דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד פועלים תנורי מחממי אינפרא-אדום 

מאת    [ 04/09/2012 ]

מילים במאמר: 1023   [ נצפה 2088 פעמים ]

כיצד פועלים תנורי מחממי אינפרא-אדום

 

בוודאי למדת על אור אינפרא-אדום כאשר למדתם על אורכי גל בשיעורי מדעים. ייתכן שגם שמעת על קרינה אינפרא-אדומה או טכנולוגיית אינפרא-אדום, ממנות מזדמנות של פרסומות בטלוויזיה או בשבועונים. אבל, למען האמת, או ששכחת או שמעולם לא הבנת את המדע שמאחורי אורכי גל וספקטרומים של האור. אז באופן כללי קשה לך להבין מה מחממי אינפרא-אדום עושים.

ייתכן שתזכור שאור אינפרא-אדום הוא בלתי-ניתן לראייה מכיוון שהוא מעבר לספקטרום שאותו אנו יכולים לראות. זהו תמציתו של המחמם האינפרא-אדום.  החום הוא תוצר של אור שעינינו אינן מסוגלות לראות. הסיבה שאנו מתחממים ממחמם אינפרא-אדום היא מכיוון שהעור והבגדים שלנו קולטים את האור זה כמו ההבדל בין להיות ישירות בשמש לבין להיות בצל. אתה מרגיש חמים כשאתה בשמש מכיוון שהאור שפוגע בבגדים ובעור שלך מחמם אותך, אבל כשאתה בצל, האור לא מגיע אליך באותה מידה.

 

יעילות האנרגיה

האם התקנת גג ירוק תוכל לחסוך לך כסף?    

מחממי מים היברידיים

כיצד לבודד חלונות

 

יש מספר סוגים של מחממי אינפרא-אדום. חלקם מפנים את האור האינפרא-אדום שלהם ישירות לתוך חדר או מרחב, כדי ליצור חום על האובייקט שבו הם פוגעים. מחממי אינפרא-אדום אחרים מכילים שלושה חלקים שיוצרים חום: נורות תאורה אינפרא-אדומה, ממיר חום (כגון מוליך מתכת טוב, נחושת למשל), ומאוורר שמשיב אוויר על הממיר כדי ליצור את החום

 

מחממי אינפרא-אדום גם נבדלים במקור הדלק שלהם ובחומר ממנו הם עשויים. יש מחממים המבוססים על [גז] פרופן, יש המבוססים על גז טבעי  ויש מחממים חשמליים. חלקם קרמיים, ויש גם מחממים ניידים

למחממי אינפרא-אדום יש מפרטים מסויימים ויש להשתמש בהם רק במצבים מסויימים. ייתכן שמחממים אלה הם ידידותיים יותר לסביבה. הקלק כדי להגיע לעמוד הבא, כדי לקרוא עוד על כמה מהמפרטים של המחממים האינפרא-אדומים.

מפרטים של מחממי אינפרא-אדום

בדיקת החום :

יש אנשים שהם סקפטיים בנוגע לשימוש בחום אינפרא-אדום. הם מאמינים שחום אינפרא-אדום יגרום סרטן בגלל הקרינה שמקור חום זה פולט. למרות שיש אפשרות לכוון מחממי אינפרא-אדום ביתיים כך שישמרו על חום ברמה נמוכה לתקופות זמן ארוכות, יש אנשים שחושבים שזה יכול להזיק לגוף באותה מידה כמו אם נמצאים בנוכחות מקור חום אינפרא-אדום חזק יותר כמות זמן קצרה יותר

 

קשה לטעון טענות כלליות על מחממי האינפרא- אדום, כיוון שיש כל-כך הרבה מפרטים שונים. ראשית יש מקור דלק/אנרגיה. כפי שהזכרנו קודם, מחממי אינפרא-אדום יכולים להיות מופעלים באמצעות חשמל, גז טבעי או גז פרופן – אם אתה מחפש מודל חשמלי, רצוי שתבדוק בכמה וולטים (Volts) ובכמה הרצים (Hz) נעשה שימוש. למחממים שונים יש גם פלטי חום שונים וטמפרטורות הפעלה מקסימליות שונות. חלק מהמחממים גם כוללים טיימרים (שעונים)

מפרטים אחרים כוללים: פילטרי בקרה, גלגלים, משקל, מאוורר, תרמוסטט וצבע. גם העיצוב משחק תפקיד. בדרך כלל תמצא כיסוי מגן על גוף החימום, שיכול להיות עשוי מנחושת, ברזל, פלדה או פליז

קרא את העמוד הבא כדי למצוא מדוע יש הטוענים שמחממי אינפרא-אדום הינם ידידותיים יותר לסביבה מאשר מקורות חום אחרים.

האם מחממי אינפרא-אדום הינם ירוקים?

 

קשה לחמם את הבית ולהישאר ירוק תוך נסיון לגרום לנזק מינימלי לסביבה. אין אף דרך לחמם שלא משפיעה על העולם הטבעי שסביבך. ניתן אפילו לטעון שגם התעטפות בשכבות על גבי שכבות של בגדים – תהיה לה השפעה על הסביבה, אם בגדים אלה מיוצרים במפעל. לא ניתן לטעון שלמחממי אינפרא-אדום אין שום השפעה על הסביבה.

 

האמת היא שזה תלוי באיזה מחמם אינפרא אדום אתה משתמש. זוכר שמחממי האינפרא-אדום משתמשים כל אחד בסוג שונה של דלק? אפשר לדון איזה מהם הוא ירוק יותר ולשאול: האם זה ירוק יותר להשתמש בחשמל או בגז טבעי? כאשר שוקלים עד כמה ירוקים הם מחממי האינפרא-אדום, יש לזכור מהו מקור הכוח של כל מודל ספציפי.

 

 יש גורמים אחרים שקובעים את המידה שבה מחממי האינפרא-אדום ירוקים. למשל, מחממי אינפרא-אדום ירוקים לא משחררים אדים מזיקים לאוויר ולא תורמים פליטות כלשהן לסביבה. מחממי אינפרא-אדום חשמליים גם לא מסתמכים על קווי דלק או גז, וזוהי עוד נקודה ירוקה

 

כמה מותגים של מחממי אינפרא-אדום טוענים שהמחממים שלהם לא לוקחים חמצן או לחות מהאוויר. החברות מצהירות שהמחממים שלהם מאפשרים אוויר עשיר בחמצן המקל על הנשימה, תוך כדי יצירת החום

 

הקלק כדי להגיע לעמוד הבא כדי ללמוד היכן ובאיזה מצב הכי כדאי להשתמש במחמם אינפרא-אדום. לפני שאפילו תחשוב על קניה של מחמם כזה, תרצה לדעת מתי להשתמש במחמם אינפרא-אדום!

 

מתי להשתמש בתנורי מחממי אינפרא-אדום

 

למד את האפקטים הללו

נערך מחקר כדי לבדוק את ההשפעות של מחממי אינפרא-אדום במבנים תעשייתיים. מאחר שקרינה אינפרא-אדומה היא מאותו סוג כמו הקרינה שאנו חווים מהשמש, המחקר מצא שגוף האדם יכול לעמוד בכמות הקרינה האופיינית שפולט מחמם אינפרא-אדום. המחקר מצא שלמחממי אינפרא-אדום יש הרבה יתרונות, כולל יעילות אנרגיה גדולה יותר וסביבת מחייה טובה יותר עקב השימוש בגז טבעי

 

מחממי אינפרא-אדום אכן מספקים חימום בעל רמת עלות-ישירה/תועלת גבוהה, אך אין זה אומר שעליך לוותר על הסקה מרכזית. מחממי אינפרא-אדום לא מיועדים בדרך-כלל לחמם את כל הבית שלך כולו.

 

במקום זאת, סביר שתמצא טכנולוגיות חימום אינפרא-אדום בחללים גדולים, ששם יש איבוד חום תדיר, כגון: מחסנים, חניונים והאנגרים של מטוסים. לחללים אלה יש לרוב דלתות גדולות או פתחים גדולים אחרים שנפתחים ונסגרים תדיר. החימום באינפרא-אדום פועל היטב ומונע מאזורים אלה להתקרר יותר מדי.

 

סביר גם שתמצא אותם לאורך פסי ייצור בבתי-חרושת, אבל מחממי אינפרא-אדום אינם שמורים רק לאתרים תעשייתיים ושטחים חלולים. בשל היכולת שלהם למקד חום על אובייקטים ולא סתם להשיב אוויר לתוך חדר, הם גם שימושיים במבנים ביתיים או פרוייקטים של שיפוצים, למשל: עוזרים לשמור על הצבע יבש. כל אימת שנדרש חום ממוקד, חום אינפרא-אדום עשוי להיות התשובה.

 

אתה אפילו עשוי למצוא מחממי אינפרא-אדום בחדר הכושר או בספא המקומיים שלך -  סאונות של אינפרא-אדום מתחילות לצבור פופולריות. טכנולוגיות חדישות מפנות את הקרניים האינפרא-אדומות אל גופים, ומחממות אותם באופן דומה לקרני השמש, אך ללא הקרניים האולטרא-סגוליות. סאונות בעבר הסתמכו על שיטות מסורתיות ליצירת כמויות חום גדולות, כדי לחמם תחילה את האוויר ורק אחר-כך את הגופים שבסאונה. חום אינפרא-אדום מדלג על האוויר ומחמם ישירות את הגופים ביעילות רבה הרבה יותר.

 

מאמר זה נכתב ע"י יונתן רבה בעל ניסיון וידע רב בתחום החימום והקירור לחברות מפעלים גני אירועים ועוד...                                             יתרה מכך החברה גם משכירה ומשווקת את מוצריה בעיסקאות ליסינג לתקופות קצרות וארוכות במחיר לכל כיס                                          טלפון 0508330888 בקרו באתרינו החדש : http://www.hcsystem.co.il/

 

      יונתן.ר מנהל מוצר א.מערכות טל: 1599597779 נייד: 0508330888 פקס: 1599597770   Email : href="mailto:yoni_007@zahav.net.ilyoni_007@zahav.net.il">">yoni_007@zahav.net.il Web: http://www.hcsystem.co.ilא.מערכות - השכרה ומכירה מזגנים ניידים תנורים,קולטי לחות,מאוררים .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב