דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהפכת עידן פלוס 

מאת    [ 03/09/2012 ]

מילים במאמר: 463   [ נצפה 3892 פעמים ]

כאשר אנו באים לבחון את הרפורמה הממשלתית של עידן+ איננו יכולים להימנע מההשוואה המתבקשת למהפיכה הקיצונית שעובר תחום הסלולר בישראל, רק לפניי שנה בחלומות הוורודים ביותר לא היה ניתן לצפות לחבילות סלולר בסכום של 99 או 88 שקלים בחודש, לקוחות רבים שילמו מאות שקלים כל חודש, משפחות שלמות שילמו רק עבור השיחות בסלולר סכומי עתק שבמושגי הסלולר כיום ניתן בסכומים אלו לממן שיחות לעשרות אנשים, מי היה מאמן שחבילות טריפל של שיחות בנייד בנייח ובאינטרנט הביתי יגיעו לסכומים מינוריים ומצומצמים כפי שהם היום.

אל מול השוואה זו אנו מנתחים את המהפיכה בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית המתבטאת במספר משתנים קריטיים המהווים ויהוו מהפיכה של ממש גם בתחום זה :

1. חבילה צרה - חברות הלוויין והכבלים מזה תקופה ארוכה הבטיחו למכור לנו חבילות צרות הכוללות בתוכם ערוצי בסיס ועוד מספר ערוצים נוספים, חבילות אלו מעולם לא שווקו לציבור וניתן להגיד שההפך הוא הנכון, מאז הכנסת הממיר הדיגיטלי החכם של חברות הכבלים והלוויין ומתן אפשרויות VOD, רכישת סרטים ושירותים נוספים, מחירי החבילות רק צמחו והתנפחו, צרכנים רבים התלוננו שהמחיר עליו סוכם שונה בהרבה מהסכום לתשלום. חלק מאותם צרכנים ראו מפלט בשירותי עידן פלוס החינמיים שהוקמו ע"י המדינה כתוצאה  מהאילוץ לשלם על חבילות רחבות. כיום חברות הכבלים והלוויין בשלבי בנייה של חבילות בסיס שיישווקו לציבור במחירים זולים. הוט לדוגמא בימים אלו משלימה את תוכניתה עד סוף שנת 2012 לנתק את כלל המדינה מהשירותים האנלוגיים (החיבור לקיר בלבד) מה שיגרום לה למצוא אלטרנטיבה מהירה לאותם צרכנים שמעוניינים להישאר בחברה ולהמשיך לשלם סכום פחות ממחיר חבילה מלאה.

2. IPTV - חלק מחברות הסלולר שחטפו מכה קשה בעקבות ירידת המחירים מגבשות בימים אלו תוכנית לשווק ממיר דיגיטלי שיחובר לרשת האינטרנט הביתית ויהיה ניתן לצפות דרכו בערוצי עידן פלוס ובערוצי טלוויזיה נוספים, שיטה זו שרואה הצלחה בעולם פותרות את החברות מבניית תשתיות רחבות ומצמצת עלויות מה שמביא אותם להכריז על חבילות טלוויזיה בשיטת ה IPTV בסכום שיהיה פחות מ-100 שקלים בחודש. 

3. עידן פלוס - המנוע שמדרבן את מהפיכת הטלוויזיה הרב ערוצית היא אלטרנטיבת עידן+ המהווה איום על שירותי הטלוויזיה בתשלום של כל החברות גם יחד, נכון שכיום מספר הערוצים הוא בסיסי ומועט אך עדיין אזרחים רבים מעדיפים אותו על-פניי תשלום של אלפי שקלים בשנה, צריכת שידורי עידן פלוס משתייכת כיום לסוגים רבים באוכלוסיה ולאוו דווקט לאוכלוסיה חלשה כפי שהיה בתקופת השידורים האנלוגיים, צופים רבים שאינם משתייכים לצופי הטלוויזיה ההדוקים עוברים לעידן פלוס, רבים מהצופים מורידים את הסרטים האהובים עליהם מהאינטרט (בצורה חוקית כמובן) ומשתמשים בממיר הדיגיטלי של עידן+ לצורך הצגת הסרטים, מגוון הצרכנים הוא רחב ומשתנה וכמעט חצי מיליון אזרחים כבר משתמש בשיטה חינמית זו, והמספרים רק עולים.

לסיכום

אם שנת 2012 הייתה שייכת למהפיכה הסלולרית ללא ספק שנת 2013 תהיה שייכת למהפיכה בטלוויזיה הרב ערוצית, חברות הסלולר שאיבדו כסף רב לא אמרו עדיין את המילה האחרונה וכצפוי אנחנו הצרכנים המרוויחים הגדולים נראה בקרוב חידושים והמצאות שמטרתם (סוף סוף) לא רק להעשיר את החברות הגדולות, אלה להטיב באמת עם הצרכנים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב