דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייצור אריזות ושקיות פלסטיק - כל מה שחשוב לדעת 

מאת    [ 27/08/2012 ]

מילים במאמר: 528   [ נצפה 6264 פעמים ]


אריזות ושקיות פלסטיק נמצאות בכל בית ובית בעולם המודרני, כמובן שישראל אינה שונה. חיינו מלאים באריזות פלסטיק, כמעט כל מוצר שאנו רוכשים מגיע באריזת פלסטיק וכמובן השקית שאנו לוקחים את המוצר הביתה בה עשויה מפלסטיק. אך כמה מאתנו באמת יודעים מה עומד מאחורי ייצור אותן אריזות ושקיות? איך מתחיל התהליך של ייצור אריזה חדשה למשל? למה דווקא פלסטיק כל כך נפוץ? והאם אכן האריזות והשקיות שלנו בטוחות לשימוש?


איך ייצור אריזות ושקיות חדשות מתחיל?


מפעל הייצור מתכנן שקית או אריזה חדשה כאשר ישנה דרישה חיצונית לכך או כאשר המפעל רואה צורך פנימי:
•    צורך פנימי – כאשר המפעל רוצה להוזיל את מחירה של שקית או אריזה, כאשר המפעל מנסה לפנות אל שוק חדש של לקוחות, כאשר המפעל רוכש ציוד ייצור אריזות או שקיות חדש, כאשר המפעל רוצה לשנות את שיטת הייצור וליעל אותה, כאשר המפעל רואה לנכון לשנות את שיטת השיווק והמכירה וכדומה.
•    צורך חיצוני – צורך חיצוני כולל למשל כאשר לקוח מבקש ליצור שקית או אריזה חדשה או לערוך שינוי מהותי בדגם קיים, כאשר המתחרים מוציאים דגם חדש והמפעל רוצה להתחרות על ידי יצור דגם דומה, ייצור שקיות או אריזות משתנה כאשר התקנים לייצור משתנים, אם ישנה בעיה בלוגיסטיקה או ההובלה של דגם קיים וכדומה.


למה דווקא פלסטיק?


ייצור אריזות ושקיות מפלסטיק מעניק ליצרן (ובסופו של דבר גם לצרכני הקצה) את הערך הטוב ביותר עבור המחיר הנמוך ביותר. פלסטיק הוא חומר זול יחסית לחומרי אריזה אחרים כמו נייר או זכוכית, הוא חומר קל מאוד וחומר קל לעיבוד. עיבוד פלסטיק דורש חימום בחום נמוך משמעותית מזה של זכוכית או מתכת למשל, עובדה שמוזילה את ייצורן של אריזות מפלסטיק לאומת אריזות אחרות משמעותית. מעבר לכך, עמידותו של פלסטיק יחסית למשקלו מרשימה מאוד, בזכות עמידות יוצאת דופן זו שקית פלסטיק יכולה להחזיק משקל רב מאוד מבלי להיקרע. מעבר לכך, פלסטיק הוא חומר מושלם לאריזת מוצרי מזון, תרופות ומוצרים אחרים הבאים במגע עם גוף האדם מכיוון שהוא אינו נספג בגופנו.


חשיבות תקנים ותקנות בתהליך ייצור שקיות ואריזות


כמו כל מוצר אחר המיוצר בשיטות ייצור מודרניות, גם ייצור שקיות ואריזות חייב לעמוד בתקנים מחמירים. החשיבות של התקנים גדולה מאוד מכיוון שאריזות פלסטיק משמשות פעמים רבות לאכסון ואריזת מזון ותרופות וחפצים הבאים במגע עם גוף האדם כגון ביגוד, מוצרי קוסמטיקה, טואלטיקה וכו'. מפעל ייצור אריזות ושקיות חייב לעמוד בתקנים הרלוונטיים לסוג האריזה או השקית שהוא מייצר, התקנים כוללים למשל תקנים אמריקאים כגון תקני ה-FDA (מנהל התרופות האמריקאי) או תקני מכון התקנים הישראלי. מפעל שלא עומד בתקני הייצור יתקשה מאוד לייצר שקיות ואריזות בסטנדרט המקובל היום וסביר להניח שלא יוכל לייצר עבור תעשיות משמעותית כמו תעשיית המזון, החקלאות והתרופות.


ייצור אריזות ושקיות – מחיר השקית או האריזה


ייצור אריזות ושקיות כמו כל תחום ייצור אחר, חייב לקחת בחשבון גם את מחיר הייצור והמכירה של כל פריט. כאשר מתכננים ייצור שקיות או אריזות, המפעל מחשב את העלות של ייצור האריזה ומוודא שמחיר המכירה שלה יתאים לתנאי השוק (רצוי נמוך יותר כמובן) תוך שמירה על איכות השקית או האריזה ועל עמידה בתקנים. הפרמטרים המשפיעים על מחיר השקית או האריזה כוללים למשל את מחיר חומר הגלם, שילובים של חומרים ותוספים, טכנולוגיות חדשות, שעות עבודה, גודל ההזמנה של הלקוח, התהליך שהחומר יעבור בזמן הייצור, מחיר תובלה, ביטוח המוצר בזמן תובלה ועוד.

משה אלון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב