתעלם מהפרעות, להיות אפטי להסחות דעת שליליות, ללמוד להיות אדיש לדברים שלא ניתן לשנותם ולדעת להתמקד במה שחשוב ותורם לחיים האישיים באמת.

 

אי אפשר להיות אדם שלם באמת כאשר אתה מגיב לכל אירוע, חושב על אחרים לפני שאתה חושב על עצמך, אכפתי בצורה קיצונית, רגיש לכל שינוי קטן, תלוי בתגובות חיצוניות ובמצבים שסביבך ואינך מסוגל להתמקד במה שאתה רוצה ובמה שחשוב לך כי לא נעים לך או כי אתה חושש מה אחרים יעשו או יגיבו.

   

 

 

אפטיה אינה מוכרת כי היא נחשבת למעשה מגונה

 

באופן כללי, מרבית האנשים אינם מחוברים ליכולת האפטית שלהם אלא דווקא ליכולת האמפטית שלהם, כי הם מחונכים להיות אמפטיים וכי אמפטיה נחשבת כתכונה רצויה וטובה מבחינה חברתית.

 

אולם, למרבה הצער שבדבר חלק גדול מהמחלות הנפשיות, מהסבל האנושי, מהדיכאון ומהחרדות מבוסס דווקא על אמפטיה גדולה מדי או מוגזמת שיצאה מכלל שליטה. אנשים סובלים דווקא משום שהם אמפטיים מדי, דווקא משום שהם אינם יודעים לשים מחיצה בינם לבין אחרים והם מייחסים משקל עצום לסובב אותם במקום לעצמם.

 

 

וטיפ לסיום: הדחקה, אטימות וניתוק הם כלים אדירים לחיזוק עצמי ולהעצמה אישית בהתמודדות עם קשיי החיים. הם נחשבים אמנם לתכונות שליליות, אבל תרומתם היא עצומה ואינה ברת תחליף. מי שרוצה להגיע לעמדת כוח ועוצמה בחיים חייב לדעת להשתמש היטב גם ביכולת האפטית שלו.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית. לאתר הבית: www.ybc.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב