דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החזר דמי ניהול : חברות הביטוח צפצפו על המפקח וחטפו הנחיה כואבת 

מאת    [ 01/09/2012 ]

מילים במאמר: 354   [ נצפה 3374 פעמים ]


המפקח על הביטוח מתעורר משנת החורף. במטרה לנסות ולתקן את אחד מכשלי השוק הקשים בתחום החיסכון הורה המפקח על הביטוח לגופים המוסדיים להשיב לחוסכים שלא קבלו הודעה על התייקרות דמי הניהול את העמלות שנגבו מהם . וכל זה למה - כי הגופים המוסדיים לא צייתו לתקנה 53ב(א) לתקנות מס הכנסה המסדירה את התייקרות העמלות ועכשיו הן יצטרכו לדווח למפקח על הביטוח ולשאת בעלות ההסדרה.

דמי הניהול במוצרים הפנסיוניים הם מספרים קטנים שנעים בין אחוז אחד לשניים ונוגסים בו עד כדי מחצית. לא לחינם בכל פעם שחוסך מתכוון למשוך או לנייד את כספו, נזכר בו הגוף המנהל ומרעיף עליו הטבות ושכנועים להשאיר את כספו בחברה המנהלת. לקוחות שבצעו  בדיקת דמי ניהול  גילו לאורך השנים שניתן להוזיל את העמלות ולהגדיל את החיסכון .

מאז נמכרו קופות הגמל מהבנקים לחברות הביטוח ובתי ההשקעות הוכפל שיעור דמי הניהול. בעבור דמי הניהול שגובה הקופה מהחוסך היא אמורה לממן את ניהול השקעות וכספי העמיתים , לשלם לעובדיה ולאמשי השיווק ולתת לחוסך את השירות הטוב ביותר שניתן. המציאות שכמו שאתם כבר יודעים היא קצת אחרת. את חלק מוקדי השירות של קופות הגמל ניתןלהשיג אחרי המתנה ארוכה , חלק מהשיחות ננטשות על ידי המוקדים ובאחד המוקדים יספרו לכם שבמידה ותשלחו פקס עליכם להתקשר בעוד יומיים על מנת לוודא שהוא התקבל. בזיון אמיתי שקורה כל יום מתחת לפנס של המפקח על הביטוח. 

עכשיו לייקור דמי הניהול . מעת לעת אנו קוראים כי חברת ניהול החליטה להעלות את דמי הניהול מהחיסכון המצטבר. מדובר בעיקר בחוסכים ללא גוף מייצג כאלו שאין מאחוריהם ועד עובדים או ארגון קניות שמודיע לגופים הגדולים באילו דמי ניהול הוא מוכן לאפשר להם להפגש עם עמיתיו. לאותם צרכנים שחסכו בקופות הגמל הבנקאיות  בתי ההשקעות וחברות הביטוח התייחסו עד היום כאל פרה חולבת. האוצר שנוכח לדעת שלא יוכל לעצור את מה שכונה בתקשורת כעושק דמי הניהול , התקין 2 תקנות. האחת עומדת להיכנס לתוקפה בינואר והיא מגבילה את העמלות במוצרי הפנסיה , הגמל וביטוחי המנהלים והשנייה באמצעות תקינה מסודרת לאופן ייקור דמי הניהול.

חשבתם שהאוצר באמת הצליח לעשות צעד אחד ללא שגיאות  ? אז זהו  , שלא .  האוצר כדרכו בקודש עושה חצי עבודה. קרנות ההשתלמות נשארו מחוץ למשחק העמלות החדשות והגופים המנהלים יוכלו להמשיך ולגבות עד 2% דמי ניהול מהחיסכון המצטבר.

הכלכלן - האתר האובייקטיבי למודעות פנסיונית 

 

שפיר קמר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב