דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהן צלקות וכיצד ניתן להעלים אותן? 

מאת    [ 13/09/2012 ]

מילים במאמר: 587   [ נצפה 3587 פעמים ]

אחד התהליכים הפיזיולוגיים המשמעותיים ביותר שעור הגוף שלנו עובר כתוצאה מפציעה הוא התהליך הצלקתי. צלקות אלה אומנם נראות על פניו כמטרד, כאורח לא רצוי אשר מפריע למראה האסתטי של עור הגוף שלנו אך למעשה מדובר בביטוי טבעי של ריפוי שעובר עורנו, לא שהסבר זה מונע את הצורך להסתיר צלקות ואף להעלימן במידת האפשר ? ואפשר!

צלקות ? מעט פיזיולוגיה

חבלות הנגרמות לעור עלולות לפצוע את השכבה העמוקה יותר אשר נקראת דרמיס. כל עוד הפציעה מתרחשת ברקמות הקרובות יותר לפני השטח של העור, הסיכוי להתפתחות צלקות קטן אך כאשר הפציעה מגיעה עמוק יותר, הגוף משתדל ככל יכולתו לשמור על שלמות העור כך שעדיין יהווה מחסום בינו לעולם החיצון ומתחיל לייצר סיבי קולגן באיזור הפגוע. סיבי הקולגן קשיחים וגורמים לאיחוי טוב יותר של העור אך כמו כן לאובדן מסוים של תפקוד באיזור הפגוע ובמילים אחרות ? צלקות. הצלקות נראות שונות מההרמוניה הטבעית של העור וכמה שלא ננסה לשזף ולהסתיר אותן, הן תמיד בולטות ומפריעות לנו, במיוחד כשהן על עור הפנים אך גם בחלקים המוסתרים יותר כגון הרגלים, הירכיים הבטן וכו'. צלקות יכולות להיגרם עקב חבלות, כגון נפילות, תאונות, חתכים וכו' אך גם מניתוחים, תאונות, לידות קיסריות וכמובן, האויב המושבע ביותר שלנו המביא ליצירת צלקות נוראיות מכל ? האקנה.

העלמת צלקות ?האם הדבר אפשרי?

קשה מאוד להעלים צלקות באופן מוחלט, במיוחד כאשר מדובר בצלקות גדולות ועמוקות. ולמרות זאת, בהחלט ניתן להסיר, להעלים או להסתיר צלקות רבות ולשפר במידה משמעותית את איכות החיים של כל מי שאינו מרוצה ממראה גופו ועורו עקב ה- "נגעים" הלא רצויים. להלן כמה מהשיטות היותר יעילות ופופולאריות:


    • הסתרה וטשטוש ? מילת המפתח בכל הנוגע לטשטוש והסרת צלקות היא קוסמטיקה. מגוון רחב של תכשירים קוסמטיים מסוגלים להסתיר את קיום הצלקת אך חסרונם הוא שמדובר בהסתרה זמנית בלבד.
    • פילינג ? כימי, מכני או באמצעות לייזר. לא משנה מהי שיטת הפילינג המתאימה לכם, הרעיון בבסיס כל הסוגים הוא עידוד העור להתחדש וליצור תאים חדשים, כך שהצלקות הולכות ונעשות קטנות ודקות יותר עד להיעלמותן הכמעט מוחלטת למבט של בן אנוש. פילינג הינה השיטה הטובה ביותר להסרת צלקות אקנה. 
    • ניתוח פלסטי ? הליך שאינו מסובך מדי, הכולל הסרה של הרקמה המצולקת, בתקווה שהתפרים יסגרו בצורה טובה ללא יצירת צלקות משניות. כאשר תפירת העור נעשית בצורה מבוקרת ונמרחות תרופות אשר מונעות את יצירת הצלקות, התוצאות של אותם הניתוחים הפלסטיים בהחלט משביעות רצון ומתאימות להסרתן של צלקות בודדות ולא כמו במקרה של אקנה מפושטת על עור הפנים.
    • חומרי מילוי ? ישנם חומרי מילוי קבועים להסרת צלקות כגון הסיליקון וישנם את אלה הזמניים כגון שומן העור העצמי והחומצה ההיאלורונית ונגזרותיה. חומרי המילוי מוזרקים באיזור הצלקת וגורמים למילוי האיזור הצלקתי ששקע ולמראה עור אסתטי יותר. אותן צלקות אינן "נעלמות" לאחר טיפול בחומרי מילוי אך בהחלט קשה יותר להבחין בהן. חשוב להבין כי חומרי המילוי הקבועים כשמם כן הם ולאחר הטיפול בהם הם יישארו קבועים בעור עם גמישות מינימאלית לשינויים.
    • הזרקת סטרואידים ? מפחיתה במידה משמעותית מצפיפות סיבי הקולגן באיזור הצלקות ולכן מביאה להפחתה משמעותית במראה שלהן גם לעין בוחנת.

צלקות הן עניין אסתטי אך פעמים רבות הן יכולות לגרד, לשנות צורה, לגדול, לבלוט ולהציק. בכל מקרה שכזה, מומלץ מאוד ללכת לרופא המטפל ולדווח על התופעה ובשום מקרה לא להזניח ולהמשיך לגרד.
ואולי הדבר שחשוב ביותר לדעת לפני שמתחילים טיפול להסרת צלקות הוא שאין ערובה ל- 100% סיכויי הצלחה בתהליך ההסרה וכל הבטחה אחרת הינה שרלטנות לשמה. כל סוג עור מגיב אחרת לטיפול זה או אחר ולכן כל ניסיון להסרת צלקות נחשב עדיין בגדר ניסיון למרות סיכויי ההצלחה הטובים של הטיפולים שהוזכרו.

לסיכומו של דבר בהחלט ניתן לומר כי אפשר להסתיר ולטשטש צלקות, ואף להעלימן במידת האפשר, ובסיכויי הצלחה טובים למדי. הטיפולים המוצעים לכם כיום רבים ויעילים- בין אם קוסמטיים, חיצוניים (פילינג), ניתוחים, או חומרי מילוי והזרקות. שיהיה בהצלחה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב