דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים למערכת יחסים זוגית מוצלחת 

מאת    [ 11/09/2012 ]

מילים במאמר: 544   [ נצפה 2397 פעמים ]

טיפים למערכת יחסים זוגית מוצלחת



כולנו מחפשים את הנפש התאומה שאיתה נחיה את חיינו, נגדל את ילדינו ונזדקן יחד ובאושר...
כשאנו נישאים אנו מאוהבים, בטוחים שלנו זה לא יקרה, שבן הזוג איתו התחתנו יהיה היחידי בחיינו אולם המציאות מראה כי חלק גדול מהזוגות מתגרשים. חלקם אכן לא מתאימים זה לזו אולם חלק נכבד מהזוגות שנפרדים היו יכולים במאמץ לא גדול בעזרת טיפול זוגי לבנות לעצמם זוגיות איתנה וחזקה שתוביל אותם לאורך החיים באושר רב.

המפתח לקשר זוגי איתן ומוצלח נמצא ברובו תוכנו והוא מתבסס בעיקרו על התנהגות בינאישית בוגרת ומתחשבת שאיננה קשורה ישירות לנושא הזוגיות אלא דווקא לתחום התקשורת הבינאישית הכללית שלנו כבני אדם. לעיתים אנו יודעים ליצור אותו בכוחות עצמנו אולם לפעמים אנו נזקקים לטיפול זוגי על מנת לפתוח את עינינו וליצור לעצמנו את אותה זוגיות חמה וביתית.

אני מציינת בהמשך מספר טיפים שלדעתי הם מרכזיים ביכולת להצליח בזוגיות שלכם.

מחויבות ארוכת טווח – כדי להצליח במערכת יחסים זוגית על שני בני הזוג להיות מחוייבים זה לזו למערכת יחסים ארוכת טווח. העדר מחויבות כזו אצל אחד משני בני הזוג עלולה ליצור כעסים, תסכול ואף להוביל לבגידה ולפירוק הקשר.

תקשורת – תקשורת טובה בין בני הזוג הינה אחד המפתחות המרכזיים ליכולת להצליח בזוגיות. תקשורת כרוכה בעיקר בהקשבה, בהאזנה לבן הזוג, בהבנת מה הוא אומר ומה הוא רוצה, בחוסר פרשנות של מה שהוא אומר אלא בהבנה פשוטה של הדברים, וביכולת להבין אותם ולכבד את רצונו של בן הזוג.

להיות ולבלות הרבה ביחד – כיוון שחיי היום יום שלנו תובעניים מאוד בעיקר בתחומי הקריירה, והילדים תופשים את מירב הזמן ותשומת הלב קל מאוד למצוא את עצמנו "נפגשים" עם בן הזוג רק מדי פעם ובעיקר לצורך חלוקת מטלות הנדרשות לתפעול הבית. מרוב ארגון והתקדמות אנחנו שוכחים להיות עם עצמנו. כשהתאהבנו, ציפינו לרגע בו ניפגש זה עם זו ולאחר זמן לצערנו תחושת הציפיה הזו עלולה להיעלם. תעזרו לה לחזור ותהיו ביחד קצת כל יום, קצת כל שבוע, כל חודש, חופשה קצרה מדי פעם ותהיו זה עם זו גם תוך כדי הקריירה והילדים.

לדעת לריב נכון והגון – ויכוחים וגם מריבות מדי פעם הם חלק בלתי נפרד מחיים משותפים. קריטי מאוד לדעת כיצד לריב נכון בלי להעליב, בלי אלימות מילולית או פיסית, בלי לערב גורמים נוספים בלי צורך בטיפול זוגי...בלי לערב את הילדים ועוד...באחד המאמרים הקודמים הרחבתי בנושא הזה ואני ממליצה מאוד מדי פעם לקרוא את מה שכתוב שם וללמד את עצמכם לנהוג כך.

הבעת חיבה – דברים פשוטים כמו להחזיק ידיים, חיבוק, חיוך, מחמאה משמרים את הכימיה, מאירים את החיים ומשמרים את הרומנטיקה שקצת חסרה לפעמים בשלבים מתקדמים של הקשר הזוגי.

קבלת בן הזוג – היכולת לקבל את בן זוגנו כמות שהוא ולא לנסות לשנות אותו לכיוון מה שאנחנו מדמיינים או מפנטזים חשובה מאוד. עם השנים אנשים משתנים ומתקדמים וחשוב שנדע לקבל את השינויים החלים בבן זוגנו שכן כמו שאנחנו זזים קדימה כך גם הוא.

כמעט כל מה שכתבתי כאן מוכר וידוע אולם חשוב שנזכור כי במרוץ החיים, עם השנים ותוך כדי גידול הילדים אנו שוכחים קצת ליישם אותם ולכן עלינו מדי פעם להזכיר לעצמנו את הכללים הללו ולהיות יחד, לצחוק יחד, לבכות יחד, לבלות יחד, לאהוב יחד ולשמר את מערכת היחסים הזוגית שלנו מלבלבת ומאושרת.

יעל כוכבא, פסיכולוגית מומחית ומטפלת מעל 20 שנה. במהלך השנים התמחתה יעל בתחומי טיפול רבים  והיא משלבת אותם בהתאם לצורך. יעל בוגרת תואר B.A במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בן גוריון. בוגרת תואר M.A בפסיכולוגיה קלינית שיקומית מאוניברסיטת בר אילן. סיימה התמחות ומומחיות בבתי החולים איכילוב ותל השומר (מספר מומחה 4350). בוגרת לימודי טיפול זוגי ומשפחתי בתל"ם. בעלת התמחות קלינית צבאית במרפאת חיל האוויר. התמחות בטיפול בבעיות של קצינים וחיילים במהלך שירותם הצבאי בצה"ל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב