דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב פנים לחדר ילדים - איך עושים את זה? 

מאת    [ 20/08/2012 ]

מילים במאמר: 610   [ נצפה 2012 פעמים ]

חדר הילדים הוא ללא ספק מהחדרים המהנים ביותר ברחבי הבית - הוא משדר תמימות, ילדות, הוא צבעוני, ססגוני ושמח. אחד ההליכים הכי כייפים הוא המחשבה והתכנון מאחורי חדר ילדים ויצירתו - עיצוב פנים לחדר ילדים שאנחנו יוצרים הוא משימה מאתגרת ומהנה במיוחד. מצד אחד נרצה שהיא תשקף את האופי של הילד, מצד שני כשמדובר בפעוטות נצטרך אנו לבחור את הצבעים והאלמנטים המתאימים לילד שלנו. גם אם הילד שלנו בוגר מספיק בשביל להחליט איך הוא רוצה לעצב את חדרו נזכור שמדובר בילד ושאנו רוצים לחשוב לטווח הארוך וליצור עיצוב פנים לחדר ילדים שיהיה רלוונטי לכמה שנים טובות ולא ידרוש מאיתנו להוציא עוד כמה אלפי שקלים מחדש שנה אחרי. אז איך עושים את זה?

 דגשים חשובים לעיצוב פנים לחדר ילדים


    • חשוב מאוד שחדר הילדים ישדר את האופי של הילד שלכם. אם הילד מעל גיל 4 תוכלו כבר לשאול אותו מה הצבע האהוב עליו ולעטר את קירות החדר באמצעות שבלונות או צביעת קיר אחד בצבע חזק ושמח, אילו משחקים הילד אוהב יותר ואילו פחות ואז לדעת איפה כדאי לאחסן כל פריט, האם הילד צורך הרבה טלוויזיה ועדיף שלא תהיה אחת בחדרו, אילו טכנולוגיות הילד צריך בחדר ואילו יהרסו לו קצת את התמימות של הילדות וכו'. לשאול את הילד מה הוא רוצה זו נקודה חשובה שלא כל ההורים לוקחים בחשבון. בסופו של יום הילד יהיה בעלי החדר.
    • ריהוט חדר ילדים צריכה להיות בחירה תוך הסתכלות קדימה. ריהוט לחדר ילדים לא חייב להיות ילדותי מאוד ויכול להחזיק שנים רבות עד שאלו נהיים נערים צעירים והריהוט עדיין יתאים להם. כמובן שקיימים פריטי ריהוט שעם השנים יתבלו או פשוט לא יתאימו לגיל הילד אך מערכת בסיסית של מיטה, שולחן ושידה ניתן לבחור בסט תואם מעץ איכותי שיחזיק זמן רב ויאפשר באותה נשימה גם גמישות עיצובית, חידוש ושינוי הרהיט. ריהוט חדר ילדים נוכל למצוא במגוון רחב מאוד של חנויות כאשר חומר הגלם המוביל יהיה עץ.
    • נקודה חשובה נוספת בחדר ילדים הוא אופן האחסון של הדברים שמהווה חלק חשוב ככלל בעולם עיצוב הפנים ובפרט בחדר ילדים. חדר ילדים יהיה עמוס במשחקים, חוברות, ספרי לימוד, ספרי קריאה, בגדים ועוד. כל אלו צריכים להיות מאוחסנים במגירות, ארונות עם נפח אחסון גדול. רצוי לבחור שיטות אחסון מקוריות וחדישות כמו רכישת מיטה שכוללת גם מגירות נשלפות או מדפים אלטרנטיביים לספרים שיוצרים גם עיצוב מעניין וגם דרך טובה לחסוך מקום.
    • בחירת צבעים לחדר היא משימה מורכבת מאוד שדורשת ראש יצירתי, פתיחות והכרות עם הילד שלכם והאופי שלו. לכל צבע יש השפעה אחרת על הילד או הפעוט. כשהילדים גדולים יותר ניתן לשאול אותם איזה צבע הם ירצו לחדר ואז לדעת לשלב אותו בטוב טעם. אך כשמדובר בילדים קטנים ופעוטות אנו צריכים לקרוא את האופי שלה ולדעת איזה צבע ישלים אותו. כך למשל לתינוק מנומנם יחסית נרצה לבחור צבע חזק ודומיננטי שיעיר אותו קצת. לא חייבים לצבוע את כל החדר בצבע זה, ניתן להסתפק בשילובו בריהוט מסויפ, בשבלונות על גבי הקיר והתקרה או בצביעת קיר אחד בחדר.
    • תאורה פונקציונאלית שתאפשר לילד לשבת ליד השולחן וללמוד או לקרוא ספר ומצד שני תאורה נעימה שתלך בהרמוניה עם עיצוב החדר היא חשובה מאוד. מציאת האיזון הזה יכול להיות בעייתי וצריך לקחת בחשבון גם את התאורה הטבעית בחדר. נוכל למצוא מגוון רחב של עיצובים ילדותיים עבור מנורות שולחן חמודות שיכולות להתאים לשולחן העבודה של הילד או באזור המיטה לקריאת ספר לפני השינה או לילדים שחוששים מעט מהחושך ורוצים להירדם עם מנורה קטנה.
    • אל תעמיסו בפריטי נוי על חדר ילדים. בחרו במספר אקססוריז מובילים ובולטים יותר מאשר לקנות אינספור פיצ'יפקעס לחדר תינוקות שגם עלול לסכן את הילד שלכם. שלבו מוביילים, שעון ילדותי, וילונות, אהילים למנורות, ציפויים לשמיכות ולכריות, כריות נוי וכו'.

לסיכום, חדר הילדים הוא אחד האזורים הכי כייפים לעיצוב פנים בבית. לפני שקונים כל דבר צבעוני וילדותי קחו נשימה, קחו בחשבון את כל הפרמטרים לעיל וצאו לדרך!

שיפוצים פלוס הוא פורטל שיפוצים ועיצוב פנים מקיף המציע מאמרים וטיפים, פורום מומחים, ערוץ וידאו בתחום השיפוצים ועוד מידע רב. באתר תוכלו למצוא בעלי מקצוע טובים ומומלצים - גם קבלני שיפוצים וגם מעצבי פנים ואדריכלים:www.shiplus.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב