דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים מלאי עוצמה לכתיבה שיווקית נכונה - חלק רביעי ואחרון 

מאת    [ 24/08/2012 ]

מילים במאמר: 460   [ נצפה 1824 פעמים ]

לאחר שפרטתי עד כה אודות 14 הכללים לכתיבה שיווקית נכונה, אסיים את חלקו הרביעי והאחרון של המאמר עם ארבעה כללים חשובים אחרונים:

15) במכתבי מכירות, ה"נ.ב." חשוב מאין כמותו: אומרים שמיליון סינים לא טועים... סקרים הראו כי 79% מהאנשים (לא רק סינים) שפותחים מכתבים שיווקיים יקראו בראש ובראשונה את ה"נ.ב" כמעט באופן מידי. 79% זה הרבה אנשים, וכל כך הרבה אנשים לא טועים. לכן השתמשו ב"נ.ב" שלכם כדי לנסח מחדש את ההצעה השיווקית שפירטתם לאורך המכתב כולו. הדגישו ב"נ.ב" את התועלת שתצמח לקורא מההצעה הזו. לעומת זאת, הקפידו לא להכניס ל"נ.ב" שוב דבר שלא הופיע בגוף הטקסט, כדי שמי שימצא עניין ב"נ.ב" שלכם יוכל לקרוא יותר על ההצעה בגוף הטקסט.

16( ערכו בדיקות, בדיקות ועוד בדיקות: בדיקות, מבחנים וסקרים הם אבן הפינה של כתיבה שיווקית מנצחת. יחד עם זאת, איכשהו קורה שיש מעט מאוד אנשים שעורכים בדיקות לטקסטים שלהם. בין אם מדובר בעצלנות גרידא או בסיבה אחרת, זכרו את החוק הבא: "אם אתה לא יכול למדוד את זה, אתה לא יכול להוכיח את זה". אנשים חושבים שעריכת בדיקות ומבחנים לטקסטים שיווקיים שאמורים למכור את מוצריהם הוא תחום השייך לעולם המחקר - אין דבר רחוק יותר מהאמת. עולם המחקר מתבסס על תאוריות. לעומתו, בדיקות אמפיריות ומבחנים לטקסטים שיווקיים הם ממשיים, עם תוצאות מספריות מהעולם האמיתי. רק כך תוכלו לקבל מידע אודות קהל הלקוחות שלכם, ללמוד על ההעדפות שלהם ולהבין איך לפנות אליהם באופן האפקטיבי ביותר. אפשר לבדוק משתנים רבים הקשורים בשיווק ישיר, אך הקפידו לעשות בדיקה רק לאלמנט אחד בכל פעם, אחרת לא תדעו איזה אלמנט יצר שיפור במכירה ואיזה פגם בה.

17) אם אין הצעה שיווקית, לא יכולה להתרחש מכירה: להתעלם מהצעת המכירה בסוף כל טקסט שיווקי זה כמו לשתות מים בלי כוס. האפקטיביות יורדת פלאים. בחרתם לנהוג כך אחרי שהשקעתם כל כך הרבה בשיווק שלכם? זה על אחריותכם. זכרו, האדם שאתם כותבים לו נמצא בעת הקריאה בשליטה בסיטואציה. יתרה מכך, אותו אדם יודע את זה. אנשים שקוראים את הצעת המכירה שלכם דורשים, ובצדק, את הטוב ביותר. אם לא תספקו להם הצעה שיווקית חזקה בדיוור או במודעה שיצרתם, הנמען יפנה למקום אחר.

18) למדו איך לכתוב: אם החלטתם לכתוב בעצמכם את המודעה שלכם, אל תתביישו ללמוד מהטובים ביותר. ישנם ספרי שיווק ופרסומות רבות שזכו בפרסים ושזמינים לראווה. אל תתביישו להתעמק בהם, פנקו את עצמכם עם כמה מהם. קראו כמה מהטקסטים האלה בקול רם, מפני שכך תבינו מהר יותר למה הם הצליחו. קופירייטינג מוצלח נובע לא רק מכישרון כתיבה אלא מהיכולת האדירה לשים לב לפרטים ולהבחין בין עיקר לתפל. אם מישהו מכם, הקוראים את הטקסט הזה, רוצה לדעת למה אני מתכוון, הוא (או היא) מוזמנים לכתוב לי מייל המפרט את השאלה או הבקשה ואגיב בהקדם. מקווה שלמדתם משהו חדש מארבעת המאמרים האחרונים. להתראות במאמר הבא.

"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" -  קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב