דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


באיזה צבע תבחרו לעיצוב חדרי הבית השונים? ומה המשמעות של הבחירות הצבעוניות שלנו? 

מאת    [ 15/08/2012 ]

מילים במאמר: 788   [ נצפה 2244 פעמים ]

באיזה צבע תבחרו לעיצוב חדרי הבית השונים? ומה המשמעות של הבחירות הצבעוניות שלנו?

כל אחד מצבעי הקשת, טומן בחובו משמעות פסיכולוגית, שפועלת עלינו. חישבו, לדוגמה, על שלושת צבעי הרמזור: האדום מתריע על סכנה, הכתום מכין לפעולה, ואילו הירוק – מעביר לנו מסר רגוע – אפשר להתקדם בביטחון.

לאורך האבולוציה, התפתחו קשרים בין צבע למשמעות. המוכרים ביותר הם הצבעים המכונים "צבעי אזהרה" מדובר בצבעים בוהקים כמו אדום, כתום וצהוב על רקע שחור - צבעים בולטים לעין, המבליטים את בעל-החיים הארסי ומפרסמים את רעילותו. הם מהווים אות אזהרה לטורפים: זהירות! זהו טרף רעיל! בכך נמנעת תקיפתם על ידי טורפים.

מוכרים לנו בעלי-חיים כמו נחשים וצפרדעים שעל גופם כתמים של צבעי-אזהרה. אם תחפשו תמונות מסוג זה, תמצאו, לדוגמה, את צפרדע החץ הארסית, שצבעיה, שחור וצהוב, מעידים על בלוטות ארס, או את החיפושית האדומה - מושית השבע,(או בשמה העממי פרת משה רבנו) שצבעה האדום עם הנקודות השחורות, מעיד על טעמה המר.
 
אסטרטגיית צבעי האזהרה, המנוגדת לזו של צבעי ההסוואה, בה משתמשות חיות אחרות, מבליטה את הטרף לעיני הטורף כשהוא מעביר, באמצעות הצבע, מסר ברור לטורף: אם תיפגע בי, תורעל על ידי הרעל שבגופי.

האם גם אנו מעבירים מסרים באמצעות צבעים שאנו בוחרים? צבעי הלבוש, צבעי החדר?
אלה מאיתנו שעוסקים בציור ובגראפיקה, יודעים כיצד להשתמש באופן מושכל במשמעות אותה אנו מייחסים לצבעים שונים. כאשר הם בוחרים, לדוגמה, צבעים לשלט אזהרה, ברוב המקרים יהיה צבעו אדום או שחור על רקע לבן – צבעים בולטים לעין המשדרים: שימו לב!! מסר של אזהרה ואיום. מכאן ברור, שצבע אדום או שחור לא יתאים לחדר שבכוונתנו לעצבו כך שיהיה נעים ומזמין.

בקטע הבא נעבור על רשימת צבעי-הקשת, ונבדוק איזה מסרים משדר כל אחד מהם, ומתי ואיך כדאי להשתמש בהם בעת עיצוב הדירה: לגבי חלק מהצבעים, כמו האדום, השחור, או הלבן, המסר ברור לנו אינטואיטיבית ובאופן מיידי. לגבי צבעים אחרים נדרשים מעט יותר בירור וחקירה:

אדום:
האדום מייצג את האש, את המוניטין ואת הכבוד. אדום מעורר אותנו, ומושך את תשומת-ליבנו. היצירתיות והפעלתנות מתעוררות לחיים ליד גווני האדום.
 
צבע זה מתקשר לתכונות הרגשיות: חיוניות, אומץ ותשוקה, ולתכונות ההתנהגותיות: תוקפנות, קיצוניות ואיום. בהתאם לכך, שימוש בצבע אדום, מבליט את המסר, ומשדר לעיתים איום וסכנה. בעת עיצוב החדר, יש להשתמש באדום בחסכנות ובזהירות, כדי לא לגרום עצבנות או חוסר-מנוחה.
כאן תוכלו לראות מגש ברקע אדום עם פלפלים. אגב, צבעו האדום של הפלפל מרמז על חריפותו


כתום:
הכתום נחשב צבע רוחני, מרגיע, ואצילי, אך הוא יכול גם להוות צבע מתגרה ומגרה, בהתאם לגוון. צבע זה מתקשר לתכונות הרגשיות: נינוחות, אושר ותושייה, ולתכונות ההתנהגותיות: פעלתנות, חוצפה, ונמרצות. בהתאם לכך, השימוש בצבע הכתום, מעורר רגשית ומביא לשמחת-חיים ונמרצות.בעיצוב המכסיקני או המרוקני, ניתן למצוא צבע זה, המסמל חמימות, ביתיות, והתמזגות עם צבעי המדבר וגוני האדמה החמים של אזורים אלה.

מוזמנים לראות כאן שולחן צד כתום עם צבאים

צהוב:
צבע זה מתקשר אצלנו עם שמש ואור, עם קיץ ושמחה. הצהוב מתקשר לתכונות הרגשיות: אופטימיות, חוכמה, בהירות והערכה עצמית, ולתכונות ההתנהגותיות: אנוכיות וחדשנות. צהוב נחשב צבע מעורר, עליז וחם, בהתאם לכך, השימוש בצבע זה מיועד ליצור סקרנות ובהירות במחשבה. זהו צבע מתאים לסימון חומרי למידה.
 
אצל הסינים סימל הצהוב את המלכותי והדרמטי. צהוב חיוור יכול להתקשר לצבעי המדבר והאדמה.

ירוק:
ירוק מתקשר אצלנו עם צמחייה, צמיחה וטבע: דשא, שדות, עצים. צבע זה מתקשר לתכונות הרגשיות: איזון, שליטה-עצמית, ואהבה, ולתכונות ההתנהגותיות: מסורתיות, חברותיות, ושקט-נפשי. שימוש בצבע ירוק גורם לתחושת איזון והרפיה, ומסמל צמיחה, התחדשות, בריאות וחידוש אנרגיות. מוצרי בריאות רבים מעוצבים בגוני ירוק או מצולמים על רקע הטבע.
כאן תוכלו לראות שולחן צד ירוק בעבודת יד


כחול
הצבע הכחול נקשר בדמיוננו למים ולשמיים. הכחול נחשב לצבע רוחני, מרגיע ואצילי. צבע זה מתקשר לתכונות הרגשיות: רוגע, שלווה, ונאמנות, ולתכונות ההתנהגותיות: יצירתיות, סמכותיות, ושמרנות. בהתאם לכך, שימוש בצבע כחול מגביר את הדמיון, את הכוחות הנפשיים, ואת הפנטזיות.


סגול
הסגול נחשב לצבע חושני, מלכותי, ואצילי. צבע זה מתקשר לתכונות הרגשיות: שקט, מלכותיות, ועליונות, ולתכונות ההתנהגותיות: אלגנטיות, פילוסופיות והעמקה. שימוש בצבע הסגול נותן לנו תחושת טיהור וסגולה, מחבר אותנו לצד המיסטי, ומשפר את הכישרון והיצירתיות הטמונים בנו.



חום:
הצבע החום מייצג את הבסיס עליו אנו עומדים – האדמה,את צבעי הקרקע היציבה מתחת לרגלינו.
צבע זה מתקשר לתכונות הרגשיות: בטחון, שקט וצניעות, ולתכונות ההתנהגותיות: חוזק, אמינות, פשטות ויציבות.  

לבן:
הלבן הוא צבע "חסר צבע", המקרין מתוכו את כל הצבעים. הלבן מתקשר אצלנו לאצילות,
טוהר, וחגיגיות. צבע זה מתחבר אל תכונות רגשיות כמו: תקווה, שמחה ותמימות, ותכונות התנהגותיות כמו: אופטימיות ואידיאליזם. השימוש בלבן מתקשר לאירועים חגיגיים כמו שבת, שבועות, שמלת כלולות ועוד.

שחור
זהו צבע מאיים, המשדר אבל, מסתורין ופחד. התכונות הרגשיות הקשורות בו הן: אלגנטיות וכבוד,  והתכונות ההתנהגותיות הקשורות בצבע זה הן: ריחוק, איום, ומסתורין.
בתרבות המערבית, שחור מתקשר עם אבלות ולוויה, אך גם עם מכובדות ושלטון: בגדי שופטים ועורכי דין, לדוגמה.


Have a colorful day צבעים אמנותיים – ורדה שילה 054-6337139 shilovarda@gmail.com https://www.facebook.com/artisticolors ניתן להתרשם מהעבודות שלי כאן וכאן 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב