דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להגשים חלומות בכל גיל 

מאת    [ 19/08/2012 ]

מילים במאמר: 737   [ נצפה 1835 פעמים ]

 

הרבה פעמים אני ומעת משפט – אני כבר לא צעיר, זה לא הזמן עכשיו לחשוב על חלומות. כל פעם שאני שומעת את זה, פשוט כואב לי הלב. אני מאמינה שאין גיל לחלומות, אפשר להגשים חלומות בכל גיל וכל אחד יכול, בין אם זה ילד בן 8 או מבוגר בן 80.

גם אני לא האמנתי בכך אבל כדי לשנות אמונה מסוימת ולהתחיל להאמין בדבר חדש, צריך שתהיה לנו הוכחה מסוימת שזה אכן אפשרי, מספיק שראיתי אדם אחד מעל גיל 80 שמגשים את החלומות שלו, האמונה הזו נופצה והוחלפה על דיי אמונה חדשה – אין גיל לחלומות, זה אפשרי בכל גיל.

תיכף אספר לכם את הסיפור על האדם המיוחד הזה אבל לפני כן אני רוצה שנחשוב מה זה חלומות ולמה חשוב שיהיו לנו חלומות. חלומות נותנים משמעות לחיים שלנו, מניעים אותנו קדימה, נותנים לנו כוח  ליצור ולקבל דברים שאנחנו רוצים, להיות האדם שנועדנו להיות, לגדול, לצמוח ולהתפתח.

אנשים שאין להם חלומות או מוותרים על חלומות, נשארים באותה נקודה, מנהלים חיים ללא משמעות, ללא התקדמות, ללא צמיחה וגדילה, או במילים פשוטות מנהלים חיי שגרה. מה שנותן לנו כוח לקפוץ מהמיטה ולשאף קדימה זה חלומות, אחרת אנחנו קמים ללא אנרגיה ומוטיבציה. כך נראה היום שלנו וגם החיים שלנו – חסרי משמעות, מוטיבציה, אושר וסיפוק.

חלומות הם דברים יקרים שצריך לשאוף על מנת להגשים אותם ולא להשאיר אותם בתוכנו, צריך להוציא אותם החוצה ולממש אותם, אחרת נרגיש אומללים, ולא מאושרים. תלווה אותנו הרגשה תמידית שמשהו חסר לנו בחיים. לכן, אסור שנוותר על החלומות שלנו.

אם אתם חושבים שאין לכם חלומות, תסלחו לי – אתם טועים. לכל אדם יש חלומות, זה מטרת החיים שלנו – להיות יותר, לקבל יותר, לשאוף ליותר, לעשות משהו עבור העולם, לתרום לעולם. לכולנו יש חלומות!

אסור שנוותר על החלומות שלנו, לא משנה לאיזה גיל כבר הגענו. ועכשיו לסיפור:
לפני 3 שנים הכרתי בן אדם מדהים שאז היה בן 78, אדם ששינה לי את החיים, אדם שלימד אותי להגשים את החלומות שלי, להוציא אותם, לממש אותם, אדם שנתן לי דוגמה אישית שהכל אפשרי.

שמו של האדם אברהם נוב והוא מורה דרך שלי, האדם שעזר לי לעשות שינוי גדול בחיים ולהבין שאם אני לא אגשים את החלומות שלי אלא אשמור אותם במגירה, זה לעולם לא יקרה. מעבר לזה, כך אוכל לתת לאחרים דוגמה אישית שזה אפשרי עבור כל אדם ואדם, מה שאני עושה היום!

תחשבו על אדם בן 78 – מה אתם רואים בדמיון? אדם מבוגר שכבר סיים את החיים שלו, עשה את מה שהיה צריך לעשות ומה שנשאר לו זה לחכות למוות. פעם, גם אני חשבתי כך. ואתם יודעים למה? כי זה מה שראיתי – הדוגמה שקיבלתי מהסובבים, מהמשפחה – אנשים שיוצאים לפנסיה, לא מוצאים כבר מה לעשות בחיים, לא מציבים מטרות ומהר מאו פשוט נובלים. כי פעם המטרה שלהם הייתה ללכת לעבודה ולפרנס, עכשיו כבר אין להם מטרות וחלומות והם מאמינים שכבר "זקנים" כדי לחלום או להגשים חלומות.

אברהם נתן לי דוגמה אחרת לגמרי – מה שהכניס חוסר ודעות לגבי האמונה הקודמת שלי – ראיתי אדם בן 78 (היום הוא בן 81) שמלא מרץ ואנרגיה, מחייך, מנגן כמעט על כל כלי נגינה, אדם שחי את החלומות שלו, יוזם דברים, יוצר דברים, אדם שמתנהג כמו צעיר בן 20, אדם עם נפש צעירה שהגיל הוא רק מספר. היום, הוא גם נרשם ללימודי אנגלית כי תמיד רצה לשפר אנגלית ועכשיו הוא עושה את זה בגדול.

 פתאום ראיתי עולם אחר, שלחלומות אין גיל, חלומות הם אלו שמאריכים את החיים, כשאנחנו מונעים לקראת ההגשמה שלהם, חלומות הם אלו שנותנים לנו כוח, אנרגיה, רצון לחיות, לשאוף.

אני יודעת ומאמינה שאם אדם אחד יכול, כל אחד יכול! מה כן חשוב כדי שזה יקרה? אמונה – שזה אפשרי עבור כל אחד, גישה נכונה לחיים, מיינדסט נכון, הבנה שגיל זה רק מספר אלא אם כן החלטנו שאם הגענו לגיל 50, אנחנו כבר זקנים. העיקר זה הנפש הצעירה וחלומות עוזרים לנו להפוך את הנפש לצעירה.


אז אם יש לכם חלומות, אל תוותרו עליהם, במיוחד אם התירוץ הוא גיל. לא סתם אמרתי – התירוץ, כי גיל מבחינתי זה רק תירוץ מצוין. תלכו אחרי החלומות שלכם, תגשימו אותם.

ישמנו משפט שאני מאוד אוהבת – בית קברות זה המקום העשיר ביותר שיש – שוכבים שם אנשים שלעולם לציירו את הציורים שרצו לצייר, שרו שירים שרצו לשיר, יצרו דברים שרצו ליצור. וזה כל כך נכון! תוציאו את החלומות שלכם,אל תשמרו אותם כי בסופו של דבר כולנו נגיע לאותו היעד. מה שחשוב זה לחיות חיי תשוקה, הגשמה, משמעות, מימוש וצמיחה.

אשמח לשמוע דעתכם על המאמר ואשמח מאוד אם תשתפו מה קיבלתם.

 

דיאנה בן צבי מורה דרך להגשמה עצמית


http://www.dianabenzvi.com/ten-tips-about-self-fulfillment


לקבלת סדרה של 10 טיפים - "כיצד לפרוץ דרך ולהגשים את עצמנו" בחינם, במתנה ממני, תיכנס לקישור שלמעלה, תרשום שם ואימייל והם מיד שיילחו אליך, טיפ אחד כל 4 ימים. הניסוח הוא בלשון זכר אך פונה לשני המינים כאחד!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב