דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גינה לי חביבה 

מאת    [ 27/08/2012 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 3457 פעמים ]

כאשר אנו רוצים לתכנן גינה עלינו לשים לב לכל פרט ופרט וגם לקטנים ביותר, תכנון גינות כמו עיצוב פנים דורשים מיומנות. כאשר אנו חולמים על גינות מעוצבות יש לקחת הרבה דברים בחשבון, אנו צריכים להעניק מחשבה לכל עץ ועץ ולכל שיח ושיח שאנו עומדים לשתול או לנטוע.

תכנון גינה נכונה

גינה מעוצבת היא חלום, לא רק שהיופי המרהיב גורם לנו לנחת, אלא שזה באמת אחד המקומות הכיפיים ביותר לשבת אחרי יום עבודה או בכלל במשך כל היום. הגינות המעוצבות שאנו מדברים עליהן רחוקות מלהיות כמה עצים וכמה פרחים. במונחים של היום אנו מדברים על מערכת שלמה הכוללת ריהוט, ריצוף, חיפוי, דקים ועצי נוי. אנו מדברים על גינת החלומות.

הגינה הפרטית שלי איך מתחילים

תכנון גינה פרטית היא משימה לא פשוטה, תמיד יהיה עדיף לשכור את שירותיהם של אנשי מקצוע בכדי ליצור גינה מעוצבת בצורה מושלמת. חשוב לזכור שגם לא כל סוגי הצמחייה מתאימים לכל סוגי האדמה. פרט חשוב נוסף האם הגינה שלכם שטופת שמש או מוצלת, יש כל כך הרבה דברים לבדוק לפני שמתחילים בעיצוב הגינה ובבחירת מרכיבים עיקריים.

לעבוד בגינה

אין אנו יכולים להיות מנותקים מהעובדה שגינות מעוצבות דורשות מאתנו זמן לטיפוח, טיפול ואהבה. לא נוכל ליהנות מגינה מושלמת אם לא נטפח אותה, נדאג להשקיה, גיזום וכל זאת רק לאחר ששתלנו, נטענו וטיפחנו. הרבה קודם עלינו להתחיל בעבודות כפיים למראה של הגינה המעוצבת. כמובן שגינה מעוצבת תכלול גם תאורת גינה ואם יש לנו מספיק מקום נוכל לעטר את הגינה במזרקה ופסלים כדי להפוך אותה לגינה כמו שאנו רואים רק בסרטים.

תאורה הולמת

קיימים בשוק אלפי סוגי גופי תאורה המתאימים במיוחד לגינות ולגגות, לפני שאנו ממהרים לרכוש תאורה לגינה עלינו לוודא תחילה היכן היא תמוקם, יש להבדיל בין שני סוגים עיקריים, סוג תאורה אחד משולב בצמחייה, במילים אחרות תאורה נמוכה (בגובה השיחים והצמחים) וגופי תאורה לגבוה שמטרתם להעניק אור לגינה ולשבילי הגישה. המגוון הרחב של גופי התאורה אומנם יבלבל אותנו מאוד, הכל יפה, הכל מרשים, לכן לעיתים עדיף להיעזר באיש מקצוע ובכך גם נוכל לא לחרוג מהתקציב.

גינות מעוצבות לתמיד

עיצוב גינות אינו מתבטא רק ביופי, למרות שזה מרכיב חשוב, גינה מעוצבת חייבת להיות פרקטית ומנוצלת, הכוונה שנוכל ליהנות מגודלה המקסימאלי על יד מתן חשיבות לריהוט, לעצי הפרי, לתכנן את הבניה שלהם נכון. אומנם עץ פרי יכול להעניק לנו צל, אך לא כל עצי הפרי נכון למקם אותם ליד פינות הישיבה, מבחינה אסתטית כמובן.

גינה גם בגג

החידוש האחרון בתחום הגינות המעוצבות הוא עיצוב גינת גג, אל תדמיינו לעצמכם כמה אדניות על מעקה הגג, גינות גג הן עיצוב מלא של הגג כולו באווירה ירוקה, דקים, צמחייה, פינות ישיבה והרבה הרבה ירוק בעיניים. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב