דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לכבוד הקיץ שהגיע 

מאת    [ 20/09/2012 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 2524 פעמים ]

קשה להאמין שכל התחום של מזגנים ומיזוג אוויר לא היה קיים בארץ עד לפני כחמישים שנים. הקיץ הישראלי יכול להיות מאוד אכזרי מחוץ למזגן כפי שאתם יודעים וכיום מדובר במוצר חובה בכל בית. מדי שנה מיטב החברות משווקות דגמים חדשים והמבחר פשוט עצום. במידה ואתם מתלבטים לגבי רכישה של מזגן חדש, ישנם כמה עקרונות יסוד שחשוב לדעת.

מזגנים עיליים, ריצפתים ומיני מרכזיים

שלושת הסוגים המרכזיים הם אלו. מזגנים עיליים הם הנפוצים ביותר בעיקר בגלל הקומפקטיות שלהם ובכך שניתן להתקין אותם היכן שמתחשק וכך לחסוך מקום יקר. הם שקטים ומתאימים לחדרים בודדים בעלי ממדים בינוניים וקטנים. מזגן רצפתי הוא חיה נכחדת בעולמנו שכן את מקומו פינה לטובת אותם מזגנים עיליים. הוא יכול לקרר שני חדרים בו זמנית אך כיום כמעט לא ניתן למצוא עוד דגמים כאלו ולרוב אף אחד לא צריך למזג את חדר השינה בזמן שהוא נמצא בסלון. מיני מרכזים נועד לקרר מספר חדרים בו זמנית ועלות ההתקנה שלו יקרה והיא מסורבלת מאוד. הפתרון החכם עבור מיזוג מספר חדרים הוא לרכוש מספר מזגנים עיליים בתפוקות משתנות בהתאם לגודל החדר.

מזגנים - שקט בבקשה

מזגנים עיליים מגיעים בתצורה שמורכבת מזוג יחידות. המאייד הפנימי והמדחס החיצוני צריכים להיות מספיק שקטים כדי שלא להפריע לכם או לשכנים שלכם. ככל שתפוקת המזגן עולה, כך הוא יהיה רועש יותר. רק כדי לסבר את האוזן – מזגן בעל תפוקה של 10000BTU  שמידת הרעש שלו היא 35 דציבל נחשב למזגן שקט באופן יחסי אך ישנם גם שקטים יותר. בדקו נתונים אלו לפני הרכישה.

חשמל לא גדל על העצים

כל ילד יודע כי מזגנים עיליים הם צרכני חשמל לא צנועים. אי לכך טרם הרכישה יש לבדוק את תוויות האנרגיה של כל מזגן ומזגן. תווית האנרגיה באה לציים את יעילות הצריכה האנרגטית של המזגן או במילים פשוטות – כמה חשמל מתורגם לפעולת הקירור. A  היא הדרגה הטובה ביותר ו-G  היא הנחותה ביותר. כמו כן בדקו את מקדם היעילות – ככל שהוא גבוה יותר, צריכת החשמל תהיה נמוכה יותר. מדובר בהבדלים של מאות שקלים בצריכת החשמל השנתית. היו ערים לכך.

כמה זה עולה לנו?

קצרה היריעה מלפרט אודות כל האלמנטים שיש לבדוק, אך כמו תמיד מגיעים בסופו של דבר למחיר. השוואת מחירים היא הכרח כיוון שמדובר בהוצאה של כמה אלפי שקלים. כמו כן אנשים רבים לא לוקחים בחשבון שהתקנת הציוד גובה אף היא מחיר לא צנוע במיוחד אם היא מערבת  חציבה בקירות וכיו"ב. התקנת מזגנים מיני מרכזיים יכולה להגיע לחמשת אלפים שקלים. בררו במעמד הרכישה את עלות ההתקנה.

מדריך זה נועד כדי להעיר את תשומת לבכם שרכישת מזגנים אינה עניין של מה בכך. חקרו את הנושא לעומק ושיהיה לכם קיץ קריר וחורף חמים. בהצלחה!

compulist1




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב