דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עורך דין דיני עבודה - לשמירה על זכויותיכם בעבודה 

מאת    [ 13/09/2012 ]

מילים במאמר: 627   [ נצפה 1820 פעמים ]

דיני העבודה בארץ הם תחום מורכב אשר דורש התמחות מיוחדת. תביעות לגבי דיני עבודה אינן נידונות בבתי המשפט הרגילים אלא בבתי הדין לעבודה, והייצוג בהם נעשה באמצעות עורך דין אשר מתמחה בתחום. ישנה חשיבות עליונה לפניה אל עורך דין דיני עבודה במקרה בו מבקש עובד לתבוע את המעסיק. ללא התייעצות עם עורך דין מנוסה יכולה התביעה להידחות גם אם העובד צודק בתלונתו, אך חוסר הבקיאות בחוקים עלול להכשיל אותו. גם מעסיקים יכולים להסתייע בשירותיו של עורך דין דיני עבודה כאשר הם מבקשים להתגונן מול תביעות הנראות להן בלתי צודקות, מצד העובדים. ישנם כמה תחומים עיקריים בהם עוסק עורך דין המתמחה בדיני עבודה.

תחומי העיסוק של עורך דין דיני עבודה

ללא ספק בין העיסוקים המרכזיים של עורך דין דיני עבודה אפשר למצוא את כל הקשור בזכויות העובד במקרה של פיטורים. חשוב לדעת כי לא רק שכל עובד זכאי לקבל פיצויי פיטורים אלא שלמעשה הוא אינו יכול לוותר עליהם, מתוקף החוק. במקרים רבים מעבידים מנסים להתחמק מתשלום פיצויי פיטורים, בעיקר כאשר הפיטורים נעשים עקב משבר כלכלי אליו נקלעו או במקרים של עובדים ותיקים אשר צברו סכום גבוה של פיצויים המגיעים להם. ישנן דרכים שונות בהן מעסיקים מנסים להפחית את פיצויי הפיטורים שהם משלמים, ולא תמיד העובד מודע לעובדה כי לא קיבל את כל הפיצויים המגיעים לו. בהקשר זה כדאי לציין כי גם מעסיקים יכולים לפנות לבית הדין לעבודה באמצעות עורך דין המתמחה בדיני עבודה, כדי לקבל את האישור החוקי לשלם פיצויי פיטורים מופחתים (וגם זאת רק במקרים יוצאי דופן).

עוד דוגמא לתועלת שבשכירת עורך דין דיני עבודה היא במקרה של הלנת שכר. החוק קובע גבולות ברורים לדחיית תשלום המשכורת על העבודה בחודש מסויים, וכל איחור מעבר לתאריכים אלו נחשב להלנת שכר אשר המעסיק חייב לפצות את העובד בעבורה. אך בשונה מתביעות אחרות שיכול עובד להגיש נגד המעסיק במקרים בהם הוא חושב שזכויותיו נפגעו, תביעה בגין הלנת שכר מוגבלת בזמן. העובד יכול לתבוע את המעסיק עד שנה מן התאריך בו היה אמור לקבל את משכורתו, אך במקרה וקיבל את השכר במועד מסויים מוקצבים לו חודשיים בלבד לעשות זאת. מסיבה זו ברור כי ללא עורך דין דיני עבודה ישנו סיכוי גבוה כי העובד לא יקבל בסופו של דבר את הפיצוי המגיע לו. כדאי להדגיש כי גם כאשר השכר שולם בסופו של דבר, עדיין מגיע לעובד פיצוי על הלנת השכר. המחוקק ניסה למנוע ככל שניתן מקרים של הלנת שכר ולכן קבע שיעור פיצויים גבוה במיוחד על עבירה זו. גובה הפיצוי יכול להגיע לעשרות אחוזים מן השכר, ועל כן מעסיקים רבים מנסים להתחמק מתשלום הפיצוי לעובד ששכרו הולן.

זכויות הנשים בעבודה

תחום מיוחד שבו יש צורך בשירותיו של עורך דין דיני עבודה הוא מכלול החוקים אשר מתייחסים להעסקת נשים. נשים זכאיות לזכויות מיוחדות כגון הגנה על משרתן גם בתקופה של הריון וחופשת לידה. עם זאת ישנם מעסיקים רבים אשר מפרים זכויות אלו ומשיקולי רווח מפטרים עובדות אשר נכנסות להריון או מאלצים אותן לעבוד בזמן חופשת הלידה שלהן. עורך דין דיני עבודה יכול להגן על זכויות אלו ולהבטיח כי לא רק שהעובדת לא תפוטר אלא שגם לא יורעו תנאי העבודה שלה (פעמים רבות מתוך כוונה לגרום לה להתפטר ביוזמתה). נשים יכולות לפנות לעורך דין המתמחה בדיני עבודה גם כדי לזכות במאבק על תנאי עבודה אשר עלולים לפגוע בבריאותן במהלך הריון, עבודה בשעות מאוחרות וכדומה. בהקשר זה כדאי להזכיר כי גם גברים יכולים להסתייע בשירותיו של עורך דין דיני עבודה במקרים בהם בת זוגם ילדה, כיוון שישנם חוקים מסויימים אשר חלים גם עליהם במקרה זה.

בשנים האחרונות נכנס לתוקפו חוק נוסף אשר כל עורך דין דיני עבודה יכול לטפל בו, והוא החוק המגן על נשים עובדות מפני הטרדה מינית במקום עבודתן. הטרדה מינית יכולה לבוא מכיוון המעסיק אשר מבקש לנצל את מרותו על העובדת, או מצד אחד העובדים. הטרדות מיניות יכולות לנוע בין הטרדות מילוליות או יחס כללי אשר נועד להשפיל את האישה, ועד למעשים חמורים יותר כמו מעשים מגונים וכדומה וכולן נכנסות תחת הקטגוריה הרחבה המאפשרת תביעה כנגד דיני עבודה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב