דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו ניקוי מנדפים? 

מאת    [ 17/09/2012 ]

מילים במאמר: 402   [ נצפה 1612 פעמים ]

מנדפים הינם מאווררים שתפקידם לסלק אדי טיגון ובישול. כיום ניתן למצוא מנדפים שכאלו כמעט בכל מטבח תעשייתי וחלק מהמטבחים הביתיים. מנדפים הינם חלק חשוב ממערכת נידוף העשן, המנדפים (קולטי האדים) סופגים אליהם את אדי הבישול והטיגון, עשן הצלייה ושאריות המזון, בעזרת המנוע והמפוח המותקנים מעליהם ושואבים את העשן ואדי הבישול מעלה, עדי שיצא החוצה, דרך הארובה. מנדפים תקינים, תפקידם לשמור על בריאותם של עובדי המטבח בכך שהם שומרים על המטבח מאוורר, ללא אדי בישול או טיגון, ללא חשש מדחיסות יתר של אוויר, ומונעים חנק מעשן ושאיפת אדי בישול.

למה חשוב לבצע ניקוי מנדפים?

במשך הזמן, עם השימוש היומיומי במטבח, מצטברים במנדפים שכבות שומן עבות, פיח ולכלוך, ועלולים להפוך למפגע תברואתי כמצע לחיידקים ובקטריות. לפיכך, החוק מחייב, לפי הוראות משרד הבריאות ושרותי הכבאות, ניקוי מנדפים אחת לחצי שנה, על ידי אנשי מקצוע מוסמכים ובהתאמה לתקן הישראלי ולתקן האמריקאי המחמיר.

 תלוי מאוד בתדירות השימוש במטבח וכן בשימוש המטבח עצמו. יש להתחשב בכמות האנשים שהמטבח משרת - אם גדולה או קטנה, מספר שעות הפעילות של המטבח התעשייתי - אם פועל שעות מועטות או שעות רבות מהיממה, סוג האוכל המבושל במטבח - אם מרבים לטגן ולהשתמש בשמן, טכניקות אידוי וצלייה, או שכמו במטבחים של בתי קפה, מעט מאוד מהפעילות קשורה לאוכל מבושל. מלבד הניקוי המעוגן בחוק, מטבחים שמרבים לטגן בהם או לצלות על הגריל, מה שמייצר כמות גדולה מאוד של אדי עשן וטיגון, טוב יעשו, אם יקפידו כל 6 חודשיים - שלושה. פעולה זו, תשמור לטווח הארוך על חיי המנדף, ותמנע תקלות.

שנעשה בצורה סדירה, שומר על ביטחון עובדי המטבח והטבחים. שכבות השומן והלכלוך שהצטבר יכולות לעלות באש בקלות, מכיוון שהשומן דליק במיוחד. מנדפים מלוכלכים נוטים לנזילות. במידה והשומן שהצטבר מתחיל ליזול חזרה מטה, אזי ישנה בעיה בריאותית של ממש, סכנת הרעלה חמורה ומצע לחיידקים ובקטריות.

ניקוי מנדפים - רק על ידי חברה אמינה ומוסמכת.

חשוב מאוד שתקפידו לבחור בקפידה את החברה שתנקה את המנדפים במטבח שלכם. לא יסודי עלול להביא לכך שזמן קצר מאוד אחרי הניקוי, תהיו, אתם ועובדי המטבח שלכם, בסכנה חוזרת של דליקות, הרעלות, וכן תקלות בתפקוד המנדפים. חשוב שתבדקו שהניקוי נעשה לפי התקן האמריקאי (NFPA 96) וגם על פי התקן האמריקאי 1001/6, ולחברה המבצעת יש את כל האישורים וההסמכות הנדרשות, הן על פי התקנים האמריקאיים והתקן הישראלי.

בנוסף, הקפידו כי בסיום העבודה, חברת ניקוי המנדפים תנפיק לכם אישור על ביצוע הניקוי שתצטרכו להציג לחברות הביטוח, החברה לאיכות הסביבה וכיבוי אש. מקצועי, יאריך את חיי המנדף שלכם, ישמור על תקינותו וישמור על בריאותכם ורכושכם.

 

 

תודה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב