דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פשיטת רגל של חברה 

מאת    [ 08/08/2012 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 3850 פעמים ]

לאחרונה, ניכר כי המשק מתחיל אט אט לחזור לעצמו מהמשבר הכלכלי שתקף אותנו לפני שנים אחדות. עם זאת, עדיין ישנם אנשים וחברות הנכנסים לחובות שאינם יכולים לעמוד בהם. בין אם מדובר באנשים פרטיים ובין אם מדובר בחברות בע"מ, אחד הפתרונות לבעיה הוא פשיטת רגל.

כאשר מצהירים על פשיטת רגל ומתחילים את ההליכים הנדרשים, הפעולות כנגד החייב נעצרות, כאשר אין זה משנה אם מדובר על תביעות, הוצאה לפועל או פעולות אחרות. הליכי פשיטת הרגל מאפשרים לחייב להצהיר כי אינו יכול להחזיר את חובותיו ועוזרים לו לפתוח דף חדש. עם זאת, פשיטת רגל של חברה דורשת הליכים שונים מאשר כשנמצא במצב של פשיטת רגל אדם פרטי.

חברה בפשיטת רגל

אמנם בתיאוריה מדובר בפשיטת רגל של חברה, אולם בפועל חברה אינה פושטת רגל. כאשר חברה נקראת פושטת רגל היא בעצם מצהירה כי היא עומדת להחזיר את מרבית החובות שלה, החובות שהיא יכולה לעמוד בהם, ולאחר מכן להתחיל בהליכי פירוק חברות.

בעת הליכי פירוק אלו, עובדי החברה מקבלים הודעת פיטורין, ממונה מפרק חברות שתפקידו לבחון את נכסי החברה ולראות האם ניתן לממשם כהחזר חובות החברה, ולבסוף, שמה של החברה נמחק מרשימות רשם החברות.

סוגי פירוק חברות

פירוק חברות לכשעצמו אינו חייב להיות כתוצאה של פשיטת רגל, ויכול להיווצר בגלל חילוקי דעות חוזרים ונשנים בין מנהלי החברה או בשל סיבות רבות נוספות. אולם, פשיטת הרגל של חברה נעשית בדרך כלל רק בהוראת בית משפט או בפיקוחו.

בקשת פירוק חברה בעקבות אי יכולתה לעמוד בחובותיה יכולה להתקבל הן מהחברה עצמה והן מהנושים שלה. במקרים נדירים, גם רשם החברות, כונס הנכסים הרשמי והיועץ המשפטי לממשלה יכולים לבקש את פירוק החברה.

לרוב, מפרק החברה ממונה על ידי בית המשפט. עד שימונה מפרק קבוע, בדרך כלל יכהן נציג מטעם כונס הנכסים הרשמי בתפקיד זה. בעת הליכי פירוק החברה ועד הסרת שמה מרשם החברות, החברה תמשיך להניב אי- אילו רווחים שיומרו, בנוסף לנכסיה, לתשלום משכורות העובדים ולהחזר חלקי של החובות.

חשיבותו של עורך דין מקצועי בעת פשיטת רגל

בביצוע פשיטת רגל של חברה, כמו גם בעת פשיטת רגל של אדם פרטי, ההליך אינו פשוט, מצער ולעיתים אף קשה להתמודדות. בהקמת העסק או החברה הושקעו זמן וכסף רבים, כמו גם שאיפות וחלומות רבים, שכעת נאלצים לרדת לטמיון.

לכן, בכדי שתוכלו לעבור את פשיטת הרגל בשלום, לנצל את זכויותיכם ולסלק את חובותיכם כראוי, כדאי לעשות זאת בעזרתו של עורך דין מקצועי. עורך דין לפשיטת רגל, המתמחה בתחום ובעל ידע וניסיון רבים, יסייע לכם לעבור את ההליכים בצורה חלקה וטובה יותר .

אין ספק כי הליכי פשיטת רגל בכלל ושל חברה בפרט אינם פשוטים אך הכרחיים בכדי שתוכלו לסיים את חובותיכם ולהמשיך בדרככם המקצועית. אולם, באמצעות עורך דין לפשיטת רגל, שהנו בעל ניסיון וידע בתחום, תוכלו לפתוח דף חדש במהרה ולהמשיך להגשמת החלום הבא.

למידע נוסף בקרו באתר רשות האכיפה והגבייה.


המאמר נכתב ביוזמת משרד דורה כהן ויצמן העוסק בתיקי הוצאה לפועל ופשיטות רגל של חברות ואנשים פרטיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב