דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לישון בסערה - לקראת השנה החדשה 

מאת    [ 13/09/2012 ]

מילים במאמר: 731   [ נצפה 1853 פעמים ]

לישון בסערה – לקראת השנה החדשה

 

שנה טובה, זהו בדיוק הזמן רגע לפני שמתחילה תקופת "החגים", שמכל עבר אנו שומעים "שנה טובה". אז מה באמת יעשה את השנה הזו לטובה, טובה באמת?

לכל אחד מאיתנו יש וודאי רשימה של דברים שיכולים להתאים לדרישה הזו, והתגשמותם תהפוך את השנה הקרובה לנהדרת לא רק טובה, מופלאה אפילו!

השנה הזו תהיה טובה עבורי מהרבה בחינות, יש לי הרבה מטרות לשנה הקרובה, יעדים ופסגות לכבוש, חלומות להגשים. מן הסתם לא כולן יתגשמו ויתממשו בשנה אחת, השנה החדשה שבפתח היא רק ההתחלה, מדובר בתהליך שלם של עשייה, שום דבר לא יקרה מעצמו.

השנה הזו תהיה טובה והיא מזמנת לי רגעים יפים, חיוכים, צחוקים, אני מרגישה את זה, אני חווה את זה ואני מאמינה בזה ויותר מכך, אני מתכוונת לפעול שכך יהיה.

"שנה טובה" תהיה לי באם אתאמץ שהיא תהיה כזו, אין בכוונתי להתיימר לדעת מה יהיה בעתיד אלא הכוונה היא, שאני מבינה שבאחריותי ובאחריות כולנו לדאוג לאיכות חיינו. העשייה היא עלינו, יש לנו שליטה מלאה על מעשינו וכמעט שום שליטה בתוצאות. אלו מושפעות ממעשיהם של אנשים אחרים וכמובן גורמים נוספים שאינם נתונים למרותנו.

בכדי שנדע שהגענו חשוב שנדע לאן אנו הולכים, הביטוי לכך יהיה הצבת מטרות ערכיות ופיזיות כאלו שנוכל למדוד ולבחון באופן אובייקטיבי האם השגנו אותן, האם הגענו אל מחוז חפצנו. נוכל להציב מטרות לטווחים הקצרים והארוכים יותר. נפרט לעצמנו מה אנחנו צריכים לעשות על בסיס יום יומי בכדי לנוע בכל יום לקראת הגשמת המטרה. הריגוש שבעשייה הוא אדיר, תחושת המימוש והסיפוק הן "דלק" לחיוניות ולחיות שלנו. כך נוכל ממש "לחיות" את חיינו, לא מספיק רק להתנהל בתוכם. יש לנו מתנה וחובתנו היא להפיק ממנה את המרב.

עבור אנשים רבים, הגדרת המטרה היא לא קלה. הם מאחלים לעצמם ולאחרים "שנה טובה" ולא חושבים מה הם בעצם רוצים להשיג בשנה הזו. אני מצאתי שאם מציבים יעדים יש סיכוי גבוה יותר להשיג אותם, לא מספיק לשאוף להגיע לנקודה מסוימת, לתואר מסוים או הישג, אלא יש לפעול בכדי להשיגו.

מעבר ליעדים הפיזיים והמדדים ישנן מטרות ערכיות ורוחניות, אלו שלא נוכל לאחוז בידנו באופן מוחשי אך בהחלט נוכל להרגיש כיצד הן ממלאות את ליבנו ואת חלל הריאות שלנו ב"אוויר לנשימה". אם נמשיך להתנהל גם השנה באותו האופן שהתנהלנו בו בשנה בקודמת ולא היינו מרוצים מן התוצאות, העובדה שנחזור על עצמינו לא בהכרח תקדם אותנו. חשוב שנלמד במסע חיינו, נעשה ונתקן, נצמח ונתפתח. נכיר בכך שיש דברים שאנחנו לא יודעים – יותר ממה שאנחנו חושבים אפילו. נהיה מוכנים ללמוד, להכיל, לחוות, לכאוב לפעמים. נאפשר לעצמנו להתגבר ולהתבגר, לפרוץ דרך. פריצת הדרך תבוא בדיוק במקום שבו נהיה מוכנים לפעול אחרת – ללא תלות בתוצאה, עצם הפעולה האחרת היא הפריצה האמיתית.

ברצוני לשתף אתכם בסיפור הלקוח מן הספר "אם רק נאמין – מיץ' אלבויים" : אדם שחיפש עבודה בחווה מוסר מכתב המלצה למעסיקו החדש. כתוב בו בפשטות, "הוא ישן בסערה".

החוואי נזקק נואשות לעזרה, ומקבל אותו לעבודה. חולפים כמה שבועות ולפתע, באמצע הלילה, מכה בעמק סערה עזה.

הגשם הסוחף והרוח המייללת מעירים את החוואי, והוא קופץ מהמיטה. הוא קורא לפועל החדש שלו, אבל האיש ישן שינה עמוקה.

הוא רץ למשק ומשתאה לגלות שבעלי החיים בטוחים במקומות הלינה שלהם ויש להם שפע של מזון. הוא רץ לשדה ומגלה שאלומות החיטה נקשרו וכוסו נגד הגשם.

הוא רץ לאסם. הדלתות סגורות ונעולות בבטחה, וגרעיני התבואה יבשים. ואז הוא מבין את משמעות המשפט "ישן בסערה" .

ידידי, אם נטפל בדברים החשובים בחיים, אם ננהג כראוי במי שאנו אוהבים ונפעל בהתאם לאמונתנו, חיינו לא יקוללו בכאב המעיק של דברים לא גמורים. מילותינו תמיד יהיו כנות, חיבוקינו יהיו חזקים. לעולם לא נתייסר בכאבי ה" יכולתי ל.." הייתי צריך ל..." ונוכל לישון בסערה. להיות בלב שלם.

נכון אין לנו שליטה על "הסערה" או על אחרים אבל יש לנו שליטה על עצמנו ועל מה שתלוי בנו ולכן אחריותנו היא לעשות שהשנה הזו תהיה טובה, הכי טובה.

לכל קוראי הטור, חברי ובני משפחתי – אני מאחלת לכולנו שנה טובה, שנה שבה נצחק יותר, נכאב פחות. נדע יותר , נדע פחות. שבריאות טובה תהיה מנת חלקנו. שנשיג מטרות ונציב חדשות. שנדע גם לפעמים לא לעשות כלום, פשוט להתרווח וליהנות מהשקט, ממה שכבר יש לנו.שנדע להוקיר ולהכיר במציאות, בעובדות הקיימות בחיינו ולא נבזבז זמן ואנרגיה בלהתווכח עם המציאות ולהפסיד פעם אחר פעם. שנאהב והרבה, נגלה חמלה כלפי עצמנו בעיקר, ואחרי זה גם כלפי האחרים. שנחבק חזק ונגיד את מה שיש לנו, שנפרגן מכל הלב (זה תמיד חוזר), שנתגבר על מכשולים ונזכור שלא משנה מה, אנחנו טובים.

שנה טובה ומבורכת!   

 

עדי אסייג וזנה - אימון אישי לשיפור איכות החיים והשגת מטרות


הצטרפו אלי גם בפייסבוק


adilifecoach.weebly.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב