דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לצאת לחופשה עם הכלב שלך? 

מאת    [ 27/08/2012 ]

מילים במאמר: 758   [ נצפה 4000 פעמים ]

בכל פעם כאשר אנו מתכננים חופשה, עולות שאלות שונות הקשורות לידידנו על ארבע: האם לקחת את הכלב איתנו? ואיך בכלל מטיילים עם כלבים? התשובה לכך היא שחופשה עם חיית המחמד יכולה להיות מהנה עד מאוד – כל עוד עושים את כל הסידורים המתאימים מבעוד מועד. כידוע, לכל מטבע יש שני צדדים ותכנון כושל יכול להפוך חופשה שכזאת לסיוט, על כן שימו לב היטב לפרטים בהמשך.

אם אתם חושבים שהדבר הטוב ביותר עבור כלבכם הוא לא לבוא לחופשה, אז אתם יכולים לחפש "דוגי סיטר" שהוא כמו בייבי סיטר – רק לכלבים. או לחלופין אם אתם לא רוצים שאנשים זרים יכנסו לביתכם, אתם יכולים לשכן את כלבכם אצל פנסיון לכלבים. אם אתם חושבים שהייצור הפרוותי שלכם מסוגל לצאת עמכם לחופשה – בואו נתחיל בסידורים.

נתחיל בכך שתוודאו שלכלב יש תליון זיהוי על צווארו או שבב תת עורי, על מנת שאם הכלב יאבד, המוצא הישר יוכל להחזירו הביתה בשלום. לפני היציאה לחופשה, חשוב שכלבכם יהיה ממושמע, כלומר בעל אילוף בסיסי. לאחר מכן תכננו את ההעברה, לינה ופעילויות שתעשו במהלך החופשה. אם תלמדו כיצד לטייל עם הכלב שלכם בצורה נכונה, החוויה תהיה מהנה ופחות מלחיצה עבור שניכם!

לטוס עם הכלב

טיסה היא לא הדרך המומלצת ביותר לנוע עם כלבים ממקום למקום, אמנם אנו לא מתייחסים לכלבינו כמטען, אבל חברות התעופה בהחלט כן. תא המטען של המטוס אינו מקום שנעים לשהות בו והדבר מלחיץ גם את הרגועים שבכלבים. אנו לא אומרים שטיסה היא לא אופציה, אלא  רק שהיא לא הדרך האידיאלית עבורכם. אגב יש נקודת אור בכל הסיפור הזה והיא שחלק מחברות התעופה מאפשרות לבעלי כלבים קטנים להיכנס איתם לתא הנוסעים כשהם בתוך מנשא.

לאחרונה, מספר חובבי כלבים פיתחו חברות תעופה מיוחדות להטסת בעלי חיים. חברה אחת לדוגמא היא חברת "pet airways" אשר מטיסה חיות מחמד בתא הנוסעים הראשי ולא בתא המטען. זה נראה כמו חלום רחוק עד אשר הדבר יהיה נפוץ משום שכרגע החברה פועלת במספר ערים מצומצם. בכל מקרה נקווה שהרעיון המבורך יתפוס תאוצה – יחד עם זאת, קשה להאמין שזה יתפוס בארץ הקטנה שלנו.

בארצנו הקטנה, אם טסים בטיסת פנים – אז זה רק לאילת, וכדי לא להטריח את עצמנו, מוטב ליסוע באוטו במקום. לעומת זאת, אם טסים לחו"ל, גם ככה אין ברירה ותצטרכו להסדיר את ההטסה של הכלב אל מדינת היעד.

נוסעים עם הכלב באוטו

נסיעה, בעיקר במכוניות, היא הדרך הכי טובה לנוע עם כלבים ממקום למקום. אם  בבעלותכם רכב פרטי, רוב הסיכויים שכלבכם כבר מכיר אותו מנסיעות רבות לווטרינר או לטיול בפארק. אם עדיין לא לקחתם את כלבכם לטיול במכונית, אז כדאי לקחת אותו לנסיעות מבחן לפני שתצאו לחופשה שתכננתם. חשוב מאוד שהכלב יקשר את הנסיעה ברכב עם דברים חיוביים- נסו לנסוע איתו לים, לבקר חברים או סתם לטיול בשכונה. אם הכלב שלכם מכיר את המכונית רק מנסיעות לווטרינר אז רוב הסיכויים שהוא יחשוש לעלות לרכב כאשר תצאו לחופשה.

אם כלבכם אינו מסתגל לנסיעה במכונית, אז חופשה עם הרכב הפרטי אינה רעיון כל כך טוב. אם אתם חייבים לקחת את כלבכם לנסיעה ארוכה, היוועצו עם הווטרינר ותנו לכלב כדורי הרגעה שיכולים להפוך את הנסיעה לרגועה יותר עבור כולם. זכרו שהשימוש בתרופות צריך להיעשות בשיקול דעת ובאופן מצומצם ככל האפשר.

החליטו מראש על נקודות עצירה להתרעננות בדרך, יש לתת לו לצאת החוצה, להתמתח ולשתות מים. ההפסקות אמורות להיות כל 3-5 שעות בערך. כמו כן בדקו האם יש מרפאות לכלבים בקרבת המקומות בהם תעברו- אל תדאגו, זה רק ליתר ביטחון.

לנסיעה ברכב הביאו:


    • רשימה של מרפאות לכלבים באיזור
    • רצועה
    • מנשא לכלב לנסיעה
    • מים וקערות
    • חטיפים טעימים לכלב (או את העצם האהובה עליו)
    • צעצוע או שניים ללעיסה
    • שמיכה ו/או מיטה לכלב
    • שקיות לאיסוף קקי
    • תרופות (אם צריך)
    • את ההיסטוריה הרפואית של כלבכם

בתי מלון וכלבים

בכל הנוגע למלונות בארץ, היחס לאירוח כלבים הוא לא חיובי במיוחד. מוטב שתשכנו את הכלב בפנסיון לכלבים: אם אתם רוצים לטייל עם הכלב במהלך היום, בחרו בפנסיון הקרוב לבית המלון, ואם לא – עדיף שתמצאו פנסיון הקרוב למקום מגוריכם ותסדירו את הנושא לפני היציאה לחופשה או לטיול.

קאמפינג עם הכלב

יציאה לטבע עם הכלב שלכם היא אולי הדרך הטובה ביותר להעביר ביחד זמן איכות כייפי ומהנה. אבל שימו לב שלא תמיד הדבר נכון, לפני שאתם מגיעים לפארק, יש לוודא שאכן מאשרים כניסת כלבים למקום ואם יש דרישות מסויימות כמו רסן או רצועה – וודאו שאתם עומדים בהן.

יוצאים לדרך

כעת אתם יודעים כיצד לתכנן חופשה מהנה עם הכלב, עליכם לדאוג מבעוד מועד לכל הפרטים על מנת שגם לכם וגם לכלבכם יהיה נוח ונעים. החופשה יכולה להיות דבר מדהים אך באותה המידה צרה צרורה אם לכלב רע או שלכם אין את כל האמצעים לטפל בו במהלך החופשה. בכל מקרה שתהיה חופשה מהנה! 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב