דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוקר פרטי- בין מציאות לבדיון 

מאת    [ 13/08/2012 ]

מילים במאמר: 368   [ נצפה 2249 פעמים ]

לעיתים אנו נתקלים רבות בסיפורים על חוקר פרטי- בין היתר בשל סדרות טלויזיה רבות שרובן מגיעות מארה"ב, במרכזן סיפורו של חוקר פרטי תחת הסוואה הפועל למגר את הפשע ונתקל באי אלו קשיים בדרכו לפענוח המשימה. כמו גם, מאמרים רבים נכתבים בעיתונות המקומונים ומגוללים את מעלליהם של מיני חוקרים השוזרים סיפורים בהם נתקלו, ומעצימים אותם בדרמות פרי דמיונם הקודח. השאלה הנשאלת היא- מהו עיסוקו הממשי של חוקר פרטי?


האם חוקר פרטי אכן מגיע לרמות הבילוש כפי שהן מוצגות בטלוויזיה או שמדובר בהגזמה פראית? האם אכן חוקר מסכן את עצמו במצבים מורטי עצבים ויוצא למשימות נועזות?  כיצד נראית שגרת יומו של חוקר פרטיי? במאמר הבא נסקור את חייו של חוקר פרטי בישראל.


תחום פעילותו של חוקר פרטי מגוונת הרבה יותר מחקירת אירועי פשע בשיתוף פעולה עם המשטרה. אחד מתחומי החקירות הנפוצים ביותר שבהם משולבים גורמים משטרתיים הינה איתור פדופילים. אך מעבר לזה, ישנם תחומים מגוונים הנעשים שלא בשיתוף המשטרה וזוכים לחשיפה מועטה יותר. אחד מתחומי הפעילות הרבים יותר הינו תחום האישות- כלומר, ניאופים של בני זוג נשואים. לא מעט בני זוג המעלים חשד כי בן הזוג שלהם מנהל רומן מהצד, שוכרים חוקר פרטי על מנת לגלות האם מדובר בבדיה או שמא לחששותיהם יש בסיס.


תחום פעילות נוסף של חוקר פרטי, הינו חקירות כלכליות, במסגרתן החוקר מנסה לקבל אינפורמציה לגבי הכנסתו של אדם מסוים. כלומר, רוצים לחשוף את הנכסים הפרטיים של אדם כזה או אחר. מדובר בסוג חקירה נפוץ ביותר, שכן אנשי עסקים רבים נוהגים לעשות עסקים עם אנשים אשר טיבם לוטה בערפל. רוב המבקשים חקירות מסוג זה הינם עורכי דין, עבור לקוחותיהם הנמצאים בעיצומו או לפני גירושין, ומבקשים לדעת מהו ערך הרכוש המצוי ברשותם.


סוג חקירות נוסף המעסיק חוקר פרטי, אשר זכה לגידול בשנים האחרונות עקב ביקוש גובר, הינו חקירות טרום נישואין. בני זוג רבים בעידן האינטרנט מפתחים קשרים אשר מבשילים לנישואין. מטבע הדברים, המדובר בבני זוג שלא הכירו לפני כן , או נפגשו בתיווך חברים היכולים להמליץ עליהם, ועל כן ישנו פוטנציאל רב יותר להסתרת אינפורמציה, כגון ילדים מחוץ לנישואין, הכנסה פחותה, או מצג שווא.


לסיכום, חוקר פרטי עוסק במיני תחומים מגוונים המשתנים על פי דרישות הלקוחות ועל פי צו השעה. בסופו של יום, משרד חקירות מקצועי מחזיק צוות חוקרים בעל התמחות בתחומים שונים.

דינה דוד מספקת שירותי כתיבת תוכן איכותית ושירותי קופירייטינג בהתאמה אישית. עריכת תוכן, כתיבת מאמרים לקידום אתרים, כתיבה שיווקית וכתיבה לדפי נחיתה. אתר אינטרנט: https://sites.google.com/site/ivritwriting/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב