דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שוקולד מה מקורו ואלו דברים ניתן ליצור ממנו? 

מאת    [ 06/08/2012 ]

מילים במאמר: 532   [ נצפה 2098 פעמים ]

המוצר שנקרא "שוקולד" מקורו מעץ קקאו טרופי אשר עליו גדלים הפולי קקאו והוא גדל ביבשת אמריקה, דרום אמריקה ליתר דיוק. הראשונים שהיו להביא את פולי הקקאו היו בני שבט ה"מאיה" במאה ה -1.

הפולי קקאו כשלעצמם כחומר גלם הם מאוד מאוד מרים, ולכן מוסיפים להם בתהליך הכתישה סוכר מה שנותן להם את הטעם המוכר לנו כל כך, טעם מתקתק שאפשר ממש להתמכר אליו.
יש סברה שאומרת שהשוקולד בחיינו יש לו מעלות על בריאותנו, שכן מרכיביו גורמים לשיחרור אנדורפינים במוח ועכב כך גורם לתחושה טובה ויש כאלה הסוברים אף ממכר.

למוצר השוקולד סוגים רבים ומגוונים כגון: שוקולד, שוקולד חלב, שוקולד מריר ועוד מגוון כה רב של סוגים שכן ניתן לשלב את השוקולד כמעט עם כל דבר בימינו. למשל: אגוזים,שקדים,בוטנים,ליקרים למיניהם בתוך השוקולד עצמו ועוד מגוון רב, שכן אין גבול ליצירה מפרי דמיון של האדם העוסק במלאכה.

אדם שעיסוקו אומנות והכנת שוקולד נקרא "שוקולטייר" (או בצרפתית: Chocolatier) מהמוצר המוגמר שנקרא שוקולד ניתן ליצור כל כך הרבה יצירות שממש ניתן לקטלג אותם כיצירת אומנות, שכן זה מקצוע לכל דבר ועניין. בין יתר הדברים שניתן ליצור משוקולד נביא לדוגמא את הזר שוקולד, שמקורו למעשה מהזר פרחים המפורסם, מקבץ של פרחים בשלל צבעים השזורים אחד לשני ויוצרים מרבד פרחים המפיץ ריח נעים ויפה למראה.

כיום עם הקידמה השתכללו פני הדברים והומצא המוצר/מושג שנקרא זר מתוק גם כן מקבץ של ממתקים, שוקולדים, פרלינים המשובצים בתוך יצירה מופלאה. יצירה בדמות פרח עם גבעול כאשר השוקולד או הפרלין נמצאים בראש הפרח בעטיפתו המקורית הדומה גם היא לראש פרח, וכך למעשה נוצרת האשליה כאילו מדובר בפרח אמיתי, הדמיון כל כך זהה עד שקשה להבחין אם מדובר במשלוחי פרחים אמיתיים או בכאלה שנועדו ליופי ולעינוג קולינארי מתוק.

כמוכן ככל שאנו מתקדמים עם הזמן ישנם המצאות ועיצובים מדהימים, היות ויש כל כך הרבה מעצבים ואנשים עם דמיון מפותח וראש פתוח, המוצרים שתמצאו קיימים בשוק והם רבים, לדוגמא: זר מתוק, זרים מתוקים, שוקולדים ופרלינים המעוצבים בשלל זרים, אם זה זר לימי הולדת, זר ליולדות, זר ליום נישואין, מתנות לחגים, זר לעובדים, זר ליום אהבה, ואפילו משלוחי פירות טריים בצורות פרחים והמגוון עוד רב.

אנשים רבים מעדיפים משהו מתוק בדמוי פרח מאשר זר של פרחים שנהנים רק מיופיים שכן בזר מתוק נהנים גם ממראה ועיצוב ייחודי וגם מטעם מתוק שנותן חשק של עוד. ולכן הרבה אנשים מעדיפים להזמין מוצר זה ליקיריהם שכן יש כאן אלמנט של מראה וטעם, טעם שכולו פשוט מתוק והרי ידוע שדבר מתוק הוא קונוטציה ישירה לדבר נעים וטוב שרוצים תמיד להיות מזוהים עימו.

פעם הפרחים שהיינו מקבלים כמתנה לציון אירוע מסויים (ימי הולדת, חתונות, ברית/ות, בר/בת מצווה ועוד) היו גורמים לנו להרגשה טובה ורצויה וההתפעלות מיופיו של הזר וריחו המתוק, והיום אותו זר פרחים עבר סוג של טרנספורמציה וקיבל תחפושת של מתוקים, שוקולדים, פרלינים ועוד רבים וטובים בדמות מגוון רחב של פרחים. הם דומים כל כך בדמותם לפרחים מציאותיים עד כדי בלבול, בקלות אדם המקבל זר מתוק יוכל לקחת ולנסות להריחו, שכן הדמיון כל כך קרוב לפרח אמיתי שזה כמעט בלתי נמנע.

תחום הזרים מתוקים הינו רחב וענק עם היצע רב ומגוון אתרים נותנים, מציגים, ומוכרים את מוצריהם המתוקים ולכן יש לשים לב שאתרים כאלה מציעים גם רמת אבטחה על רכישתכם ופרטיותכם נשמרת, כיום אבטחת אתר מצויינת היא כזו הנושאת את התווית "תקן PCI" הרמה העדכנית והחדשנית ביותר. יש לשים לב לתגית זו בטרם אתם הלקוחות ממהרים לבצע רכישה מקוונת. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב