דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רעיונות ליום הערכות תשעג 

מאת    [ 02/08/2012 ]

מילים במאמר: 398   [ נצפה 3118 פעמים ]

יום ההערכות בישראל

יום ההערכות שמתבצע לפני תחילת שנת הלימודים בבתי הספר נועד למלא שני תפקידים מרכזיים. הראשון הינו קבלת עדכונים חדשים ממשרד החינוך וממנהלת בית הספר לגבי השיבוצים לשנה הקרובה והשני הוא גיבוש צוות המורים. יום ההערכות המורים בישראל הינה "ירית הפתיחה" לשנה החדשה. כאשר ישנים פרויקטים כמו לפטופ לכל גננת ומורה כל שינוי יכול להיות אבן נגף אי לכך חשוב לבחור פעילות שתחזק ותעצים את הצוות.

 

עבודת צוות ושיתוף פעולה בהוראה

עבודת צוות משותפת בה כל מורה יודעת לנצל את היתרונות של חברתה והמנהלת מנצחת בצורה אופטימאלית על כלל הצוות תביא לתוצאות יוצאות מגדר הרגיל. אין ספק כי העבודה של המורה היא שוחקת ותובענית במיוחד שבמהלך השנה יש מבחנים חיצונים כמו מיצב ובגרויות לא כולל את תחרויות שבית הספר משתתף בו. סדנאות עבודת צוות אמורות לחזק את הצוות הפדגוגי, משחקי קבוצה משעשעים יולידו לצד משחקי תקשורת גם יחזקו קשרים אישיים וגם יכוונו לעוצמה בשיתוף הפעולה.

 

תקשורת בין אישית

לעיתים המנהל/ת מחליטים שמורים/ות לא ימשיכו והם "מזיזים" אותם מתפקידים. הדבר יכול לגרום לקושי רגשי וחברתי ולחוסר שיתוף פעולה. סדנת תקשורת בין אישית יכולה לפרק מתחים. הפעלות בזוגות, משחקי הכרות, סגנונות טיפוסים יכולים לעזור במיתון הקונפליקטים לקראת השנה החדשה.

 

שפת גוף בשביל החוויה

סדנת שפת גוף הינה סדנה שבה ניתן לקבל טיפים אודות סימני גוף בין גברים לנשים, עמידה מול תלמידים, סימנים לחוסר יושר ועצבנות בשילוב משחקי תקשורת.

 

יוגה צחוק בשביל הנשמה

סדנאות יוגה צחוק באות לענות על הצורך להשתחרר וליהנות. מעגלי צחוק, תחרויות צחוק, ותפקיד הצחוק כמקור לבריאות של הגוף והנפש.

 

גרפולוגיה אינטלקטואלית

מה ניתן ללמוד מכתב היד, הרושם הראשוני על פי החתימות של המורים, מי העתיק בבחינה, שרבוטים ויצרים, כתיבת איחולים וברכות לרגל השנה החדשה פירוש האותיות

 

סדנאות משולבות

ניתן לבחור מספר תכנים על פי ראות עינכם כדי להגיע לגירוי אינטלקטואלי וחוויתי מקסימאלי. כך לדוגמא אפשר להזמין סדנה בתקשורת בין אישית כשחלק הראשון יוקדש לאיטראקציה החברתית בין המורות, המורים, הצוות הפדגוגי, המזכירות והמנהל/ת ואילו החלק השני יכול להיות מוקדש להרצאה בגרפולוגיה, לחץ ושחיקה או שפת גוף. שילוב בין תכנים שונים מאתגר יותר ומעניין יותר.

 

בחירת הפעילות הטובה ביותר

אם אתם המנהלים/ות או ראשי הוועד חשוב לבחור פעילות שגם תענה על הציפיות של המנהל/ת וכן על הציפיות של המורים/ות תוך התאמה ללוחות הזמנים. לעיתים בסוף היום כדאי לערוך את הפעילות כדי שהמורים/ות יצאו בטעם טוב.

יובל בן בסט - מנחה קבוצות וגרפולוג. עורך סדנאות בתחום גרפולוגיה, אינטליגנציה רגשית, אסרטיביות, גרפולוגיה, צחוק והומור, לחץ ושחיקה, ניהול זמן, עבודת צוות, שפת גוף בין גברים לנשים. כתובת האתר  http://www.graphologia.net טלפון 050-5711160




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב