דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הערכות לפני היציאה לחול 

מאת    [ 19/08/2012 ]

מילים במאמר: 1270   [ נצפה 1917 פעמים ]

 

חשוב לפני היציאה מהארץ

 

ביטוח נסיעות לחו"ל

קראו והבינו היטב את פוליסת הביטוח . רק כך תוכלו לדעת מהן מגבלות הביטוח שלכם מצד אחד, ומאיזה נזקים אתם מכוסים מצד שני. לדוגמא, הידעת שביטוח נסיעות לחו"ל (בחלק מהחברות) מכסה עבור הוצאות שנגרמו עקב איחור הגעת המטען מהטיסה? לדוגמא, חברת הביטוח תפצה את המבוטח עבור הוצאות שנגרמו לו מכיוון שהמזוודה שלו טסה להוואי כשהוא טס בניו-יורק – בלי כל הציוד האישי. לא קראת את הפוליסה? כנראה שלעולם לא תדע מה מגיע לך.

 מספר טלפון למקרה חירום – עוד לפני שאתם יוצאים מהארץ, בררו לאן אתם צריכים להתקשר במקרה חירום. בדקו שאתם יודעים מהי הקידומת מהמדינה בה אתם נמצאים, והאם המוקד פעיל בסופי שבוע וחגים. מספר זה חשוב מכיוון שתחת לחץ, ספק אם יהיה לכם סבלנות ואמצעים לחפש את המספר מחו"ל, ובלעדיו לא תדעו כיצד עליכם לטפל בבעיה שלכם. שימרו על מספר הטלפון במקום נגיש וזמין.

 בדקו איזה סוגי פעילות ניתן לבצע במקום בו אתם מטיילים – יתכן וניתן לבצע פעילות של ספורט אתגרי. אם אתם בעניין, חשוב להודיע לחברת הביטוח על כך מראש, ע"מ שתוכל להציע לכם את הביטוח המיטבי עבורכם. ספורט אתגרי לרוב אינו נכלל במסגרת ביטוח נסיעות לחו"ל סטנדרטי.

 השוו מחירים מול תנאי הפוליסה – התחרות בין החברות חזקה, ומגוון מוצרי הביטוח גדול. כל חברה מציעה לרוב מספר מסלולי ביטוח נסיעות לחו"ל, והפרשי המחיר יכולים להיות גדולים. כדאי לבקש את תמצית תנאי הפוליסה כדי לבחון איזו חברה נותנת את הכיסוי הרחב ביותר, במחיר הנמוך ביותר. חשוב לבדוק את גובה הכיסוי למקרה של אשפוז, תאונות אישיות, צד ג', מגבלות עלות ליום אשפוז, מגבלת שכר של רופא מנתח, פנוי רפואי לישראל למבוטח ומלווה ושאר הנתונים הרלוונטים, והכי חשוב - לקרוא את האותיות הקטנות בפוליסה.

השאירו עותק של פוליסת הביטוח אצל קרוב משפחה – במידה ותיגנב לכם המזוודה עם פוליסת הביטוח, כדאי מאוד שכל הפרטים הרלוונטיים יהיו בהישג ידם של קרובי משפחה. במידת הצורך תוכלו ליצור עמם קשר ולבקש את הפרטים של מוקדי השירות של חברת הביטוח.

 מחיר הביטוח מחושב לפי יום – לכן חשוב שתדעו את תאריכי היציאה והחזרה שלכם. אם אתם לא יודעים את תאריך החזרה (כרטיס טיסה פתוח), כדאי לבטח למספר החודשים הראשונים, ואח"כ להאריך את תקופת הביטוח באמצעות טלפון לחברת הביטוח – יש לוודא מראש עם החברה שפעולה זאת אפשרית.

ביטוח נסיעות לחו"ל עם כרטיס האשראי – אם אתם מתכננים להסתמך על ביטוח נסיעות לחו"ל החינמי שמציעה חברת כרטיסי האשראי שלכם – חשוב להתקשר לחברה ע"מ שידעו "להפעיל" לכם את הביטוח. ללא הפעלת הביטוח, לא תקבלו כל פיצוי במקרה הצורך.

מסרו פרטים רלוונטיים לפני "סגירת" ביטוח נסיעות לחו"ל – עלות הביטוח ומסגרת הכיסוי של ביטוח נסיעות לחו"ל נקבעים בהתאם לכתוב בפוליסה. אך הפוליסה מותאמת למבוטח בהתאם למצבו הרפואי, מטרת הטיול ומדינות הטיול. לכן יש לדווח לחברה המבטחת את כל הפרטים הרלוונטיים, תוך שמירה על אמינות. שימו לב, במידה והפוליסה לא תתאים למצב עליו הצהרתם, יתכן ותמצאו את עצמכם ללא ביטוח פעיל ותקף במהלך הטיול, וללא כיסוי רפואי במידת הצורך.

 ביטוח חינם דרך חברת כרטיס האשראי – כיום ניתן להפעיל ביטוח נסיעות לחו"ל ללא עלות כספית ע"י שיחת טלפון לנציג החברה. בפועל, ברוב המקרים, עם קיום השיחה יוצע לכם ביטוח נסיעות לחו"ל בעל כיסוי רחב יותר תמורת תשלום. יש לשקול היטב מהם הצרכים שלכם, ובכל מקרה לבדוק האם התשלום עבור הביטוח זול או יקר יותר מול המתחרים, ומול הכיסוי הביטוחי המוצע לכם. כרטיסי אשראי מסוג זהב עסקי ופלטיניום מקבלים מסגרת רחבה יותר יחסית לכרטיסי אשראי רגילים, ועדיף להשתמש בהם בהפעלת הביטוח. בכל מקרה, ללא הפעלת הביטוח וקבלת אישור, אתם לא מבוטחים גם אם ברשותכם כרטיס אשראי תקף.

מה לא מכוסה בביטוח נסיעות לחו"ל? – שימו לב להגבלות המופיעות בפוליסה, אשר יפטרו את חברת הביטוח מתשלום. לדוגמא, ברוב המקרים לא יתקבל פיצוי על גניבה של כסף מזומן או תכשיטים, מבוטח אשר נהג בשכרות או תחת השפעת סמים – לא יזכה לפיצוי במקרה של פגיעה, מצבו הרפואי של המבוטח היה תקין בעת היציאה לחו"ל ולא היה צפי להידרדרות במצבו הרפואי או המלצת רופא לביטול הנסיעה. מקרים אלו מוגדרים במפורש בפוליסת הביטוח ועלולים להשאיר אתכם ללא כיסוי ביטוחי בעת הצורך. יש לוודא שאתם מודעים למקרים אלו, ומוכנים להתחייב אליהם לפני הסכמה לפוליסה

הכנות לטיסה

הטיסה היא החלק הראשון של הטיול, וכמו הרבה דברים אחרים בחיים - כדאי להתחיל כמו שצריך. הכנה לקויה לקראת הטיסה עלולה לפגוע לכם בטיול כולו, או לפחות בתחילתו. לדוגמא, אם לא תגיעו לבושים כמו שצריך, סיכוי טוב שתתקררו במטוס ותעבירו את הימים של הראשונים של הטיול צמודים לטישו.

אנו נציג לכם מספר טיפים חשובים לקראת הטיסה שאולי יעזרו לכם לשפר את מספר השעות ההכרחיות האלו:

הגיעו בזמן לשדה –אף אחד לא רוצה לפספס טיסה, ובדרך כלל, גם אף אחד לא מפספס טיסה. אבל למה להגיע בלחץ לשדה? הרי מספיק פקק אחד כדי שתתחילו את הטיול בעצבנות מיותרת. כשזה מגיע לטיסות - עדיף להגיע שעתיים לפני, מאשר 2 דקות אחרי. חוץ מזה, תמיד נחמד להשאיר זמן לדיוטי פרי.

פנו מקום –מחלקת תיירים לא ידועה בזכות המרווח והנוחות שהיא נותנת לטסים בה. ההפך הוא הנכון- לרוב, טיסה במחלקת תיירים היא טיסה לחוצה , ומזכירה יותר נסיעה בתא לחץ מעופף. במצב כזה כל ס"מ חשוב, ולכן כדאי לפנות כל גורם מפריע. כדאי להתחיל עם החוברות שנמצאות בתא שממולכם. חוברת הטיסה בין אם מעניינת או לא, אחרי שסיימתם לעיין בה מומלץ להעביר אותה יחד עם שאר הניירת לתאים שמעל המושבים כדי לשחרר מס' ס"מ נוספים.

לא להתנוון בטיסה - טסתם 10 שעות בלי לקום מהכיסא? לא נוח, ובטח לא בריא. הגוף חייב לשחרר את עצמו, וחוסר תנועה תוך כדי ישיבה במקום לחוץ עלול לגרום לתופעות שאינן רצויות כגון כרישי דם, צוואר תפוס או כאבי גב. מומלץ מאוד לבצע שיחרור של השרירים ע"י הליכה בין המעברים במטוס מידי מספר שעות.

לבוש נוח - קחו בחשבון שאחרי הדיוטי פרי והיציאה משדה התעופה, תרצו להרגיש נוח כדי שהטיסה לא תיהיה יותר קשה ממה שהיא צריכה להיות. לכן מומלץ להקפיד לא רק על הופעה מתאימה, אלא גם על לבוש נוח. בנוסף, קחו בחשבון שבכל הטיסות מופעל מזגן וכדאי מאוד לקחת איתכם משהו חם למטוס.

נוסע מתמיד - כמעט לכל חברות הטיסה יש מועדון של נוסע מתמיד. ברובן, ההצטרפות למועדון הינה בחינם ע"י מילוי טופס קצר באתר האינטרנט של החברה (באל-על מועדון הנוסע המתמיד הוא בתשלום). כדאי מאוד להירשם למועדון כי יכול להיות שגם אם לא מתוכננת לכם טיסה נוספת בעתיד הקרוב, תוכלו לקבל הטבות לקראת הטיסה הבאה שלכם, ובמקרים מסוימים גם טיסות חינם ליעדים לבחירתכם בהתאם למספר המיילים שצברתם.

 חשוב לפני היציאה מהארץ:

לוודא שאין שינוי במועד הטיסה בהתאם לכרטיס שנופק.

לוודא שהדרכון בתוקף לחצי שנה לפחות.

לוודא קבלת אשרת כניסה (ויזה) למדינת היעד (אם נחוץ).

לקבל היתר יציאה משלטונות צה"ל (אם נחוץ).

ביטוח (בריאות ומטען) –הכרחי וחשוב!

לרכז שוברי הזמנה (ואוצ'ר) , כרטיסי טיסה וכדומה.

לבדוק שכרטיס האשראי הבינלאומי בתוקף.

רכב שכור בחו"ל – לדאוג לרישיון נהיגה בינלאומי, צמוד אליו חייב להימצא

רישיון הנהיגה הישראלי בתוקף.

לצלם 3 עותקים מכרטיסי הטיסה והדרכונים: 1- במזוודה, 1- בכיס, ולהשאיר

עותק אחד בית.

לקחת העתקים מכל ההתכתבויות שבוצעו עם מלונות/צימרים.

לשים תגי זיהוי על כל המזוודות והתיקים.

לרוקן מהארנק כרטיסים ודברים שלא נחוצים לטיול.

 

דוד שוקר-תיק טיול, ייעוץ ותכנון מסלולי טיול למטייל העצמאי בחו"ל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב