דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הצעד הראשון לעשות שינוי 

מאת    [ 06/08/2012 ]

מילים במאמר: 635   [ נצפה 1961 פעמים ]

 

הרבה אנשים רוצים לעשות שינוי, מדברים על שינוי אבל משהו עוצר אותם – פחד, מחויבויות, חשש אם זה לא ילך, סביבה שלא תומכת. הרבה פעמים אנחנו בעצמנו המעצור הגדול ביותר.

אז נשאלת השאלה: איך מתחילים? איך מתגברים על כל הפחדים, מחסומים, מעצורים ואתגרים? מהו הצעד הראשון על מנת לעשות שינוי, לפרוץ דרך?

הכל מתחיל מההחלטה לצאת מאזור הנוחות, ויציאה משם. מה זה אומר?

כולנו חיים בדרך מסוימת, מנהלים חיים שאולי לא כל כך טוב לנו בהם. למעשה הסיבה לרצון עז לעשות שינוי זה שלא טוב לנו במצב הנוכחי שבו אנחנו חיים. אז אם לא כל כך טוב לנו למה קשה לנו לקום ולצאת לדרך של שינוי?

כי אנחנו מעדיפים להישאר במצב המוכר והידוע מאשר להיכנס למצב חדש ואינו מוכר, גם אם הוא מוביל למשהו הרבה יותר טוב!

המצב המוכר מהווה סוג של וודאות עבורנו מה שאין לנו כשאנחנו מתחילים לעשות שינוי. למרות שאנחנו לא אוהבים להיות שם, נוח לנו. אז מה שקורה זה שאנחנו רוצים לעשות שינוי אבל לא מוכנים לעשות שום צעד כדי לצאת מאזור הנוחות ונשארים באותו המקום. לצאת מאזור הנוחות זה אומר לוותר על דברים מסוימים, להפסיק לעשות דברים בדרך מסוימת ולמצוא דרך אחרת, להכיר אנשים חדשים, לפתח הרגלים מקדמים.

מצד אחד אנחנו רוצים לעשות זאת אבל מצד שני זה נראה כל כך לא פשוט, כל כך הרבה דברים מאתגרים בדרך שאנחנו מעדיפים להיות במצב המוכר. במילים אחרות, אנחנו מנסים לאכול את כל העוגה. וזה בהחלט לא יעבוד!

אז מה עושים? כיצד יוצאים מאזור הנוחות?

 הרי לא מספיק רק להחליט. חשוב לעשות, לבצע פעולות. אבל חשוב לזכור – ברגע שנתחיל לעשות פעולות, יהיו יותר ויותר אתגרים שנפגוש בדרך והרבה פעמים אתגרים אלו עלולים להחזיר אותנו בחזרה למצב המוכר והידוע או למנוע מאיתנו להמשיך בדרך רק מעצם המחשבה עליהם. הרבה פעמים אתגרים אלו יבואו לידי ביטוי באנשים, ובאנשים מאוד קרובים.

לכן, כדי להתחיל לעשות את הצעדים בדרך לשינוי, חשוב לא להיות לבד. חשוב למצוא לפחות בן אדם אחד שיתמוך בנו, יקדם אותנו, יאמין בנו, ידחוף אותנו קדימה, ייתן מוטיבציה או כוח. במילים אחרות, חשוב למצוא סביבה תומכת. אבל שוב, אחזור ואומר שמספיק שזה יהיה בן אדם אחד!

זה יכול להיות כל אחד – בן זוג, חבר, מישהו מהמשפחה, או אפילו אדם שלא שאין לו קירבה מסוימת אליכם – למשל מאמן אישי או מורה דרך.

כשאני התחלתי לעשות שינוי, מי שעזר לי לצאת מאזור הנוחות ולצאת לדרך היה מורה דרך שלי. עם הזמן הכרתי עוד אנשים שתמכו בי בדרך, האמינו בי. הם הפכו להיות הסביבה התומכת שלי. אבל מה שעשה מורה דרך שלי זה להראות לי איך ייראו החיים שלי אם לא אקום ואצא מהמקום שבו אני נמצאת, זה היה האדם שכיוון אותי בדרך החדשה, אדם שעזר לי להתגבר על מחסומים, פחדים, לפתח דפוסי חשיבה והרגלים חדשים ומקדמים.

אני בטוחה שבלי מורה דרך, קודם כל לא הייתי עושה את השינוי כי היה לי "נוח" באזור הנוחות למרות שלא הרגשתי טוב בו, לא הייתי מכירה את האנשים שהכרתי- הסביבה התומכת שלי ולא הייתי הופכת להיות מי שאני היום – מורה דרך להגשמה עצמית, כותבת את המפשטים האלה.

אז גם אם אתם רוצים לעשות שינוי, עכשיו אתם יודעים מהו הצעד הראשון – לצאת מאזור הנוחות. אבל אם אתם באמת רוצים לצאת לדרך החדשה, תיקחו לכם מאמן אישי או מורה דרך שיעזור לכם לצאת ממצב הנוחיות ולבנות חיי הגשמה והצלחה, להתגבר על פחדם ומעצורים, דפוסי חשיבה, אמונת והרגלים שאינם מקדמים ועוצרים אתכם.

אשמח לעזור לכם בדרך.

לפני כמה ימים, חגגתי יום הולדת 30 והחלטתי לעשות מתנה לכל האנשים שקוראים את מה שאני כותבת ועוקבים אחרי – תהליך אימון של 5 או 10 מפגשים במחיר מיוחד של  150 ש"ח במקום 300, 50% הנחה, עד 18.08.2012

5 מפגשים – במקום 1500 ש"ח = 750 ש"ח

10 מפגשים – במקום 3000 ש"ח - 1500 ש"ח

מתנה הכי טובה שאתם יכולים לעשות לעצמכם J

 

 

 

דיאנה בן צבי מורה דרך להגשמה עצמית


http://www.dianabenzvi.com/ten-tips-about-self-fulfillment


לקבלת סדרה של 10 טיפים - "כיצד לפרוץ דרך ולהגשים את עצמנו" בחינם, במתנה ממני, תיכנס לקישור שלמעלה, תרשום שם ואימייל והם מיד שיילחו אליך, טיפ אחד כל 4 ימים. הניסוח הוא בלשון זכר אך פונה לשני המינים כאחד!


054-7582076




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב