דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול טבעי במחלת פרקינסון 

מאת    [ 30/08/2012 ]

מילים במאמר: 666   [ נצפה 3955 פעמים ]

 טיפול טבעי מחלה פרקינסון

 מחלת פרקינסון היא מחלה ניוונית המאופיינת ברעד בגפיים ובנוקשות שרירים. בערך 30% מהחולים לוקים גם בדמנציה. התופעות של המחלה נובעות מחוסר במוליך העצבי דופאמין, בעקבות מוות של תאי המוח המייצרים אותו.

 הטיפול התרופתי

הטיפול השכיח ביותר במחלת הפרקינסון הוא התרופה L-Dopa/לבודופה – שהופכת לדופאמין בתהליך אנזימטי. תרופה זו היא הגיונית, ואפילו יכולה להיחשב לטיפול אורתומולקולרי (השימוש בחומרים טבעיים לגוף). אף על פי כן, טמונות בשימוש בתרופה זו מספר בעיות. תרופות נוספות נועדו להקל על הסימפטומים של המחלה.

 הגישה הטבעית

נהוג לומר שמחלת פרקינסון היא מחלה "אידיופתית", כלומר הגורם לא מוכר. בכל זאת, אנו יכולים ללמוד מהחוקרים שמתבוננים לעומק בתהליכים הביוכימיים והפיזיולוגיים הנפגמים במחלה זו. אז נוכל לצעוד עוד צעד קדימה, ולשאול את עצמנו: "איך נוכל להשפיע על התהליכים באמצעות חומרים טבעיים, חומרים אשר כבר משתתפים בתהליכים אלו? אולי חסר משהו ואפשר להשלימו? אולי גם אם אין חסר, ניתן לזרז את המנגנונים על ידי העלאת ריכוזי החומרים המשתתפים בהם? אולי קיימת רעילות  בהשפעת חומרים מהסביבה או חומרים שנוצרו בגוף? או בגלל חמצון?"

 בהקשר זה, כותב החוקר אנדרסון: "כנראה, בפתולוגיה של מחלת הפרקינסון מופיעים תפקוד לקוי של המיטוכונדריה, רמה מופחתת של אנרגיה תאית ועקה חמצונית". חוקרים רבים עסקו בהיבטים שונים של תופעות אלו.

 אם אנו לא ממש יודעים איך לטפל במחלת פרקינסון "האידיופתית", אנו כן יודעים איך לטפל בתפקוד לקוי של המיטוכונדריה, ברמה מופחתת של אנרגיה תאית ובתהליכי הרס של חמצון! ואם נטפל בדברים אלו, ייתכן שמצבו של חולה הפרקינסון ישתפר.

 מיטוכונדריה הם אברונים שמייצרים אנרגיה בכל תא. בתוכם פועלים תהליכים ביוכימיים, שבאמצעותם נוצרת ATP, המולקולה שמספקת אנרגיה למרבית תהליכי החיים. חסרים תזונתיים פוגעים בתפקודם של תהליכים אלו. למשל, כאשר אנו צורכים סוכר לבן, תהליך של תגובות כימיות שנקרא "מעגל קרבס" הופך אותו לאנרגיה. הבעיה היא שהתהליך דורש רכיבים נוספים– ויטמינים מסוג B, מגנזיום ועוד. סוכר לבן נכנס לגוף בלי רכיבים אלו, ולכן מעגל קרבס "חוטף" אותם ממלאי הגוף. בסופו של דבר, המעגל אינו מסוגל לתפקד כנדרש מחוסר "דלק", וכך נוצר מצב של רמה מופחתת של אנרגיה תאית. בעזרת תזונה נכונה ונטילת הרכיבים התזונתיים שמשתתפים במעגל קרבס, אנו מסוגלים לשפר מצב זה!

 כמו כן, בתהליך נוסף הנקרא "שרשרת מעבר האלקטרונים" משתתפים חומרי הזנה שונים, ואחד מהם – קו-אנזים Q10 (CoQ10) – עומד בצומת חשוב בתהליך זה. הייצור הפנימי של חומר זה יורד עם הגיל, ופעמים רבות, נוטלים חולי פרקינסון תרופות להורדת כולסטרול, תרופות שמורידות גם את רמת ה- CoQ10, וכך הם פוגעים בייצור אנרגיית החיים במו ידיהם!

 

מה אומרים המחקרים?

 קו-אנזים :Q10

החוקר שולץ ועמיתיו נתנו CoQ10 במינונים של 300, 600 או 1,200 מ"ג ליום לקבוצות שונות של חולי פרקינסון, והשוו את התקדמות המחלה אצלם לקבוצה של חולים שקיבלו תרופת דמה. בסיכום כתבו החוקרים: "...ההטבה הייתה גדולה ביותר בקרב המטופלים שקיבלו את המינון הגבוה ביותר. קו-אנזים Q10 כנראה מאט את תהליך הירידה בתפקוד במחלת הפרקינסון."

 NADH

במרכז יצירת האנרגיה בתא עובד חומר בשם NADH. בצד השיפור בתפקוד שנצפה בקרב 80% מתוך 885 חולים שנטלו חומר זה, המחקרים הצביעו על הגברת הייצור הפנימי של דופאמין, ולכן NADH הנו תרופה טבעית מבטיחה לחולי פרקינסון.

 אתם מוזמנים לקרוא עוד על מחקרים וחומרים נוספים העשויים לעזור המאמר המלא באתר: http://www.naturalmedicine.co.il/76201/parkinson

 סיכום: לצד הטיפול הרפואי הקונבנציונלי למחלת פרקינסון, יש להתייעץ עם מומחה בשיטה האורתומולקולרית. אתם מוזמנים ליצור קשר איתי בנושא זה.

 השיפור באמצעות שיטה זו יכול לפעמים להיות דרמטי, כפי שכתבה מטופלת:

--------------------------------------------------

כיום אני בת 57. לפני שנה וחצי, אובחנתי כסובלת מפרקינסון,

 התסמינים מהם סבלתי, היו רעד בגפיים ושינוי יציבה...

 הכי קשה היה שלא יכולתי לישון מחובקת עם בן זוגי,

כי ידו הרגישה כמו שני טון וגופי כאב מהמגע.

הרגשתי זקנה.

 הטיפול האורתומולקולרי החזיר לי את השמחה והחיים הנורמליים.

 כבר תוך שבוע, הרגשתי שינוי, ותוך שבועיים, הפסקתי ליטול אחת התרופות.

ההליכה שלי הפכה שוב למהירה ויציבה,

ההתכווצויות של השרירים נעלמו. 

העיניים החלו למצמץ.

הזיכרון והמיקוד המחשבתי השתפרו מאוד.

 אני ישנה טוב בלילה, מחובקת בכיף ומעריכה כל חיבוק, 

ואני פשוט לומדת לחיות עם פרקינסון בטוב.

דולב גילמור, תרפיה בתזונה R.Nu, מטפל בתזונה ושיאצו. מחבר ספר, ''רפואה כמוסה: הכוח האמיתי של ויטמין C'' אתר: http://www.naturalmedicine.co.il/  הירשמו באתר לקבלת טיפים שבועיים. דוא"ל dolev@naturalmedicine.co.il לייעוץ, צור קשר: 0523-794092




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב