דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זהירות -שינויים בקרנות הפנסיה בנושא נכות על חשבונך 

מאת    [ 10/09/2012 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 2203 פעמים ]

 

קצבאות הגמלה הפנסיונית של מבוטחים בקרנות הפנסיה החדשות  ובעיקר של אלה שאמורים להגיע לגיל הפרישה ב- 17 השנים הקרובות עשויה "להיחתך" בכ- 10% .

זאת בעקבות שינוי בתקנות קרנות הפנסיה הכולל הגדלת כיסוייי הנכות .

במכתבים שמקבלים חוסכים השנה, הודעות על שינויים בשעורי הכיסויים הביטוחיים באופן שמגדיל עלות כיסויים אלה על חשבון קצבאות הפנסיה העתידיות , בחלק מהמקרים נאמר ללקוחות כי השינוי יתבצע באופן אוטומטי במועד שנקבע אלא אם יבקש הלקוח אחרת בהודעה בכתב.

ברור לכל כי מרבית המבוטחים אינם מצויים בחוקי הביטוח, אינם עוסקים במתן ייעוץ פנסיוני ואינם מסתייעים ביועצים פנסיוניים, נוטים להקל ראש במסמכים המגיעים מחברות ביטוח וגופים פיננסיים ולכן לא ישקיעו מחשבה מרובה בהודעה שקיבלו שתמצא ברוב המקרים את דרכה לפח האשפה בהקדם.

חלק ניכר מהמבוטחים בקרנות הפנסיה, מבוטחים גם במכשירים נוספים כגון ביטוחי מנהלים, ביטוחי פרט וביטוחי בריאות וסיעוד הכוללים במרבית המקרים גם כיוסי לנושא אובדן כושר עבודה ולכן הרחבה זו אינה נדרשת להם. לא רק שההרחבה אינה נדרשת, אלא שבמרבית המקרים ניתוח צרכים אמיתי שייערך ללקוח במהלך שירות ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי יעלה כי לחלק ניכר מהלקוחות אין צורך כלל בכיסוי זה שהינו יקר ביותר בגילאים המתקדמים, הגדרתו בעייתית ומוגבלת וסכון הכללי של הסיכון קטן יחסית עקב מספר החודשים והשנים שנותרו עד לפרישה.

"מקרה הביטוח" האמיתי שהסתברותו היא הגדולה יותר הינו "חיים ארוכים" והמשמעות הינה הזדקקות לכל שקל נוסף לאורך שנות הגמלא.  הפניית התקציב הביטוחי לנושא הנכות עשויה לפגוע משמעותית בהיקף הקצבה הצפויה וברמת החיים –לעיתים במאות ואפילו אלי שקלים לחודש.

טענת חלק מקרנות הפנסיה כי בעבר נפגעו החוסכים עקב מגבלה של רכישת כיסויים ביטוחיים בעלות שאינה עולה על 35% מגובה ההפקדה, בהוראת האוצר וכי תוחלת החיים מוזילה את תעריפי ביטוח אובדן כושר העבודה (נכות) תמוהה ונכונה בעיקר לגבי עלות ביטוחי חיים המושפעים אמנם מנתוני תוחלת חיים.

לעומת זאת, האפשרות שנפתחת עתה בפני לקוחות לקבל כיסוי ביטוחי וקבלת קצבת נכות בגובה של 75% מהשכר בלי קשר למועד בו הצטרפו לקרן לעומת כיסוי שהגיע במקרים מסוימים רק לגובה של כ- 30%—40% , עשויה להתאים לחוסכים שהמבנה הכלכלי שלהם, והעתודות והנכסים השונים עומדים לרשותם אינם מספיקים להתמודדות עם סיטואציה של פגיעה בכושר עבודתם ולעומת זאת ניתוח הצרכים וסימולציית אפשרויות הנערכת בעת מתן ייעוץ על ידי יועץ פנסיוני מקצועי והכוללת התייחסות להכנסותיהם הפסיביות והכנסות בני זוגם  מלמדת על כיסוי מספיק בנושא קצבת הפרישה.

לכן, ראוי להתייחס בכובד ראש להודעות המתקבלות מחברות הביטוח וקרנות הפנסיה, להעשיר הידע בעזרת סדנאות הנערכות לציבור ע"י חברות בעלות רישיון תאגיד ייעוץ פנסיוני ולשים לב בעיקר לנוסח המכתב ולבדוק האם השיני יתבצע במידה ולא יודיע הלקוח אחרת או האם נדרשת הודעתו לביצוע השינוי עפ"י הצורך.

 

דניאל טל, מנכ"ל פורשור מומחים,תאגיד ייעוץ פנסיוני, מנהל- פורום יועצים פנסיוניים בלתי תלויים, מומחה- יועץ פנסיוני בכיר להגשת חוות דעת בבימ"ש  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב