דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיומנו של מקריח צעיר(22). 

מאת    [ 04/08/2012 ]

מילים במאמר: 1723   [ נצפה 6057 פעמים ]

מיומנו של מקריח צעיר.

התקרחות גברית טיפוסית(אנדרוגנית) רקע -

בגופנו קיימים 2 אנזימים הנקראים 5 אלפא רדוקטאז מסוג 1 ומסוג 2.

כאשר טסטוסטרון(הורמון גברי) בא במגע עם האנזים 5 אלפא רדוקטאז,הוא מומר לדי-היידרו-טסטוסרון(DHT).

DHT ידוע כגורם מרכזי בתהליך ההתקרחות.

כאשר DHT בא במגע עם זקיקי שיער הרגישים להורמון הנ"ל,הם נפגעים באופן הדרגתי עד להרס מוחלט של הזקיקים הרגישים.

חשוב לציין שתהליך ההתקרחות הינו אינדבידואלי ומשתנה מאדם לאדם, כיום בערך45% מהאוכלוסייה הגברית בישראל סובלים(או שלא.. ) מהתקרחות אנדרוגנית.

הסיפור שלי -

בערך בגיל 19, קצת לפני הגיוס לצה"ל שמתי לב לנשירת שיער שבאה לבקר. בתקופה זו הייתי מתעורר בבוקר ומזדעזע כל פעם מחדש מכמות השיערות על הכרית, המצעים אפילו על הריצפה ניתן היה לראות שיער, לא כל כך ייחסתי לכך חשיבות, תארתי לעצמי שהנשירה נגרמת מלחץ באמת הייתה תקופה מאוד לחוצה סוף תקופת הלימודים, תחילת דרך חדשה זה ללכת כעיוור לעבר הבלתי נודע. מלחיץ קצת עבור נער צעיר. בהמשך הדרך עד הגיוס התעלמתי באופן שיטתי מנשירת השיער שפקדה אותי, במשך תקופה ארוכה התמדתי בגישה של "זה זמני זה יעבור, אם לאבא שלי היה שיער מלא בגיל מאוחר מה פיתאום שלי יהיה קרחת". הברק פגע בי יום לפני הגיוס לצה"ל. כמו כל חייל צעיר בצה"ל צריך להגיע מדוגם ומצוחצח ליום הגיוס אז החלטתי ללכת לבקר במספרה. מעולם לא חשבתי להסתפר קצוץ או בשפה הצבאית "גלח",יש לי מבנה פנים מאוד ארוך וכל חיי השתדלתי לשמור על שיער מתאים למבנה הפנים(מעט ארוך). לאחר חצי שעה של גילוח מסיבי יצאתי מהמספרה,הגעתי לביתי, נכנסתי למקלחת וחשכו עיניי. לא האמנתי שזה קורה לי אחרי שכל חיי חשבתי ש"לי זה בחיים לא יקרה" ההתקרחות הגברית הגיעה גם אליי. פיתאום קו השיער הקדמי ניראה הרבה פחות מלא משחשבתי, מפרץ שמאל נתן את אותותיו ואני ילד בן 19 בקושי סיימתי לימודים וכבר מקריח ?! איך זה קרה - מה עשיתי רע בחיים ?? נכנסתי לדיכאון קליני(מאובחן) כל כך פחדתי להקריח, אני עוד זוכר את ההרגשה הזאת. בכל פעם שהייתי מסתכל במראה הייתי כבר רואה את סוף התהליך, אני אותו בנאדם(בערך) מבנה פנים ארוך וקרחת מנצנצת. לא הייתי יכל להתמודד עם המחשבה שיום אחד זה יקרה. (כמובן שתהליך ההתקרחות הגברית לא מתרחש מהיום למחר ומשתנה מאדם לאדם). בנוסף התחילו לצוץ כל מיני מחשבות כמו: "מי תרצה להתחתן עם קירח", "אני הרבה פחות שווה עכשיו" ומחשבות דומות. הפסקתי לדבר עם בנות המין השני, התרחקתי מחברים, הרגשתי ממש כמו "סחורה פגומה".

החלטתי שאני יוצא למלחמה על השיער. הדבר הראשון שעשיתי היה להכנס לכל מיני אתרים ופורומים למיניהם על מנת ללמוד את הנושא ובעצם להבין ממה כל העניין בכלל מתחיל. במהלך שהותי בפורומים מהר מאוד הבנתי שאין פיתרון באופק, אין יותר מדי אופציות להצלת השיער וכניראה אני אצטרך להשלים עם רוע הגזירה. בכל זאת החלטתי לא לוותר. כמה ימים אחרי פיתאום נזכרתי בפרסומת "הסקפטי" המפורסמת מהטלויזיה, הסקרנות גברה והחלטתי לברר את הנושא לעומק. נכנסתי למנוע חיפוש רשמתי סקפטי ומיד מצאתי מאות תוצאות, ואתר רשמי של תרופת מרשם שמיוצרת על ידי חברה מוכרת בעולם. התחלתי לחקור את התרופה מכל ההבטים החיוביים והשליליים, נתקלתי בהמון תגובות שליליות על התרופה שפשוט צמררו אותי(יש לציין שגם תגובות חיוביות). העניין שהתגובות השליליות היו שליליות מדי, דובר על אנשים שהשתנו להם החיים(לרעה), תופעות מפחידות כמו: צמיחת שדיים גבריים, אין אונות, חוסר חשק מיני, זיקפה חלשה, אימפוטנציה, פגיעה באיכות הזרע וכו'.. אפילו זוכר שבאותה תקופה הוגשה תביעה ייצוגית על בעיות פוריות. שורה תחתונה - לקרוא ולרעוד. כבר מהרגעים הראשונים פסלתי שימוש בתרופה לא הייתי מוכן לקחת אפילו סיכויי קלוש שמשהו מהדברים האלה יקרה לי. לאחר מכן עשיתי בירור נוסף והבנתי שיש מוצר טופיקלי(שימוש חיצוני) שיעיל כמו התרופה האוראלית אם לא יותר. ללא תופעות לוואי מלבד גרד, אדמומיות וקשקשים. שמחתי מאוד על הגילוי "המרעיש" ומיד פניתי לרופא עור לקבלת ייעוץ. כשהגעתי לרופא העור(פרטי) הוא בכלל המליץ לי על טיפול אחר טבעי שלא מוכח מחקרית. כמובן שאינסטינקט הסקפטיות התעורר, אבל אמרתי למה לא שווה בדיקה. התקשרתי למייבא של המוצר בארץ דיברתי איתו והוא הבטיח הרבה הבטחות כמו: עצירת הנשירה, צמיחה מחודשת תוך 60 ימים. מהאופי שלי אני חשדן מאוד לגביי כל דבר, נכנסתי לאינטרנט על מנת לבדוק תגובות על תכשיר ה"פלא". כמובן שהתאכזבתי מאוד מהתגובות בארץ ובעולם, מסתבר שזה פשוט לא עובד בשום צורה "הונאה" של אנשי עסקים מפוקפקים שמתעשרים מצרות של אחרים. כל גבר מקריח יודע כמה כואב לאבד שיער,אין גבר קירח ששמח בחלקו כולם רוצים שיער מלא ושופע האמינו לי.
מאותו הרגע החלטתי שאין יותר אמונה ברופאים בארץ והכל בנויי מאינטרס, שקרים והון. ובכל זאת הייתי חייב למצוא דרך לשמור על השיער שכל כך יקר לליבי. מכיוון שרק 2 אופציות מוכחות מחקרית מצויות בשוק הקרחת העולמי, החלטתי ללכת על כל הקופה למרות הפחד המתמשך מתופעות לוואי. לקחתי מרשם מהרופא ויצאתי לדרכי. יום למחרת כבר בשעות הבוקר המוקדמות התייצבתי בתור לבית המרקחת הקרוב ביותר. רכשתי תרופה אוראלית, מוצר טופיקלי ושמפו מונע דלקות.

תקופת השימוש בתרופות -

ממש באותו הערב לקחתי את הכדור(מעכב DHT), והתמיסה הטופיקלית(ממריץ זקיקים). במהלך החודש הראשון לא הבחנתי בשום שיפור משום סוג. לא בנשירת השיער, ומצד שני לא הרגשתי תופעות לוואי. בחודש השני לטיפול התחלתי לשים לב להאטה מסויימת בנשירה, וכמו כן הדחף המיני ירד מעט, הזיקפה מעט יותר חלשה ונוזל זרע מועט לסירוגין. התייחסתי לתופעות הנ"ל בשם "תופעות לוואי מינוריות שניתן לסבול". בנוסף המשכתי להשתמש בתמיסה ומרחתי במקומות שנראו לי לנכון, כמו מפרצים וקו שיער קדמי. 5 חודשים חלפו התמדתי בכל אותם חודשים ב"משטר" הטיפולים, כל יום בלי פספוסים. המצב השתפר מאוד בסוף התקופה כבר ראיתי "עצירה" של הנשירה כמובן לא מוחלטת, המצב הגיע לאיזון והשיער הגיע למצב תקין והרגיש מצויין. מבחינת תופעות הלוואי נשארתי באותו מצב שהייתי("תופעות לוואי מינוריות שניתן לסבול").

בהמשך הטיפול החלטתי לחקור אודות הקשר בין הורדת רמות ה-DHT(הורמון גברי חזק מטסטוסטרון, האחראי בין היתר על שיעור הגוף, חשק מיני, זקן פנים, נשירת שיער וכו'..) למסת שריר, מכיוון שרציתי להתחיל פעילות אינטנסיבית עם משקולות, רציתי לדעת מה ההשפעה של ההורמון על פיתוח מסת שריר. בעקבות המחשבה בדקתי את העניין והורדתי מינון ל-0.5 מ"ג מהתרופה האוראלית(מעכב DHT). אימון משקולות אינטנסיבי ככל הניראה מעלה את רמות הטסטוסטרון, מכאן עולה רמת ה-DHT מכיוון שיעילות התרופה ירדה עקב הורדה במינון, הנשירה לא איחרה לבוא כמובן. בהמשך החלטתי לחזור ל-1 מ"ג תרופה אוראלית, ובו זמנית המשכתי פעילות אינטנסיבית עם משקולות. אחרי מס' ימים השיער הרגיש שוב טוב ונשר פחות. כרגע חודש אחרי לא רואה ירידה במסת שריר, ההפך יכל להיות שאצלי הטסטוסטרון מספיק על מנת לפתח מסת שריר תקינה, לפחות אני מקווה כך ולא יהיו לי הפתעות לא נעימות בהמשך. חשוב לציין שבזמן הורדת המינון ל-0.5 מ"ג חוויתי פחות תופעות לוואי, וחלק מהדחף המיני חזר. עם החזרה ל-1 מ"ג חזר המצב כמו שהיה לפני הורדת המינון.

לאחר תקופה לא ארוכה התחילו לצאת ידיעות בכל מיני עיתונים ותוכניות רדיו וטלויזיה למיניהם, הידיעות היו מבהילות בצורה שקשה להסביר, כותרות באמת מפחידות:" תרופה להתקרחות - פוגעת בפוריות גם בתום השימוש ", או הכתבה המפורסמת שרוב הציבור במדינה מכיר " תרופה להתקרחות - תופעות לוואי שלא מספרים לכם ".
כתבת שער גדולה שרק מלקרוא אותה אתה מפתח תופעות לוואי, פשוט 5 דק' של פחד. בראש תמיד ידעתי, גם ככה אומרים הרופאים עם תום השימוש המצב חוזר לקדמותו גם מבחינת השיער(ממשיך תהליך ההתקרחות) וגם מבחינת תופעות הלוואי, אז מה קורה פה ? האם הסיכון מול התועלת כבר לא כל כך משתלם ?, אין אדם שברגע כזה לא שוקל לקחת את התרופה ולזרוק אותה הכי רחוק שאפשר, כאילו מעולם לא הייתה, בתקווה שהתופעות לוואי יחלפו והכל יהיה בסדר שוב, אבל מצד שני אתה לא רוצה להיות קירח. מאותו רגע החלטתי להקדיש את כל כוחותיי במציאת אנטי אנדרוגן(מעכב DHT) ללא תופעות לוואי ! או לפחות תופעות מינוריות מאוד ביחס לתרופה האוראלית. בהתחלה בדקתי כל מיני תמציות קפה למיניהן שחודרות לזקיקים בפטנט ייחודי, כל זה נחמד ויפה אבל זה לא מעכב DHT ככל הידוע לי. לאחר מכאן בדקתי תמיסות טבעיות של דקל ננסי(צמח מרפא שגדל בחוף האטלנטי) הצמח עובד על אותו עיקרון שעובדת התרופה האוראלית חוסם אנזים 5 אלפא רדוקטאז. מהר מאוד האפשרות ירדה מהפרק בגלל חוסר במחקרים מאמנים שמוכיחים שהצמח הינו תחליף לתרופה אוראלית ראוי, וגם התופעות לוואי דומות(לפי דיווחים).לאחר תקופה ארוכה של חיפוש מתמשך ברשת נמצא התחליף הנחסף, המוצר האולטימטיבי, אבא של כל האנדרוגנים עם מנגנון פעולה שונה מכל אנדרוגן אחר. יש לומר שגם מאוד הופתעתי מכל מיני ידיעות לגבי המוצר הזה.

מה ישנו ומה אמור להיות -

מה יש כבר כולנו יודעים, תרופה הנלקחת באופן אוראלי המורידה את רמות ה-DHT בגוף, לתרופה יש מס' תופעות לוואי המשתנות מאדם לאדם, יש הטוענים כי התרופה עובדת עליהם מצויין וללא תופעות לוואי. ותמיסה להמרצת זקיקים, במידה והזקיקים עוד חיים באיזור המקריח(דרך פעולתו של החומר הפעיל בתמיסה לא ידוע).

זה הזמן גם לספר לכם חבריי ש-2 תרופות אלה הן תרופות המרשם היחידות המאושרות ע"י משרד הבריאות הישראלי וה-FDA האמריקאי. כמו כן 2 התרופות מיועדות לבעיות בריאותיות אחרות, ונתגלו בטעות בזמן טיפול במחלות אחרות. ועכשיו לגולת הכותרת. כידוע חיפשתי אנטי אנדרוגן שיכל לשמש תחליף טופיקלי ללא תופעות לוואי לתרופה האוראלית לאחר חיפושים רבים מצאתי אנדרוגן חזק מאוד, שפועל בצורה אחרת מהתרופה האוראלית האנדרוגן נקשר לרצפטור בזקיקי השיער ומונע מנגזרת DHT מלהגיע אל הזקיקים ולהרוס אותם(או בפשטות האנדרוגן יותר חזק מ-DHT, האנדרוגן תופס את המקום של ה-DHT בזקיק השיערה ולא נותן להורמון להרוס את הזקיק ולגרום להתקרחות). החומר הוכח במחקרים על קופים עם התקרחות אנדרוגנית והתוצאות היו מדהימות ו-ללא תופעות לוואי !. (תופעות לוואי נצפו במינונים מאוד גבוהים של החומר).

והדבר המדהים הוא שהמוצר קיים לא מעט שנים, למעשה משנת 1994, אתם בטח שואלים את עצמכם איך יכל להיות שיש פיתרון ריאלי וכל כך פשוט ואתם לא מוצאים אותו על המדפים בסופר, גם ההסבר לעניין הזה לא פשוט. בשנת 1994 הוצגו מחקרים אשר מוכיחים את יעילות החומר ומאז לא שמענו על המוצר ובטח שהמוצר לא יצא להפצה מסחרית וככל הניראה לא עבר מחקרים נוספים. אין הסבר לעניין יש הטוענים שהמחקרים טורפדו ע"י "חברות התרופות הגדולות" על מנת לא לפגוע במוצרים שלהם שכבר נמצאים בשוק. אם זה נכון אני חושב שהעניין מרתיח ! לא יעלה על הדעת שקיים מוצר שיכל לחסוך כל כך הרבה סבל לכל כך הרבה אנשים, לא יוצא למסחר בגלל "שחיתות טהורה". אני בכלל לא בטוח שלחברות התרופות איכפת מבריאות הצרכן.

כיום ניתן להשיג את המוצר המצויין הזה שלא נראה כמותו, גם במחיר שלא נראה כמותו. החומר מגיע בצורת אבקה וצריך לרקוח אותו בבית, לא מסובך מדי. מחירו 400$ ל-10 גרם יקר מאוד לכל הדעות. קשה מאוד להשגה, רק מעבדות קטנות מייצרות את החומר וגם את המעבדות נדיר למצוא.

סיכום -

הבאתי לכם פה דוגמא נפלאה איך אפשר לשפר לכל כך הרבה אנשים בעיקר צעירים את איכות החיים ובמקום זה חברות הענק בוחרות לנצל את התמימות והייאוש של הצרכן ולמכור לו תרופות מסוכנות במחירים מופרזים. וכניראה שגם לקחת מונופול בשוק הזה, השוק האכזרי הזה שגורם לגברים להוציא אלפי שקלים בשנה על כדורים ש"מצמיחים שיער". רוב האנשים שמקריחים לא מודעים למוצר הנ"ל ואין להם מושג שיש פתרון אמיתי ובטוח, לא מדברים על המוצר הזה בשום מקום בעולם מוזר או שזה רק אצלי ?!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב