דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שחלות פוליציסטיות והדרך הסינית לריפוי והריון 

מאת    [ 22/08/2012 ]

מילים במאמר: 780   [ נצפה 3761 פעמים ]

שחלות פוליציסטיות והריון ברפואה הסינית

שחלות פוליציסטיות (polycystic ovarian syndrome ) הינה מחלה מערכתית שמשפיעה על העור, השיער, המחזור שהופך לא סדיר והשמנה. התסמונת נובעת כתוצאה מחוסר איזון הורמונאלי. זוהי אחת מן הבעיות ההורמונאליות השכיחות ביותר בקרב אוכלוסיית הנשים בגיל הפריון. מדובר על חוסר איזון בבלוטת ההיפותלמוס, רמות LH גבוהות וטסטוסטרון גבוה. האסטרוגן לא מאוזן כי אין פרוגסטרון שיאזן אותו. השחלה מוגדלת כי יש בה  ציסטות רבות, יש הרבה זקיקים שלא מתפתחים. מכיוון שאין ביציות בשלות, ולרוב לא נראה ביוץ.

בשחלות פוליציסטיות יהיו סימנים וסימפטומים שונים. יש מצבים שתופיע אמינוריאה- לא יהיה ווסת. לא כל מי שיש לה PCO תחווה  את כל הסימפטומים. יש נשים שמקבלות מחזור ווסת פעם בארבעה חודשים ובכ"ז הרמות ההורמונליות שלהן תקינות, לעומת זאת יש נשים שמקבלות פעם ב-35 יום ולא מצליחות להרות.

אז מה הן שחלות פוליציסטיות?

הציסטות בשחלה הן זקיקים שעצרו את התפתחותן.

ציסטות אלה ורקמת החיבור שם יוצרים הפרשת טסטוסטרון שמוביל לסימני שיעור ולשיבוש הופעת ביוץ. רמת LH גבוהה לאורך המחזור גורמת ליצור נוסף של טסטוסטרון ופוגעת בהתפתחות הזקיקים בשחלה שמתנוונים.

גישה חדשה לבנות עם תסמונת שחלות פוליציסטיות היא מעורבות תנגודת לאינסולין ומאזן גלוקוז  לקוי בגוף. אינסולין מחדיר סוכר לתאים וכך שומר על רמת סוכר מסוימת בדם. תנגודת לאינסולין משמעותה היא שתאי הגוף אינם מגיבים להימצאות האינסולין בדם ולא מאפשרים לו להכניס את הסוכר לתאים. כמות הסוכר נשארת גבוהה בדם מה שמאותת ללבלב להפריש עוד אינסולין. רמת אינסולין גבוהה בדם משפיעה ותומכת בהפרשת אנזימים שאחראים על ייצור אנדרוגנים (טסטוסטרון) המשפיעים על מהלך גדילת הזקיקים בשחלה.

השפעת המחלה על יכולת הפוריות נובעת מכך שלא קיים ביוץ. יש חוסר באסטרוגן אך עודף ב LH וטסטוסטרון. מצב זה משפיע גם על רירית הרחם שאינה מתעבה ולכן המחזור הופך לא סדיר ולרוב ומאחר. אם וכאשר יש לעיתים ביוץ הוא מתרחש בשלב מאוחר במחזור. איכות הביצית לרוב ירודה בגלל תנאי הגידול בתוך השחלה והעובדה שהסביבה מכילה טסטוסטרון במקום אסטרוגן. תהליך ההתעברות בנשים פוליציסטיות משלב הורמונים וטיפולי פוריות.

התסמונת מוגדרת כשמופיעים מספר סימפטומים. מעל 70% מהנשים מאובחנות על פי בדיקה כסובלות משחלות פוליציסטיות, אך אינן סובלות מבעיית פריון בהכרח.

סימנים אפשריים:

v                 אי פריון כתוצאה מחוסר ביוץ, קושי בכניסה להריון. בקרב הנשים הסובלות   מהפרעות בביוץ – אצל 75% מתוכן הדבר נובע מסינדרום השחלות הפוליציסטיות.

v                 אל ווסת או ווסתות בלתי סדירות, עם דימום כבד, על פי רוב מאחר.

v                 שיעור יתר בפנים, חזה, התקרחות מצחית.

v                 השמנת תפוח . 30-60% מן הנשים הסובלות מן התסמונת נמצאות בעודף משקל.

v                 אקנה ועור שומני

v                 רמות גבוהות של אינסולין בדם עקב עמידות לאינסולין.

v     תמונה של ציסטות רבות בתוך השחלה

v     רמת אנדרוגנים ( הורמוני מין זכרי- טסטוסטרון) גבוהה, יחסי Fsh:Lh 1:3

v     חוסר ביוץ

סימנים נלווים:

שיעור יתר, אקנה, השמנה.

הטיפול המערבי:

 נעשית אבחנה על סמך בדיקת אולטראסאונד וגינאלי.

בדיקת דם - רמות גבוהות של טסטוסטרון. יחס גבוה של LH לעומת FSH.

הרופא ייתן בדר"כ:


    • לנשים וצעירות שאינן מעוניינות להרות - גלולות
    • נשים שמעוניינות להרות פרוגסטרון, גלוקופאז'- כדי להעלות את רגישות הגוף לאינסולין ולהוריד רמות טסטוסטרון.
    • כדורי איקקלומין- לעידוד ביוץ.
    • לנשים שמנות- הורדה במשקל.

הטיפול ברפואה הסינית:

הכליות אחראיות בראיה סינית על מערכת הרבייה: איכות הזקיקים, הזנה ועיבוי רירית רחם, קיום ביוץ איחוד בין ביצית לזרע כולם נתמכים ותלויים במצב הכליות.

הטחול אחראי על ייצור אנרגיה ודם לגוף. הוא תומך בפירוק מזון והעברת המינרלים והויטמינים אל תאי הגוף להזנה. אנרגית טחול טובה תייצר חומרי הזנה נוזלי גוף ודם שיבנו את רירית הרחם, ותמכו בהשרשת העובר ובהתפתחותו.

הכבד אחראי על זרימה חופשית של אנרגיה ותנועת הדם. כאשר התנועה טובה זקיק יתפתח, ביצית יכולה לחרוג מהשחלה, דם יזרום אל הרירית ויעבה אותה, דם גם יגיע את העובר ויספק לו הזנה.

תפקידם של הכליות הטחול והכבד לעיתים חופף. הם נשענים ותלויים בתפקודו של האחר. בעיה באחד עלול להוביל לפגיעה באחר.

הרפואה הסינית מתייחסת לשחלות פוליציסטיות כחולשה מולדת של הכליות, או חולשה נרכשת של הכליות שמשפיעה על הכבד ולכן קור ולחות מצטברים במחמם התחתון, אלו בקלות יכולים להפוך לחום ולחות או לתקיעות דם והצטברות לחות וליצור מסה/ הצטברות. כמעט תמיד מבחינה סינית קיים כאן מצב של הצטברות לחות.

לדיקור קיימת השפעה מטיבה ביותר במצבים של שחלות פוליציסטיות, ביכולתו של הדיקור לאזן את המערכת העצבית וההורמונאלית.

מנסיוני הקליני ברפואה סינית הטיפול הטוב ביותר לשחלות פוליציסטיות נעשה ע"י שילוב של דיקור עם תזונה, צמחי מרפא, תוספי תזונה ובמידת הצורך חימום במוקסה ואלקטרודות. הטיפול ייקבע לאחר איבחון מקיף של האישה ומצבה ורק לאחר מכן תותאם לה תוכנית טיפול אישית הכוללת את כל מרכיבי הטיפול הסיני בהתאם לצורך ולנדרש. טיפול בשחלות פוליציסטיות ע"פ ניסיוני אורך זמן. מטרתנו להביא לביוץ סדיר ולמחזורים יותר תכופים לכן כדאי להתחיל את הטיפול מינימום כשלושה חודשים לפני רצון ההתעברות.

 

 

שרה מעוז מומחית ברפואה סינית , מתמחה בגניקולוגיה סינית ,השמנת יתר והפרעות אכילה ,מפתחת התוכנית להריון טבעי ומהיר. למדה בארץ ובסין ,סינולוגית ודוברת סינית ,בוגרת האוניברסיטה העברית ,שימשה כסטאגרית של פרופסור פאנג סיה סו במשך 3 שנים וכמתרגמת שלו .בוגרת רידמן לרפואה סינית ארבע שנתי. מרצה ,מלמדת ומנחה בנושא תזונה להפרעות אכילה והשמנת יתר, הריון ובעיות פוריות וגיל המעבר.מוסמכת בצמחי מרפא סיניים, מומחית בדיקור, טווינא ותזונה, יוצרת תוכנית ייחודית לירידה מהירה אך בטוחה ומאוזנת במשקל. מוסמכת כמדריכה לטיולי עומק ברחבי סין וסביבותיה.   האתר שלי: www.maozmarpe.co.il  מומחים ברפואה סינית או בטלפון:0502017050




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב