דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גלגול נשמות: מה בין קארמה, גורל ובחירה? 

מאת    [ 29/08/2012 ]

מילים במאמר: 704   [ נצפה 4130 פעמים ]

לפני כל לידה לגלגול פיסי בוחרת הנשמה את השעורים אותם תעבור במהלך אותו גלגול. השעורים הללו מורכבים הן משעורים שבהם נכשלה הנשמה בגלגולים קודמים, והן משעורים חדשים. בכל המקרים זו הנשמה שבוחרת את השעורים, בהתייעצות עם "מועצת הקארמה", ומוציאה אותם לפועל בעזרת המדריכים הרוחניים.

 

מועצת הקארמה

בפני מועצת הקארמה מופיעה הנשמה לפני לידתה לגלגול הבא. המועצה מורכבת מישויות מפותחות במיוחד, שתפקידן לסייע לנשמה להבין מה השעורים שבהם נכשלה בגלגולים הקודמים וכיצד תבחר גוף חדש בו תוכל לעבור את השעורים הללו באופן המיטבי.

לדוגמא, אדם שנולד נכה קיבל מסר באמצעות תקשור שבגלגולו הקודם היה צריך ללמוד לסמוך על אנשים אחרים. שחזור גלגולים גילה לו שלא רק שהוא סמך אך ורק על עצמו, אלא אף התרברב בכך שאינו זקוק לאיש. בעזרת מועצת הקארמה בחר האיש להוולד בחייו הנוכחיים לגוף של אדם נכה, מה שיאלץ אותו להיסמך על אנשים אחרים. זוהי דוגמא קיצונית כמובן, אך הרעיון מאחוריה הוא שכאשר אנו לא עושים את השעור שתוכנן לנו בדרך הקלה, נאלץ לפעמים ללמוד אותו בדרך קשה יותר, מן הסיבה הפשוטה שבאופן זה לא נוכל לחמוק מעשיית השעור ממנו נמנענו בגלגול הקודם.

 

מדוע בוחרת הנשמה לעבור שעורים קשים?

הדוגמא שהבאתי מעלה כמובן את השאלה הגדולה מדוע הנשמה צריכה בכלל לבחור שיעור כזה הדורש ממנה לחיות כאדם נכה, למשל. כדי להבין זאת, יש לזכור שהנשמה, בהיותה משוחררת מגוף פיסי, ומצויה במימד הרוחני, מודעת לסיבה לשמה אנחנו מתגלגלים – התפתחות וגדילה, ולשם כך מבינה שיש לעשות לעיתים הקרבות הכרוכות בסבל. הנשמה, בעזרת המדריכים ומועצת הקארמה, רואה בבירור את היעוד הרוחני שלה, ופועלת להגשמתו. בחירת השעורים נעשית לא על פי מה שיהיה לה קל אלא על פי מה שיאפשר לה להתפתח באופן המקסימלי.

 

כיצד אנו מזמנים לעצמנו שעורים מסוימים?

כל משתנה אותו בוחרת הנשמה מאפשר לה לעבור שעורים מסוג מסוים. מין, צבע עור, דת, לאום, הורים, מצב סוציו-אקונומי אליו נולדים, העדפה מינית, תקופה בה נולדים ועוד – כל אלה הכלים העומדים לרשות הנשמה ביצירת התנאים המתאימים לזימון שעורים ספציפיים.

לדוגמא, אם הנשמה צריכה לעבור שעור הקשור בלימוד צניעות – יתכן והיא תבחר להוולד כאישה בחברה דתית-שמרנית, שם תילמד מגיל צעיר לכסות את גופה ולאפק את הביטוי העצמי שלה. אם, לעומת זאת, על הנשמה ללמוד לבטא את עצמאותה, סביר להניח שהיא תיוולד בחברה חילונית, להורים ליברליים, שיעודדו אותה מגיל צעיר להביע את דעתה ולהבליט את יחודיותה.

 

ומה לגבי הבחירה החופשית?

תנאי החיים אליהם אנו נולדים אינם קובעים באופן סופי את מה שנגדל להיות כמובן, שכן יש מספיק דוגמאות לאנשים שנולדו למעמד סוציו-אקונומי נמוך, וגדלו להיות אנשים עשירים, למשל. זוהי דוגמא לבחירה העומדת לרשות הנשמה, שהיא המרכיב החשוב ביותר בלימוד שלה. אם נולדנו למעמד סוציו אקונומי נמוך, למשל, אין הדבר אומר שעלינו להשלים עם המצב ולחיות בעוני. אם אנו חשים צורך עז לשפר את מצבנו הכלכלי והחברתי, סביר להניח שהסיבה לשמה בחרה הנשמה שלנו בתנאי החיים הדחוקים אליהם נולדנו היתה לאתגר אותנו.

 

הוכחות מחקריות לגלגול נשמות

אין צורך להסתפק בסיפורים על דרוזים או על הטיבטים כהוכחה לקיומם של גלגולים קודמים. לתלמידיי אני מציע לפנות אל ילד, אם יש להם אחיין או נכד סביב גיל 5, ולשאול אותו את השאלה "מה היית כשהיית גדול?". שאלה זו היא כמובן פרדוקסלית, כיוון שהוא עדיין לא היה גדול. דוקא הפרדוקסליות הזו היא שמעניקה לו את האישור לחלוק זכרונות מגלגולים קודמים. יש לזכור, עם זאת, שמגיל מסוים מודחקים אותם זכרונות בשל החינוך בעל האופי הלוגי-מתמטי, המלמד אותנו להיות רציונליים ו"לא לדבר שטויות". היות ובעידן האינטרנט ילדים מתבגרים מהר יותר, אל לנו לצפות שכל ילד בן 5 יזכור את גלגוליו.

לשמחתנו נערכו מחקרים רחבי היקף על ידי חוקרים, שביקשו לברר האם גלגול נשמות היא תופעה אמיתית הניתנת להוכחה. אחד החוקרים המפורסמים ביותר בתחום זה הוא פרופ' איאן סטיבנסון, פסיכיאטר קנדי שחקר את הנושא במסגרת האוניברסיטה של וירג'יניה, ארצות הברית. פרופ' סטיבנסון הוציא לאור מספר ספרים, בהם הוא מתעד מקרים רבים של ילדים שסיפרו על גלגוליהם הקודמים (ללא שחזור גלגולים מכוון). כחוקר, בדק סטיבנסון את העובדות עליהם דיברו הילדים ומצא אותם כנכונים. במקרים רבים דרש ממנו הדבר לנסוע למקומות רחוקים ולנבור בארכיונים מאובקים. ממצאיו מראים שהילדים ידעו עובדות שלא יכלו לדעת בשום דרך אחרת זולת אם הם אכן חיו במקומות ובזמנים עליהם סיפרו.

במאמר הבא... אציג בפניכם את שיטת שחזור הגלגולים, ועדויות מרתקות משחזורים של אנשים אמיתיים!

 

 

 

דר´ זפרן הוא מורה רוחני ידוע, סופר רב מכר ומנחה סדרה משלו בטלויזיה. הוא מנהל את המכללה ללימודים רוחניים, המציעה קורסי תקשור, שחזור גלגולים ואימון אישי בגישה רוחנית (קואצ'ינג רוחני). הוא נחשב מורה של מורים בקהילה האלטרנטיבית. רבים מתלמידיו עוסקים בתקשור, שחזור גלגולים ואימון רוחני כמקצוע. ניתן ליצור עימו קשר באמצעות "המכללה ללימודים רוחניים", בטלפון 03-5660066. מידע נוסף באתר הבית של דר' ירון זפרן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב