דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סגולותיו של הרימון 

מאת    [ 17/09/2012 ]

מילים במאמר: 648   [ נצפה 3047 פעמים ]

הרימון הוא טעים ויש לו המון סגולות רפואיות, לפניכם כמה עובדות שאולי לא ידעתם על הפרי של ראש השנה.

מוצאו של הרימון באיראן ומשם הוא הופץ לארצות אגן הים התיכון.

שמו המדעי של הרימון נקרא Punica granatum, הוא מורכב משני שמות לטיניים. הראשון הוא malum punicum, שפירושו "תפוח פיניקי" והוא ניתן לרימון מכיוון שהובא לרומא העתיקה על-ידי הפיניקים. השני הוא malum granatum, שפירושו "תפוח רב גרעינים" והוא גם משמש בסיס לשמו של הרימון בשפות רבות, בין היתר- אנגלית ואיטלקית.

אחת הסיבות שבגללן היה הרימון כל-כך נפוץ בעת העתיקה, היא העובדה שיש לו חיי מדף ארוכים והוא יכול להחזיק מעמד עד חודש ימים ללא קירור. תכונה זו הפכה אותו למוצר נוח למסחר ולפי עדויות כבר במאה ה- 12 לפנה"ס ייצאו רימונים מישראל למצרים.

מאז שהרמב"ם ציין כי ניתן להשתמש בקליפת הרימון לעצירת דימום, התגלו ברימון הרבה סגולות רפואיות נוספות שהיריעה כאן קצרה מלהכיל.

הרימון מורכב מ-85% מים, 10% סוכר ושפע של פוליפנולים וטאנינים הידועים כנוגדי חמצון רבי עוצמה. למעשה, ברימון יש יותר נוגדי חמצון מאשר בחמוציות, יין אדום או תה ירוק.

הרימון מכיל את הוויטמינים B,C,E ו-K, הוא נחשב למנקה עורקים, מוריד לחץ דם סיסטולי, מפחית כולסטרול וכן מסייע לדלקת פרקים, דלקת חניכיים, מחלות לב והחלמה מסרטן הריאות וסרטן הערמונית. הפיטו-אסטרוגן שבגרגרי הרימון עשוי להקל תסמינים של גיל המעבר.

במשך מאות שנים השתמשו ברימון לצרכים רפואיים, אך רק כעת החוקרים מגלים הוכחות מדעיות לסגולותיו הרפואיות. משנת 1999 התפרסמו 138 מחקרים על סגולותיו הקליניות של הרימון. כך למשל מצא מחקר ישראלי שנערך בטכניון, כי ריכוז הפלבנואידים ברימונים גבוה מריכוזם בענבים וכי יכולת עיכוב החמצון של גרגרי הרימון גבוהה מזו של יין אדום. מחקר אחר, שנערך בהודו, מצא שלזרעי רימונים יש יכולת אנטי מיקרוביאלית נגד חיידקים מזיקים, כמו אשריכיה קולי.

פרופ' מיכאל אבירם מהטכניון, פרסם שורת מאמרים על יתרונותיו הרפואיים של מיץ הרימונים בעיקר בתחום בריאות כלי הדם והלב. אחד ממחקריו שפורסם בשנת ,2001 מצא כי צריכה יום-יומית של מיץ רימונים 50) מ"ל) במשך שבועיים הביאה להפחתה של 5% בלחץ הדם הסיסטולי של חולים הסובלים מלחץ דם גבוה.

ניסוי שנערך בארה"ב והתפרסם בשנת ,2005 כלל 45 מטופלים עם מחלת לב שחלקם קיבלו מיץ רימונים וחלקם טופלו בפלצבו בנוסף לטיפול הרפואי השגרתי. הממצאים הראו כי החולים ששתו במשך 3 חודשים כ? 250 מילי ליטר מיץ רימונים מדי יום הראו במבחני מאמץ זרימת דם טובה יותר בעורקי הלב.

כיום מנסים המדענים למצוא אם למיץ הרימונים יש השפעה על תהליכים בסוגי סרטן שונים. ניסויים בתרבית תאים מצאו כי מיץ רימונים או תמציות של פרי זה עשויים להיות בעלי תכונות מועילות במקרים של סרטן הערמונית. מחקרים אחרים מצביעים על האפשרות שמיץ רימונים אחראי לעיכוב קצב הנדידה של תאים סרטניים ויכולת התפשטותם בגוף. כן נבדקת השפעתו של מיץ הרימונים על חולי סוכרת ועל תהליכי ההזדקנות. מה שנראה די וודאי הוא שהפרי הזה עוד לא אמר את המילה האחרונה.

הפרדת גרגרי הרימון מהקליפה מכונה "פריטת רימון" והיא דווקא לא מסובכת כמו שנדמה. פשוט חוצים את הרימון לשניים, מניחים אותו על קרש - כשהגרגרים פונים מטה - ומכים על הקליפה הקשה עם כף או פטיש שניצלים. כדי לסחוט רימון פשוט נוהגים כמו עם תפוז: חוצים וסוחטים באמצעות מכשיר סחיטה (רק שמרו מרחק כי הוא עושה כתמים שלא יורדים מהבגדים).

בניגוד לפירות אחרים, שתיית מיץ רימון בריאה יותר מאכילת הפרי עצמו, כיוון ש? 70% מנוגדי החמצון שנמצאים בפרי משתחררים מהקליפה בעת סחיטתו.

בברכה לשנה טובה ובריאה מצורף מתכון לשלגון רימונים טעים ובריא.

 

שלגון רימון חגיגי

שלגון שיכול לשמש כקינוח מיוחד, בריא ולא מאוד משמין. הכנתו לא דורשת עבודה רבה מדי.

מצרכים

1/2 ליטר מיץ רימון טבעי.

4 כפות יוגורט מחלב בופאלו.

חופן חמוציות.

המתקה נוספת - לפי הטעם.

מכלים להכנת קרטיבים (להשיג בחנויות לכלי בית).

אופן ההכנה

מערבבים את היוגורט עם מיץ הרימונים. אפשר להוסיף סוכר או ממתיק מלאכותי לפי הטעם. שופכים למכלים, שמים כמה חמוציות בכל אחד ומקפיאים.

גבריאלה חבויניק – נטורופתית, חברה באגודה הישראלית לנטורופתיה.


"קשרים אחרים – איזונים בין בריאות הגוף, הנפש, הרוח והחומר"


מעבירה סדנאות, מרצה, מרפאה, יועצת ועורכת תכניות טיפול מותאמות אישית.


אתר אינטרנט: www.naturalka.co.il


דוא"ל: gabriela22@012.net.il


נייד: 052-3925938




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב