דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כשחסר בורג - תלונה כהזדמנות 

מאת    [ 28/08/2012 ]

מילים במאמר: 385   [ נצפה 3297 פעמים ]

אגדה אורבנית עתיקה מספרת על חברת רהיטים מתוחכמת, אשר "שוכחת" להבריג בורג אחד אחרון כאשר היא מתקינה ריהוט לראשונה בבית הלקוח. ימים מספר לאחר ההתקנה, מתקשרת ללקוח נציגת שירות אכפתית ואדיבה, מתנצלת עמוקות על "התקלה", ושולחת מיד נציג לתיקון הבעיה.

התוצאה - לקוח מרוצה. למעשה, לקוח זה יהיה מרוצה אף יותר מלקוח שלא נתקל בבעיה מלכתחילה...

הלקוח המרוצה מתרשם ומגלה התלהבות מרמת המחויבות של החברה לעשייה מושלמת ולשירות ללא דופי. הוא ממליץ על החברה לחבריו ולמכריו,  ובדרך כלל חוזר לקנות בה גם את המוצר הבא שהוא זקוק לו. למה? כיוון שאצל הלקוח נוצרה תחושה שהוא עומד מול חברה אמינה, אשר לוקחת אחריות מלאה על תקלות ומוצאת להן פתרונות ללא כל דיחוי. הלקוח מאמין כי במידה שתהיה לו אי פעם בעיה כלשהי עם מוצר של החברה, היא תיפתר באותה מהירות, קלות ופשטות כמו בפעם הראשונה. 

השירות שאתם נותנים הוא חלק מהותי ובלתי נפרד מהחלטת הלקוח שלכם האם לחזור ולעבוד אתכם שוב. המדד שלפיו הלקוח שופט אתכם הוא לאו דווקא כמה תקלות היו לו במהלך העבודה אתכם. הרי אם נודה על האמת, לא ניתן לתת שירות נקי מתקלות במאת האחוזים. תמיד ייתכנו עיכובים במכס, שביתות, בעיות במזג האוויר ועוד כהנה וכהנה. גם הלקוחות מבינים שאפס תקלות הוא מצב בלתי אפשרי ולא מעשי.

אז מה כן? דרך אלו משקפיים מסתכל עליכם הלקוח כשאתם נותנים שירות? דרך האופן שבו אתם מגיבים כשנוצרת בעיה. שאלו את עצמכם: האם אתם הופכים עולמות כדי לעזור ללקוח שלכם או פשוט מסננים שיחות? כל תלונת לקוח היא הזדמנות להעמקת הקשר, להגדלת נאמנות הלקוח ולהגדלת נתח הארנק.  אמנם, הדוגמה בראשית המאמר היא קיצונית ואכן לא מומלץ "לזייף" בעיות, אולם בהחלט חשוב מאוד לבנות בארגון שלכם, קטן כגדול, תהליכים מסודרים וברורים לטיפול בבעיות ובתלונות של לקוחות, שאף יביאו לסיום מוצלח ומהיר של התקלה לשביעות רצונות המלאה של הלקוח

קיבצתי עבורכם חמישה שלבים חיוניים לבניית תהליך טיפול מוצלח בתלונה:


    • הקשיבו ללקוח עד הסוף, שאו באחריות והתנצלו.
    • הפגינו אמפתיה, הראו ללקוח שאתם מבינים את רגשותיו ואת החשיבות של מציאת פתרון לבעיה שהוא העלה. לכם הבעיה עשויה להיראות קטנה ולא משמעותית, אך בעיני הלקוח היא קריטית ודחופה.
    • נסו לפתור את הבעיה במהירות האפשרית, הציעו אפשרויות שונות לפתרון.
    • שמרו על קשר שוטף עם הלקוח לכל אורך תהליך הטיפול בתלונה, עדכנו אותו בהתפתחויות ובמאמצים השונים שאתם עושים לפתרון הבעיה.
    • נתחו את הבעיה ובצעו את הפעולות הנדרשות על מנת  למנוע הישנות של תקלות דומות.

ארזית נחום, מוסמך (MBA) במנהל עסקים
בעלים של האיקס פקטור, ייעוץ עסקי לחברות שירותים


ex-factor.co.il


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב