דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שרציתם לדעת על לימודי תואר ראשון ותואר שני 

מאת    [ 03/09/2012 ]

מילים במאמר: 507   [ נצפה 2311 פעמים ]

כל מה שרציתם לדעת על לימודי תואר ראשון
יותר ויותר אנשים, מבקשים להירשם היום לתואר ראשון. אבל מהו בעצם תואר ראשון ומה נדרש עבורו? ראשית, עליכם להיות בעלי ציוני בגרויות מספקים, ולעתים קרובות נדרש גם ציון פסיכומטרי הולם - בפרט אם אתם בוחרים להירשם ללימודים באוניברסיטה ולא במכללה. חשוב מאד להשוות בין המסלולים השונים, ולראות מהו רף הקבלה למסלול שלכם - שכן ייתכן ותרצו לשפר ציונים. עניין נוסף שחשוב לשים לב אליו - הוא שכר הלימוד שתצטרכו לשלם.

אפשרות לקבלת מלגות
לשמחתכם הרבה, אתם לא תמיד חייבים לשלם את התשלום המלא עבור לימודי תואר ראשון. היום יש לא מעט מלגות לסטודנטים שעומדים להירשם אל לימודי תואר ראשון. המלגות שניתנות היום מחולקות לכמה קבוצות שונות. יש מלגות לסטודנטים אשר ניתנות לסטודנטים שבחרו להירשם למסלול לימודים מסוים שהמדינה מעוניינת לעודד. יש מלגות שניתנות לסטודנטים שמתחייבים לעסוק בהמשך בתחום ההוראה - ולכן המדינה מוכנה לממן את הלימודים שלהם. יש היום גם מלגות מטעם המדינה, מוסדות הלימוד וקרנות פרטיות אשר נועדו לקדם אוכלוסיות מוחלשות יותר, ע"מ שיוכלו ללמוד לתואר ראשון ולרכוש השכלה גבוהה - מה שיסייע להם בהמשך להשתלב בצורה טובה יותר בשוק העבודה.

ומה עם תואר שני?
היום יש יותר ויותר סטודנטים שלא מסתפקים בתואר ראשון, ובוחרים להירשם לתואר שני. תואר שני בתחום המדעים המדויקים נקרא גם Msc - ר"ת של Master of Science. עם זאת, Msc הוא לא התואר השני היחיד שאתם יכולים לעשות (למרות שהדבר מומלץ אם עשיתם כבר תואר ראשון בתחום המדעים המדויקים, מדעי הטבע או הנדסה). יש כיום מסלולים שונים לתואר שני בתחום של מדעי הרוח, מדעי החברה, האמנויות, משפטים,עבודה סוציאלית, מנהל עסקים, ועוד תחומים רבים.

המסלול המרתק של לימודי מדעי המחשב
אין ספק שיש היום תחומים רבים שאפשר ללמוד. אבל אם תחום החומרה, התוכנה, התכנות בשילוב עם חשמל ואלקטרוניקה תמיד ריתק אתכם - למה שלא תלכו ללמדו את מדעי המחשב במסגרת אקדמית? כיום, אפשר ללמוד מדעי המחשב הן באוניברסיטאות, והן במספר מכללות יוקרתיות בישראל. המסלולים הללו מאפשרים לכם לרכוש את ההשכלה הפורמלית הנחוצה ככדי להשיג בהמשך עבודה בתעשיית המחשבים וההייטק.

להמשיך לתואר שני
חשוב להסביר, שהיום מי שנרשם אל לימודי מדעי המחשב, לא מסתפק תמיד אך ורק בלימודי התואר הראשון. רבים למעשה, נרשמים אל לימודי תואר שני בתחום של מדעי המחשב. למה זה נחוץ? ראשית, העבודה שיש היום שפע של בוגרי תואר ראשון בתחום של לימודי מדעי המחשב - הופך אוטומטית את התואר השני ליוקרתי עוד יותר, וחשוב עוד יותר (שכן התואר הראשון כבר הפך לבסיסי במיוחד). שנית - לבוגרי התואר השני יש שפע רחב יותר של מקומות עבודה אשר ישמחו לקבל אותם. חשוב להסביר, שלא כל מוסדות הלימודים שמציעים מסלול של תואר ראשון למדעי המחשב, מציעים בהכרח גם תואר שני במדעי המחשב. לכן חשבו לברר את הדברים הללו מראש.

מה לומדים בתואר השני?
במהלך לימודי תואר שני בתחום מדעי המחשב, אתם תוכלו להתעמק באופן ספציפי יותר, בתחום שמעניין אתכם בעולם הרחב של מדעי המחשב. בין השאר תוכלו לעבור תכנים וקורסים בנושאי לוגריתמיקה, רשתות תקשורת, מבני נתונים, תורת הצופן, עיבוד אינפורמציה לשפה בינארית, ועוד תחומים שונים ומרתקים. חשוב להסביר שיש מסלולים של תואר שני עם תזה, ויש מסלולים ללא תזה. המסלולים עם התזה מומלצים לתלמידים מצטיינים, אשר רואים את עצמם גם ממשיכים לתואר שלישי ודוקטורט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב