דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החבר הכי טוב 

מאת    [ 25/08/2012 ]

מילים במאמר: 666   [ נצפה 1923 פעמים ]

החבר הכי טוב

כשהיינו ילדים זה היה יותר פשוט, אולי נכון יותר יהיה לומר – פחות מורכב. היה לנו את החבר שאיתו היינו משחקים בגן, בהפסקות, נפגשים אחר הצהריים, בשלב מאוחר יותר הולכים יחד לבית ספר . עם הזמן נרקמת חברות, מתחילים להתחלק בסודות ובצחוקים משותפים. על פני תקופות חיינו לעיתים פרושים "החברים הכי טובים" שהיו איתנו אז, ברגע ההוא, בשנה ההיא....

לאלה מאיתנו שהם ברי מזל לטעמי יש בחייהם הבוגרים חברים טובים משנים עברו, מהילדות, התיכון, הצבא ועוד כל מיני מסגרות המהוות מצע ליצירת קשרים בין אישיים המתפתחים אל מעבר לגבולות המסגרת. לקחת חלק בחברות במשך כל כך הרבה שנים בעיני זו זכות, במיוחד כאשר החברות ממשיכה להתפתח ולהעמיק ככל שעוברות השנים ונוספים משתנים לחיינו.

כשאנחנו מתבגרים, ל"חבר הכי טוב" כבר יש יותר משמעות, יותר תפקידים ויכולת להשפיע. אני חושבת שזו זכות גדולה כאשר בני זוג מתחתנים עם "החבר הכי טוב" שלהם, והם מרגישים שלצידם חי האדם שלו הם זקוקים, שבחיקו נעים להם ומעבר לזוגיות ולרומנטיקה, חיי המשפחה והזוגיות יש שם חברות אמיצה המהווה בסיס איתן לכל מה שנבנה יחד במרוצת השנים.

עבורי "החבר הכי טוב" שמור דווקא לאדם ספציפי, אך מעבר לכך מאוד ברור לי הצורך הזה בחבר שכזה, תחושת הביטחון שהוא שם, עכשיו ובעתיד. היכולת להתרפק על העבר וליצור רגעים מיוחדים יחד בהווה. כאשר הרגשתי שהמשבצת של "החבר הכי טוב" איננה מאוישת באדם הנכון לי, באדם שהייתי רוצה שיהיה שם הרגשתי חלל גדול שנפער בי, כזה שהשתוקקתי למלא.

כאשר אני עובדת עם המתאמנים שלי, ראשית אנו עורכים היכרות, בכמה פגישות ראשונות אנו לומדים להכיר, ליצור אינטימיות ולבנות אמון. אחת המשימות באימון היא לכתוב "חזון חיים". חזון הוא למעשה תמונת חיים אידיאלית של המתאמן, כיצד הוא רואה את חייו בתחומים השונים. אני מבקשת שיכתוב חזון מפורט ככל האפשר ושירשה לעצמו ממש להקדיש לכך מחשבה, את החלומות שנרקמים במחשבותיו מטרת האימון היא ליישם, שבן האדם יחיה את חייו קרוב ככל האפשר לתמונת חייו האידיאלית כפי שהוא רואה בעיני רוחו.

הבסיס לכתיבת החזון היא הגדרת הערכים המובילים בחיי המתאמן, כאשר אני אומרת "ערכים" הכוונה היא לערכים אישיים, אלו המניעים אותו לפעולה וכאשר הוא חי על פי ערכים אלו הוא חי במימוש עצמי וחש סיפוק עצמי אדיר, מזמן לחייו הרבה פחות סבל ותסכול. כאשר אני קוראת את החזון שנכתב יחד עם המתאמן אנו בוחנים יחד האם הערכים החשובים לו כפי שהגדיר לעצמו באו לידי ביטוי בכתוב ומכאן לידי מימוש ועשייה בפועל.

כאשר אדם מגדיר לעצמו ערכים כדוגמת כנות, חברות או אמון למשל, כערכים המובילים בחייו אנו בוחנים יחד האם ערכים אלו באים לידי ביטוי במעשיו, תחושותיו, במערכות היחסים שהוא מנהל עם אחרים ועם עצמו. כאשר האדם מבין שתמונת חייו האידיאלית היא ברת השגה ומימוש, הוא מתחיל לפעול ולהגשים אותה, חיי חיים מלאים המורכבים מכל הדברים שמבטאים אותו והופכים את סיפור חייו למפעל של ממש, בעשייה, בהתלהבות, באהבה.

כל הרקע לכתיבת הטור נוצר ממעמד מאוד מרגש שנוכחתי בו לאחרונה, אדם שהכרתי הלך לעולמו בצער רב, עבור משפחתו כמובן היה עולם ומלואו, בעל, אבא וסבא, וכן גם חבר הכי טוב של יותר מאדם אחד ויש בזה הרבה קסם בעיני. הקשבתי להספדים שנכתבו עליו, מילדיו, אשתו, חבריו ומכריו ואט אט נרקמה לה תמונת חייו של אותו אדם שהכרתי, ועדין למדתי להכיר. חזון חייו שאותו הוא חי הכיל את הערכים החשובים לו, אותם הנחיל גם לילדיו, האופן שבו הנהיג את חייו, החברות, התחביבים שבהם אהב לעסוק . אומנם הלך בטרם עת אך חי את חייו בתשוקה, במלואם והייתה לאנשים רבים הזכות להכירו, ושיהווה מקור השראה באשר לחייהם.

חזון חיים הוא לא פנטזיה אלא דרך פעולה, אם נרצה שבבוא היום נוכל להסתכל לאחור ולחוש שמיצינו את החיים, שחיינו על פי הערכים שלנו, שהבאנו לידי מימוש את תשוקותינו, אין צורך לחכות למועד מאוחר יותר מעכשיו, כן ממש עכשיו זהו הזמן להתחיל ולהביא את החזון לידי מימוש.

החבר הכי טוב שלנו הוא קודם כל אנחנו, נדאג לעצמנו ונאהב את עצמנו, נכניס לחיינו את מי שעושה לנו טוב, נלמד לפתח מערכת יחסים אפקטיבית עם מי שפחות, נעשה את מה שאנחנו אוהבים ונלמד לאהוב גם את מה שאנחנו עושים בתחומים אחרים. בעזרת אימון נשפר את איכות חיינו, נלמד ליהנות יותר, לסבול פחות, לחלום ולהגשים.

 

עדי אסייג וזנה - אימון אישי לשיפור איכות החיים


הצטרפו אלי גם בפייסבוק


adilifecoach.weebly.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב