דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רפלקסולוגיה, פריון , הריון 

מאת    [ 16/08/2012 ]

מילים במאמר: 387   [ נצפה 3723 פעמים ]

רפלקסולוגיה

רפלקסולוגיה, זוהי בעצם שיטת טיפול אלטרנטיבית, אשר מפעילה כוח פיזי על חלקים שונים בגוף, ביניהם: כפות הרגליים, כפות הידיים והאוזניים, באמצעות שימוש באצבעות בלבד. הרפלקסולוגיה משתייכת לתחום הרפואה ההוליסטית. טיפול זה, בעצם הוא סוג של עיסוי פיזי יותר, אשר בא להרפות את הגוף ולגרום למי שהפעולה הזו מבוצעת עליו, להשתחרר ולהרגיש יותר בנוח. פעולת הרפלקסולוגיה מתבצעת גם בלידות, ועל כך נרחיב במאמר הבא שלנו.

שיטה זו החלה בעצם להתפתח במהלך שנות הארבעים של המאה ה-20, על ידי רופא אף אוזן גרון, שבשנות החמישים טמא הוא את השם רפלקסולוגיה לתחום זה. טיפול מסוג זה, של עיסוי בחלקי גוף שונים, היה נהוג כבר באימפריות קדומות לפני עשרות מאות שנים. הביטוי רפלקסולוגיה, נטמא ונלקח מהשפה האנגלית, ובעצם הפירוש של המילה, היא תגובת שרשרת- על ידי הלחיצות במקומות השונים והספציפיים האלו בגוף, מתבצעת תגובת שרשרת שהיא חיונית לגוף ולטיפול עצמו (מן ההיבט הרפואי, פעולה זו היא כל כך קריטית והכרחית, מכיוון שפעולת השרירים, אשר גורמת לפעולת שרשרת, גורמת לגוף לשחרר זרם אדיר של אדרנלין לתוך מחזור הדם. פעולה זו מתבצעת הרבה מאוד אצל מתאגרפים או אצל לוחמים, אשר כמה שעות לפני הקרב, הם מבצעים טיפול זה הרבה פעמים, בשביל להכניס לעצמם עוד אדרנלין בגוף).

הרבה מאוד אנשים טוענים ומעבירים ביקורת על השיטה הזו שנקראת רפלקסולוגיה, וטוענים שאין ביכולתנו לדעת באמת אם שיטה זו אכן עוזרת לגוף, ולכן יש על שיטה זו הרבה מאוד ביקורות. למרות שנעשו מחקרים אשר הוכיחו שבמהלך טיפול רפלקסולוגיה, הגוף מקבל אנרגיות חיוביות, והאדם אשר מתבצע עליו הטיפול מרגיש תחושות מיוחדות וחיוביות אשר משפיעות על מצבו הרפואי באופן חיובי כמובן. למרות הרבה מאוד ממצאים ומחקרים אשר חקרו את הנושא הזה לעומק, עדיין ישנם הרבה מאוד רופאים ואנשי רפואה אשר ממשיכים להעביר ביקורת על טיפול רפואי זה, אשר נקרא רפלקסולוגיה, וסביר להניח שביקורות אלו ימשיכו עם השנים, עד שתבוא ראיה מספיק מוצקה שתשכנע את אנשי הרפואה שמעבירים ביקורות על תחום זה, לכך שטיפול רפלקסולוגיה אכן תורם לגוף.

 ישנם גם רופאים אשר טוענים שהשיטה הזו אינה פועלת במובן הפיזי על הגוף, אלא באופן מנטאלי. מה הכוונה? רופאים אלו מתכוונים לכך ששיטה זו פועלת על המוח של האדם- המטפל בעצם גורם למטופל, לבן אדם שעליו מתבצע הטיפול, להאמין שבאמת מתבצע עליו טיפול פיזי בחלקים מסוימים בגוף. כל הביקורות האלו נובעות מכך, שהרבה מאוד רופאים טוענים שמקצוע זה הוא לא מקצוע אשר ראוי להיכלל ברפואה, כפי שהיום הוא נכלל ברפואה.

הבית בהרדוף - מרכז טיפולים חמים ונעים לנשים בהריון, שרותי תמיכת לידה באמצעות דולה, טיפולי עיסוי הריון, הכנה ללידה ורפלקסולוגיה מקצועיים . www.harduf-home.com 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב