דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 מיתוסים נפוצים על אימוני כושר 

מאת    [ 19/09/2012 ]

מילים במאמר: 763   [ נצפה 2020 פעמים ]

1. הרזיה נקודתית - אולי המיתוס הנפוץ ביותר, "אם אני אתאמן על אזור X מספיק פעמים אני ארזה באזור X". טעות יסודית. אין דבר כזה הרזיה נקודתית. הגנטיקה שלנו קובעת את פיזור השומן בגוף והרזיה בנקודה ספציפית בגוף איננה יכולה להתרחש מבלי שימוש בשאיבת שומן, זריקות ממיסות שומן וכו' אצל רופאים. אם נרצה לדוגמא להוריד את כמות השומן באזור הבטן התחתונה נצטרך לבצע דיאטת הרזיה ולרדת באחוזי השומן בכל הגוף ולקוות שעל הדרך גם רקמת השומן באזור הנ"ל תצטמצם.

2. בטן תחתונה - המיתוס אומר שהבטן מתחלקת לחלקים ואפשר לבצע תרגילי בטן רק לאזור הבטן התחתונה (לרוב נובע בשל סעיף 1 והניסיון של אנשים להוריד את השומן שמציק להם באזור זה). הבטן היא שריר כמו כל השרירים ומחולקת ל 4 חלקים: Rectus Abdomins (הקוביות), Internal Obliques, External Obliques, Transversus Abdominis. אזור "הבטן התחתונה" שייך ל Rectus Abdominis (ישר בטני) ובעת ביצוע תנועת כפיפה השריר מתכווץ כחטיבה אחת ולכן לא ניתן (וגם אין טעם) לבודד אזור ספציפי בו כמו שבתרגיל כפיפה של המרפק לא נוכל לכוון רק לחלק התחתון של שריר הזרוע.

3. מי שמרים משקולות נשאר נמוך - טעות נפוצה ביותר שנוצרה בשל מחקר יפני מוטעה בעבר וגם בשל העובדה שמרימי משקולות שנראים בטלוויזיה לרוב נמוכים. הרמת משקולות תורמת לגוף בכל גיל, לא משנה אם אתה ילד או מבוגר. היא איננה פוגעת בצמיחה ואף להפך היא יכולה לעודד גדילה בשל הורמונים מסוימים שמשתחררים. ישנם אלמנטים חשובים ביותר שניתן לפתחם רק בגילאים צעירים כמו גמישות לדוגמא (ילדים שהתאמנו על גמישות הפכו לבוגרים גמישים יותר). לעניין מרימי המשקולות מהטלוויזיה, הסיבה שהם נמוכים נובעת לא בגלל שהם הרימו משקולות בצעירותם ולכן הם נשארו נמוכים אלא בשל העובדה שהמרחק שהמשקולת צריכה לעבור הוא קצר יותר אצל אנשים נמוכים ולכן הנמוכים הם גם המצליחים בענף הרמת המשקולות ולכן נראים בטלוויזיה...

4. נשים שמרימות משקולות סופן להראות כמו מפתחי גוף - טעות! ישנם מספר הורמונים האחראים על בניית מסת שריר בגוף. ההורמון שמשחק תפקיד מרכזי הוא הטסטוסטרון שנמצא בגוף האישה ברמות נמוכות מאוד ולכן נשים לא יראו כמו מפתחות גוף גם אם הן יתאמנו כמו מפתחי גוף. הנשים שכן נראות כמו בודי-בילדרים נראות כך בשל העובדה שהן משתמשות בסטרואידים אנאבולים שתפקידם לחקות את תפקיד הטסטוסטרון.

5. מתיחות לפני אימון מונעות פציעות - טעות! אומנם מתיחות אחרי אימון או מתיחות לשם בניית גמישות יכולות להיות מועילות, אבל מתיחות לפני אימון למעשה אינן מגדילות את טווח התנועה שלך. למעשה, מחקרים מראים כי מתיחות לפני אימון עשויות לערער את האיזון השרירי, מה שעלול להפוך אותם להיות פחות מוכנים לפעילות גופנית מאומצת, ובמיוחד בעת אימוני התנגדות (משקולות לדוגמא). עדיף לבצע אימון ממוקד מטרה ודינמי.

6. ריבוי חזרות בתרגילים "מחטב" את הגוף - טעות נוספת של אנשים היא לחשוב שאם הם יבצעו מספר חזרות גבוה בכל תרגיל השומן שלהם באותו אזור יקטן. האמת היא שמספר חזרות רב יגרום לפיתוח של סבולת שריר ,שהיא אחד ממרכיבי הכושר הגופני, זאת אומרת מספר חזרות גבוה יגרום לכך שהשריר יוכל לעמוד בעומס לאורך יותר זמן ויתעייף לאט יותר אך בין זה לבין ירידה בשומן המרחק עצום.

7. אם אתה לא מזיע, אתה לא עובד חזק מספיק - זיעה היא לא בהכרח אינדיקציה למאמץ, זיעה היא הדרך של הגוף לקרר את עצמו. אפשר בהחלט לשרוף כמות קלוריות משמעותית גם מבלי להזיע.

8. נשים צריכות להתאמן בצורה שונה מגברים - לשני המינים יש את אותו מבנה הגוף, אך מערכת הורמונלית קצת שונה. אומנם בין גברים לנשים קיימים הבדלים בכוח השריר, אך אין זה אומר שנשים צריכות לעבוד באופן שונה. גברים נוטים להתמקד על שרירי בטן, חזה וזרועות, ונשים נוטות להתמקד בישבן וברגליים ובכך בעצם הם מזניחים חצי גוף...

9. סקוואטים הורסים את הברכיים - לא רק שסקוואטים לא הורסים את הברכיים (יש כאלה שמפחדים להרוס גם את הגב על הדרך) עשיית סקוואטים (גם סקוואט מלא) מועילה לברכיים! הבעיה עם סקוואטים שהם לא תמיד קלים לביצוע למתאמן המתחיל ולחלק מהאנשים ישנם בעיה להגיע לטווח תנועה נכון ומלא (לפחות 90 מעלות) ובשל הסיבות הנ"ל יכולות להיווצר פציעות אך הן קורות בשל טכניקה לקויה ולא בגלל שסקוואט הורס את הגוף. סקוואט הוא תרגיל שיקומי לברך שכל פיזיותרפיסט משתמש בו בעת טיפולי שיקום.

10. פעילות אירובית יותר חשובה לירידה במשקל מאשר פעילות אנאירובית - פעילות אירובית (ריצה, הליכה, אופניים וכו') היא נהדרת לגוף מבחינה בריאותיות ותוכלו לשרוף הרבה קלוריות בזמן עשייתה. עם זאת הדאגה הגדולה ביותר שלכם כאשר אתם מנסים לרדת במשקל צריכה להיות הירידה במסת השריר. אם תאבדו את השריר בזמן שתרדו באחוז השומן אתם תפגעו קשות ביכולות העתידיות שלכם לשימור המשקל. הנוסחה פשוטה: פחות שרירים = חילוף חומרים איטי יותר. לכן כל תוכנית הרזייה צריכה לכלול את כל המרכיבים: תזונה נכונה, אימונים אירוביים ואימונים אנאירוביים.

סקרתי 10 מיתוסים שלדעתי הם הנפוצים ביותר אולם קיימים רבים אחרים. עכשיו שאתם יודעים מה נכון ומה לא נכון תוכלו לנצל זאת לאימונים יותר טובים ויותר אפקטיבים והכי חשוב יותר מהנים!

טל בן משה - מאמן כושר אישי ויועץ תזונה 0507809092 / mytrainer6@gmail.com www.mytrainer6.blogspot.com


http://www.facebook.com/mytrainer6




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב