דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו מוח גלי, לאיזה אנשים יש מוח גלי ומה משמעות הדבר? 

מאת    [ 15/08/2012 ]

מילים במאמר: 509   [ נצפה 2272 פעמים ]

מהו מוח גלי, לאיזה אנשים יש מוח גלי ומה משמעות הדבר?

 

 

גל עולה ויורד - מאופוריה לדיכאון וחוזר חלילה

 

מוח גלי הוא מוח עולה ויורד. אנשים שיש להם מוח גלי הם אנשים בעלי מצבי רוח משתנים, אנשים לא מאוזנים, אנשים שחווים סערות פנימיות, אנשים שהחיים שלהם הם דרמה סוחטת דמעות, אנשים שמסוגלים מצד אחד להתלהב ולהתרגש ומצד שני אינם מסוגלים לעצור התרסקויות, דיכאונות וייאוש מוחלט.

 

אצל אנשים בעלי מוח גלי המצבים והנסיבות בחיים משתנים בצורה בלתי מוסברת, קיצונית ומהירה ביותר. רגע אחד הכל נפלא ומתוק כמו גן עדן וברגע הבא הנפילה כואבת, הסבל הוא עצום, הלב כואב והתחושה היא של גיהנום. 

 

 

 

המערכת הרגשית "פתוחה" מדי

 

בגוף האדם יש 2 מערכות שליטה מרכזיות: האחת רגשית והשנייה שכלית. אצל אנשים שהמערכת הרגשית שלהם היא פעילה מאוד המוח הוא בעל תבנית גלית ותזזיתית במקום תבנית ישרה ויציבה.

 

מערכת רגשית היא מטיבה מערכת שיוצרת חוסר יציבות נפשית, מערבולות, תנודות וזעזועים - ממש כמו ים או אוקיאנוס. כאשר המערכת השכלית המשולה לקרקע ולאדמה יציבה אינה פעילה מספיק ואינה דומיננטית, המערכת הרגשית משתלטת על האדם ועל חייו ויוצרת תבניות של גלים עולים ויורדים בעוצמה רבה מאוד. כתוצאה מכך, יש תנודות חזקות במצבי הרוח ובתפיסת המציאות, סבל רב ובלבול בחיים.   

 

 

 

הדרך לאיזון - סגירת המערכת הרגשית וחיזוק המערכת השכלית

 

הדרך הפשוטה ביותר להגיע לאיזון נכון הוא ליצור מצב בו המערכת הרגשית כפופה למערכת השכלית ונשלטת על ידה. כאשר המערכת הרגשית פועלת פחות, כאשר העולם הרגשי אינו פתוח וחשוף אלא תחת בקרה ושליטה, כאשר מאפשרים לגוף להרגיש פחות אבל לחשוב יותר - תבנית המוח הופכת בהדרגה מגלית לישרה.

 

חשוב להבין, שכאשר המערכת הרגשית היא זו שמנהלת את האדם התוצאה היא כאוס, בלבול, אימפולסיביות, אגרסיביות, חוסר מודעות עצמית, חוסר שליטה עצמית, ניתוק מתמונת המציאות האמיתית, דימיון מוגזם, פנטזיות, טירוף, קיצוניות ואשליות. רק במצב בו המערכת הרגשית אינה חופשייה לעצמה אלא נשלטת בידי המערכת השכלית - יש אפשרות לחיות חיים מאוזנים ונורמליים.

 

   

  

המערכת הרגשית היא שקרית אבל היא יוצרת אשליה מפתה של מתיקות

 

רגש נתפס בעיני רבים כדבר טוב. אבל לאמיתו של דבר רגש מרוכז מדי הוא אשליה מסוכנת, מלכודת מתוקה אבל הרסנית וקטלנית - ממש כמו סם. רגש מרוכז מדי יוצר תמונה מעוותת של המציאות והוא מוביל לטרגדיות, לטעויות חמורות בשיקול דעת, לתקיעות בחיים ולחוסר חיבור למציאות.

 

רגש במינון נמוך ומדולל הוא דבר נפלא כי הוא מוסיף תבלין הכרחי לחיים. לעומת זאת, כאשר המערכת הרגשית פועלת במלוא כוחה - ישנה התפרקות של ההיגיון, המעשים הופכים מטורפים ולא הגיוניים, הפרשנות לחיים הופכת קיצונית ופרועה, השליטה בחיים מתערערת, המשמעת מתרופפת ובדיוק כמו סם - ישנה תחושה של התרחקות משפיות וממציאות.

 

  

וטיפ לסיום: אנשים בעלי מוח גלי ואישיות גלית הם אנשים של "גאות ושפל" אשר סובלים מאוד בחיים. הבעיה המרכזית עם אנשים בעלי מוח גלי, היא שהם אינם מבינים מדוע הם חיים בצורה על עליות ומורדות תכופים, והם אינם מודעים לכך שזו אינה גזירת גורל אלא מיומנות שהם יכולים לרכוש כדי להתמודד עם מצבם ולשנות אותו.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב