דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע הדרך הנכונה והבריאה לנהל זוגיות היא באמצעות משא ומתן ומסחר זוגי? 

מאת    [ 11/09/2012 ]

מילים במאמר: 430   [ נצפה 2614 פעמים ]

מדוע הדרך הנכונה והבריאה לנהל זוגיות היא באמצעות משא ומתן ומסחר זוגי? 

 

 

מאבקי שליטה, מריבות וכוחניות

 

הטכניקה המרכזית המאפיינת את היחסים הזוגיים של מרבית הזוגות הצעירים, שמטיבם אינם מנוסים בחיים והם עדיין חסרי כישורי חיים מפותחים, היא מאבקי שליטה וכוח.

 

ההנחה הרווחת בקרב הזוגות הצעירים היא שבאמצעות כוח, בריונות, ריבים, מאבקי שליטה ומלחמות - כל צד מאמין שהוא יצליח להשיג את שלו ולעצב את הזוגיות בהתאם לרצונותיו. בפועל, זה אינו עובד כך. התוצאה במרבית המקרים היא דווקא משקעים קשים, בעיות זוגיות, כשלים בתקשורת, טינה ולעיתים אף התעללות הדדית, פרידות וגם גירושין.

 

 

 

יש דרך אחרת

 

מדוע להילחם ולהיאבק כאשר ישנה אלטרנטיבה קלה ובריאה יותר? מדוע לנקוט בצעדים בריוניים וכוחניים כאשר ישנה דרך אחרת? במקום מאבקי כוח ושליטה, איומים וריבים מרים - ניתן לנהל משא ומתן.

 

במשא ומתן זוגי המבוסס על סחר בעמדות ובצרכים - הדרך להסכמה היא קלה ומהירה יותר, אינה כרוכה במאמצים ובכאבים ובסופו של דבר היא מבטיחה את שרידות הקשר הזוגי ואת תחושת הרווחה הזוגית מהקשר.   

 

 

 

בסופו של דבר, בזוגיות בריאה משא ומתן היא הטכניקה היחידה לגישור על פערים

 

ברוב המקרים, גם זוגות שנוטים לריב הרבה משלימים בסופו של דבר ומנסים למצוא דרך של פשרה לגשר על הפערים ביניהם. מדוע לא לנקוט בדרך זו מלכתחילה - עוד לפני שמגיעים לשלב הכוחניות?

 

זה לא משנה כמה תריבו עם בני הזוג שלכם - בסופו של דבר גם אתם תצטרכו ללמוד לגשר על הפערים ביניכם לא באמצעות כוח אלא באמצעות חשיבה נכונה, משא ומתן ותחכום מסחרי. ככלל, רוב האנשים בעולם אינם אלימים ואינם כוחניים, ומעדיפים את דרך השלום על פני דרך המלחמה.

   

 

 

במקום מלחמה - חשיבה ותחכום

 

חשיבה, תחכום ומשא ומתן הם הכלים האמיתיים של יחסים בין מדינות, בין בני אדם ובין בני זוג. עמדות מוקדמות, חששות ופחדים, רצונות וצרכים - כל אלה הם אבני היסוד של משא ומתן בין בני זוג.

 

בתוך המסגרת הזוגית ניתן ללמוד לנהל משאים ומתנים על דברים שמפריעים, על חששות, על פחדים, על רצונות ועל צרכים. משא ומתן נכון מוביל בסופו של דבר להבנות, להסכמות, להשלמות ולבניין של דרך משותפת בדרך נעימה וקלה בהרבה ממאבקים וכוחניות.

 

 

וטיפ לסיום: הרבה יותר נעים לנהל משא ומתן מאשר לצאת למלחמה פסיכולוגית ונפשית הגובה מחירים איומים משני בני הזוג. חרמות, גידופים, אלימות, ניתוקים, פרידות ואיומים - כל אלה רק מערערים את הבסיס של הזוגיות והם אינם משרתים אף פעם את השיתוף הזוגי ואת הברית הזוגית אלא דווקא חותרים תחתיה ומערערים את יסודותיה.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית. לאתר הבית: www.ybc.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב