דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לבחור מסכי אוויר או דלתות אוויר 

מאת    [ 04/09/2012 ]

מילים במאמר: 829   [ נצפה 1667 פעמים ]

כיצד לבחור מסכי אוויר או דלתות אוויר

מסכי אוויר מגיעים בצורות וגדלים שונים ומגוונים, והיישומים האפשריים מגוונים באותה המידה: החל ממסכי אוויר קטנים היוצרים סביבה מזמינה בקדמת החנות ועד מסכי אוויר גדולים ותעשייתיים המיועדים לחסוך בהוצאות השירותים שבמחסנים  בכל המקרים כדאי לשקול את השימוש במסכי אוויר.

מהו מסך אוויר?

מסכי אוויר הינם מאווררים היוצרים מחסום רוח בין החלק החיצוני לפנימי של חדר מסוים. כאשר הם מתוכננים ומותקנים כראוי, מחסומי רוח אלו יכולים להפחית בעלויות החימום והקירור משמעותית בהשוואה לפתחי דלתות שאינם חסומים. אין זה משנה מהו המבנה – יהיה זה בית, מחסן או משרד – מידה רבה מעלויות החימום או הקירור כוללות החלפה של אוויר הדולף החוצה מהמבנה. בחלק מהמבנים בהם הטמפרטורה מבוקרת, הכניסה והיציאה נמצאות בשימוש מתמיד וכתוצאה מכך יוצרות דליפה קבועה וגדולה של אוויר קר או חם מהמבנה. מסכי אוויר מזרימים שטף אוויר כלפי מטה על פני הפתח ובכך מבודדים את האוויר הפנימי מהאוויר החיצוני. מסכי האוויר יכולים לשמש לחסכון בהוצאות הכספים על שירותים ויש להם יתרון נוסף שהינו תוצר לוואי של פעולתם והוא הרחקת חרקים מהמתחם.

                       

 

 

מסכי אוויר

החלפות אוויר בשעה

בבית רגיל צפויות להיות בין אחת לשלוש החלפות אוויר מלאות מדי שעה. משמעות הדבר היא שכל נפח האוויר המוכל בבית מוחלף לחלוטין בפרק זמן זה. בחורף, נתון זה חשוב במיוחד שכן כל החלפת אוויר שכזו כוללת חימום של אוויר בנפח השווה לנפח הבית כולו עד לטמפרטורת החדר. פעולה זו אחראית ללמעלה מ-50% מהוצאות החימום של הבית, כאשר אובדן החום המוקרן דרך החלונות והקירות מהווה את שאר הוצאות החום. האוויר היוצא דרך דלת פתוחה או חרכים מתחת לחלון הינו אובדן כספי המתבטא בחשבונות ההסקה והחשמל. מחסן שיש בו תנועה מתמדת דרך דלת יוכל לצפות לאבד אוויר רב יותר במידה משמעותית – עד חמש או שש החלפות אוויר מדי שעה.

מהי מידת היעילות של מסכי האוויר?

דלת תמיד תהיה יעילה יותר ממסך אוויר. מסכי אוויר צריכים להיות מותקנים רק בכניסות בהן קיימת תנועה ערה מכדי לאפשר קיומן של דלתות. מסכי האוויר הטובים ביותר יגיעו לרמת היעילות של דלת על ידי צמצום כמויות האוויר האובד: מסכי אוויר יכולים לצמצם את חילופי החום בין הפנים והחוץ דרך פתח הדלת בצורה משמעותית, למרות שישנם מספר גורמים היכולים להשפיע על כל התקנה באופן ספציפי.

מסכי האוויר היעילים ביותר הם אלו הפועלים במהירויות אוויר גבוהות במיוחד. מתקנים אלו, באופן כללי, אינם ניתנים להתאמה בדיעבד או במבנים קיימים, מאחר והם אינם דורשים רק פעילות מאוורר אלא גם צינור איסוף המותקן ברצפה. מהירויות האוויר הגבוהות הללו יעילות מאוד ביצירת שטף המפריד בין האוויר הפנימי והחיצוני, למרות שסוג זה של מערכת מסך אוויר אינו ניתן להתקנה במקום בו הלקוחות או הולכי הרגל נכנסים ויוצאים ממנו. מסכי האוויר הפועלים במהירויות אוויר גבוהות שמורים לפתחים בהם מועברות אריזות וחפצים שונים.

היעילות של מסכי האוויר תלויה במידה רבה גם בסביבה המקומית. כך למשל, רוחות חזקות יכולות להוריד מהיעילות של כל מסך אויר בכך שיפריעו ליצירת שכבת האוויר המבודדת.

מקומות מתאימים להתקנת מסך אוויר

אחד השימושים האידיאלים ביותר של מסכי האוויר הינו במחסנים. מחסנים רבים נשמרים בטמפרטורה קבועה, בין אם בשל דרישות הטמפרטורה של הציוד המאוחסן בהם, ובין אם על מנת לשמור על אווירה נוחה לפעילות מבחינת העובדים. עלויות החימום או הקירור של מחסנים אלו מהוות שיקולים משמעותיים עבור הבעלים שלהם. מחסנים מותאמים במיוחד לשימוש במסכי אוויר, שכן חלק מהכניסות והיציאות שלהם אינן מיועדות למעבר אנשים אלא אך ורק למעבר ארגזים וציוד אשר ניתן לשטוף אותם באוויר במהירות גבוהה. ניתן להפיק חסכונות משמעותיים אף יותר בעלויות התחזוקה של מחסן המשמש לאחסון בקירור. ראו את התמונה הבאה כדוגמה למסך אוויר גדול ועוצמתה המותקן במחסן לאחסון בקירור.

מסכי אוויר בסביבה תעשייתית

בנייני משרדים גדולים גם הם מתאימים למסכי אוויר; במידה והתנועה דרך הדלתות האוטומטיות במבנה הינה משמעותית דיה לאורך היום, הדלתות האוטומטיות עשויות להימצא זמן רב משמעותית במצב פתוח ולהביא לכך שמסך האוויר יהווה הזדמנות לחסכון בעלויות המיזוג. גם ספינות שיט-תענוגות לעיתים משתמשות במסכי אוויר המאפשרים לנוסעים תנועה נוחה ברחבי הספינה תוך שמירה על תנאי טמפרטורה ולחות אחידים. חנויות קמעונאיות משתמשות גם הן במסכי אוויר לפעמים. בחלק מהמקרים, החנות עשויה לבחור להשתמש במסך אוויר על מנת למשוך לקוחות, שכן כניסה פתוחה נראית מזמינה יותר להיכנס מאשר דלת סגורה. מסכי האוויר יכולים לשמש גם להפרדה בין שני חללים פנימיים בתוך מבנה, למשל במקרה של חדר קירור המצוי בחנות כלבו.

בחירת מסך האוויר המתאים – סיכום

בעת ההחלטה האם להשתמש במסך אוויר לצורך התקנה מסוימת או לא, חשוב לציין ראשית שמסכי האוויר תמיד יהיו פחות יעילים מדלת סגורה. עם זאת, קיימים מקרים בהם התנועה בעד הפתח מחייבת שהדלת לא תישמר סגורה, ובמקרים אלו מומלץ לשקול להשתמש במסך אוויר. מסכי אוויר יכולים להגיע למהירויות רוח גבוהות, על כן זכרו כי הלקוחות והעובדים אינם אוהבים על פי רוב להיות מופגזים במשב אויר סוער עם המעבר בפתח.

מאמר זה נכתב ע"י יונתן רבה בעל ניסיון וידע רב בתחום החימום והמיזוג לחברות מפעלים גני אירועים ועוד...                                                                                                 יתרה מכך החברה גם משכירה ומשווקת את מוצריה בעסקאות ליסינג לתקופות קצרות וארוכות במחיר לכל כיס                                                                                      טלפון 0508330888 בקרו באתרינו החדש : http://www.hcsystem.co.il/

 

 

      יונתן.ר מנהל מוצר א.מערכות טל: 1599597779 נייד: 0508330888 פקס: 1599597770   Email : href="mailto:yoni_007@zahav.net.ilyoni_007@zahav.net.il">">yoni_007@zahav.net.il Web: http://www.hcsystem.co.ilא.מערכות - השכרה ומכירה מזגנים ניידים תנורים,קולטי לחות,מאוררים .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב