דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכל על סדנאות תופים 

מאת    [ 03/09/2012 ]

מילים במאמר: 391   [ נצפה 2432 פעמים ]

הכל על סדנאות תופים

 

ישנם אנשים אשר מחפשים למלא את שעות הפנאי שלהם בתחביב אשר משלב הנאה ולימוד של מוזיקה, אך שואלים עצמם באיזה סדנא או קורס כדאי להם לבחור. והרי לאילו שמתחברים לתופים קיימות סדנאות תופים המעניקות פרט למיומנות ופיתוח חוש הקצב, רקע ולימוד אודות מגוון השיטות והסגנונות של התיפוף.

תיפוף מהו?

תיפוף היא אמנות הנגינה בתוף. יש מגוון שיטות לנגן על תופים, כמו תיפוף עם מקלות או עם הידיים, כל תוף וסוגו. התופים המוכרים והנפוצים ביותר בתקופה המודרנית נקראים מערכת תופים וצורתם הנוכחית מיוחסת בעיקר למתופף הג'אז. המערכת משלבת תופים ומצילות. כאשר למערכת יש מבנה בסיסי ומוכר, אך ניתן לשנות את מבנה המערכת לטעמו של הכל נגן. המבנה הבסיסי הוא שרגל ימין על פדל של תוף הבס ורגל שמאל על פדל המצילות המכונה "הייהט". כמו כן, על התופים והמצילות עצמם לרב מתופפים עם מקלות שעוצבו במיוחד בשביל המערכת.

קצת רקע על סדנאות תופים

סדנאות תופים למעשה מתאימות למגוון גילאים מילדים צעירים ועד למבוגרים. כאשר בסדנא למבוגרים ניתן יהיה למצוא סדנאות המתבצעות באופן פרטי או בקבוצות כשהן משלבות לימוד על טכניקות בתיפוף עם מגוון ריקודים בהתאם לסגנון התיפוף. כמו כן, בסדנאות אלה מסופקים כלי הקשה לכל המשתתפים. כך שלמעשה סדנאות תופים הן מקום בו אפשר ליהנות במידה רבה מחברה איכותית וכל זאת תוך כדי לימוד שיטות התיפוף השונות ופיתוח חוש הקצב. בנוסף בסדנאות אלה ניתן יהיה ללמוד על מגוון רחב של סגנונות תיפוף הן על הרקע שלהם והן על הטכניקה בהם הם מתבצעות כאשר בין הסגנונות שניתן ללמוד קיימים סגנונות כגון: תיפוף ברזילאי, תיפוף גוף, תיפוף אפריקאי, תיפוף קובני, תיפוף ים תיכוני ועוד...

מה מעניקות סדנאות תופים?

בסדנאות אלה ניתן יהיה לרכוש ידע רחב אודות מגוון כלי ההקשה המשוייכים לקטגורית התוף. כשלימוד זה מעניק למעשה ידע אודות מקורו של הסגנון והיכן התפתח, עם לימוד על טכניקות וכלים שונים באותו סגנון, כאשר בנוסף ילמדו המשתתפים ב-סדנאות תופים כיצד לתחזק את התופים השונים. כמו כן, ניתן יהיה ללמוד על מגוון תבניות הקצב כמו למשל ברוק התבנית המקובלת היא שמיניות על ההאי האט, בס ברבע הראשון והשלישי וסנר ברבע השני והרביעי. על בסיס תבנית זו בונים את רוב המקצבים המורכבים יותר של הארבעה רבעים ברוק, וחלק גם מן המקצבים של משקל אי רציונלי. כאשר לימוד של תבניות אלה למעשה לאחר תירגול ממושך מפתחות את חוש הקצב באופן יוצא דופן.

למידע נוסף אודות סדנאות תופים

אופיר בן צור




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב