דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שווק ומכירות - מה ההבדל ביניהם ? 

מאת    [ 12/08/2012 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 1876 פעמים ]

שווק ומכירות – ההבדל בין השניים

פעמים רבות נפגשתי עם בעלי עסקים  שבטעות חשבו כי  שווק ומכירות אחת הם.

שווק – כל הפעולות שבעל עסק עושה  כדי להביא את הלקוחות אליו.הפעולות הן:
פליירים,רול אפ, תערוכות,תמחור, פרסום, רשתות חברתיות, נטוורקינג ועוד.

הפעולות האלה נועדו להזרים לקוחות לעסק.
מכירות – לאחר שהלקוח היגיע לעסק בין אם זו פעם ראשונה או חוזרת, נוצר
מה שנקרא מעמד המכירה.פנית הלקוח יכולה להעשות טלפונית או פרונטלית,

במעמד זה בעל העסק צריך לגרום לכך שהלקוח
ירצה לקנות את המוצר או השרות.נוצר מצב של תהליך מכירה ובסופו משא ומתן.
פעמים רבות נמצא בחברות קטנות או בינוניות ערבוב, או חוסר אבחנה, בין פעולות שיווק לבין פעולות מכירה. עם זאת, המציאות מצביעה על כך ששיווק ומכירות הם שני תחומים שונים, המאגדים בתוכם כל אחד מהם פעולות שונות, מגדירים הצלחה באופן שונה, ודורשים תכונות שונות מהמנהלים אותם.

זו הסיבה, שכאשר מקצים משאבים לניהול המכירות או השיווק בחברה, יש צורך לאפשר להם הדרכת מכירות או שיווק בנפרד, לנהל אותם, ולמדוד אותם בנפרד. במאמר זה נעמוד על ההבדל בין שיווק למכירות ונסביר מה כולל כל תחום, כיצד נמדדות הצלחות בכל תחום, ומי יכול לבצע פעולות מוצלחות בתחום השיווק או בתחום המכירות.

ייעוץ מיטבי לשיפור המכירות שיינתן לאנשי מכירות, והדרכת מכירות ייעודית לאנשי שיווק בנפרד, עשויים להוביל את התהליך העסקי להצלחה גבוהה משמעותית.
שיווק ומכירות הם שני שירותים שמשלימים זה את זה. בעוד השיווק עוסק בלזהות ולמשוך לקוחות פוטנציאליים ו"להביא אותם למעמד מכירה", מכירות הן ניהול המשא ומתן עם הלקוח לקראת מכירה וביצועה בפועל.

שיווק יעסוק בפרסום ונטוורקינג, קידום מכירות, תמחור, הפצת מידע שיווקי אודות המוצרים או השירותים המוצעים למכירה, יצירת קשר עם לקוחות פוטנציאליים ושיחות בנוגע למוצר או לשירות באופן שמסביר להם כיצד הם יכולים להרוויח משימוש במוצר/שירות שאנו מוכרים.
מערכת היחסים של אנשי השיווק עם הלקוח הפוטנציאלי הינה טרם מעמד המכירה,

מערכת היחסים היא הקפית ואינה אישית עם הלקוח. כאשר הלקוח מרגיש שנחשף למספיק מידע בנוגע לשירות או למוצר שאנו מציעים ומשוכנע בתועלתו, הוא יעבור לטיפול מחלקת המכירות.

מכירות יעסקו במשא ומתן עם הלקוח, כאשר הוא במרבית המקרים מגיע לאחר שקיבל מידע ממחלקת השיווק בדרך כזו או אחרת (באינטרנט, בערוצי פרסום, בשיחה עם נציג שיווקי, וכדומה), והגעה עימו להסכם שישרת באופן מיטבי את שני הצדדים ויקיים את ההבטחות שקיבל ממחלקת השיווק.

בשלב הזה מערכת היחסים היא אישית בין הלקוח לבין איש המכירות.הלקוח יקנה קודם

את איש המכירות ולאחר מכן את המוצר.העובדה שהלקוח מבקש לרכוש את המוצר אינה ערובה

לכך שאכן יקנה.

למעשה, הצלחה של מחלקת השיווק היא הבאה של לקוח פוטנציאלי, ואילו הצלחה של מחלקת המכירות היא סגירת עיסקה באופן שיבטיח תמורה מספקת וכן לקוח מרוצה שיש סיכוי טוב שישוב לבצע רכישות נוספות בעת הצורך.

http://www.shacham-nadlan.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב