דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הצלחה במכרזים לניהול בתי ספר ומערכות חינוך-מדוע קשה להצליח במכרז גם כשהביקורות עליך טובות 

מאת    [ 31/07/2012 ]

מילים במאמר: 576   [ נצפה 3947 פעמים ]

ההתמודדות במכרז לקבלת תפקיד ניהולי במערכת החינוך הפורמאלית אינה פוסחת על אף דמות ניהולית מרכזית. כולם עברו את התהליך, ובכול זאת, כאשר אתה קם, כעובד הוראה מן השורה, ומיוזמתך מכריז: "אני רוצה להיות מנהל בית ספר"- לא בקלות יקפצו הממונים לעזרתך.

הסיבות לא בהכרח תלויות במידת התאמתך לקידום לתפקיד ניהולי: לפעמים מרוצים מתפקודך היומיומי ומעדיפים, לפחות לזמן הקרוב, למשוך קצת זמן ושתשאר בתפקידך הנוכחי. לפעמים רוצים שתתפוס תפקיד מסוים שיתפנה רק בעוד שנה,שנתיים, שלוש (מנהל יוצא לפנסייה, בניית בית ספר חדש וכד')- והם לא רוצים שתרגיש מוכן ותלך לנסות את מזלך במקום אחר- אז נותנים לך להבין שכדאי לך לחכות עוד קצת. ולעיתים, הם אכן, עדיין לא משוכנעים שאתה מתאים לתפקיד, כי אם עדיין לא התנסית בסוג מסויים של משימות ניהוליות - ייתכן שלא בטוח תצליח. אז מציעים לך תפקידי ביניים, כגון ריכוז שכבה, ריכוז חברתי וכד' ואומרים לך בארגונך: חכה קצת. קשה למי שמכירים אותך בתור מורה לחשוב עליך כמנהל! להם קשה- לא לך! אל תתבלבל. תישאר עם האמת שלך!

כאשר הממונים מעוניינים להושיב בתפקיד ניהולי עובד מסויים, הוא עשוי לקבל את התפקיד במינוי, גם מבלי לגשת למכרז, וגם אם עדיין לא השלים את אחד מהתנאים שהופיעו במכרז (כגון: קורס מנהלים או תואר שני). עובד שנפסל במכרז לא יוכל לקבל את אותו התפקיד במינוי, אבל עובד שלא ניגש למכרז- יוכל לקבל את התפקיד במינוי. על כן הם מנחים את המועמד שבחרו לא לגשת  למכרז אם הוא לא עומד תנאי הסף, מושיבים אותו במינוי בתפקיד, ומאפשרים לו להשלים את ההכשרה תוך כדי ביצוע התפקיד. ניתן לעבור מכרז בתום שנה, ואפילו שנתיים (מבקשים את הסכמת האיגוד המקצועי לשנת ניסיון נוספת). מי שהושיבו אותו הממונים בתפקיד ניהולי ללא מכרז-הגיע ליעדו בדרך קצרה. חשוב: אולי גם אתה יכול לקבל תפקיד ניהולי ללא מכרז- אם יש לך יחסים קרובים עם חברי וועדת הבחינה של המכרז?

מרבית המועמדים צפויים לעבור תהליך ארוך ולעיתים מייגע עד להצלחה במכרז- אך אסור להתיאש!

ידוע, שקיימים אנשי חינוך שהמערכת "הריצה אותם" לתפקידי ניהול והם לא החזיקו מעמד יותר משנה בתפקידם! ולעומתם- ישנם אנשים שלא קיבלו סיוע ממנהליהם, וקידמו את עצמם באמצעות אנשים בעלי השפעה בארגונים שלא עבדו שם מעולם- והצליחו בתפקידם הניהולי לאורך זמן! לכן, קלות קבלת התפקיד אינה מדד למידת ההצלחה בתפקיד בעתיד! אם אתה הולך למכרז, ולעוד אחד, ולעוד אחד- ועדיין לא נבחרת, זכור, שאורכה של הדרך, אינו מדד להצלחה בתפקיד!

למעשה, ההצלחה שלך במכרז תלויה רק באופן חלקי בהתאמתך לתפקיד המוצע: הצלחתך במכרז תלוייה בשיקולים של היצע וביקוש: ככול שיש יותר מועמדים מתאימים לתפקיד-  כך סיכוייך פוחתים; שיקולים של מחויבויות קודמות של משרד החינוך למנהלים קבועים במערכת שחוזרים משבתון או מחל"ת; שיקולים הנובעים מעמדות שנתקבלו מראש כגון- העדפת מנהל שגר בישוב או בעיר (בייחוד בשנת בחירות מוניציפאליות), גבר או אישה (בעיקר במגזר הדתי), העדפת מועמד הדומה באישיותו למנהל הפורש או ההפך ממנו, ואפילו שיקולים פוליטיים כגון השתייכות מפלגתית או עדתית. אז שלא תסיק מסקנות אישיות לגבי התאמתך לתפקיד ניהולי על פי המהירות בה שולפים אותך ממקומך ומושיבים אותך בראש ארגון- לנהלו!

התלהבותם של האחרים לעזור לך להתקדם לתפקיד ניהולי תלויה רבות במוטיבציה שלך, בפעולות שתעשה, ביכולתך לנטרל גורמים בולמים, להסתייע בגורמים מקדמים, ולהרשים במכרז! חפש מי כן יכול לעזור לך! ועוד יותר חשוב- חפש מי יכול להוציא ממך את הניצוץ שישכנע את חברי וועדת הבחינה להעדיף אותך על פני שאר המועמדים!

להגדלת סיכוייך להצליח במכרז, מומלץ להיעזר בדמות מקצועית שמכירה את הדרישות של חברי וועדות הבחינה, שיודעת מהן השאלות שתישאל, ועוד יותר חשוב- שיודעת מה מצפים ממך לענות!

מומלץ לפנות ל"מכון למימוש זכויות מורים", טל: 050-9005452, ולקבל טיפים קונקרטיים ואישיים שיעזרו להצלחתך במכרז!

ד"ר ניצן ברוקס- מנכ"ל ובעלים של המכון למימוש זכויות מורים, השתתפה כחברה בוועדות הבחינה של מאות מכרזים לניהול בתי ספר ומערכות חינוך כנציגת האיגוד המקצועי, מכירה את מערכת החינוך על בוריה ואת הדרישות והציפיות מהמועמדים. מאמנת אישית, בוגרת תואר שני ותואר שלישי בייעוץ חינוכי עם התמחות בייעוץ לקריירה. מנחת קבוצות בנושא העצמה אישית.


נייד: 050-9005452                אתר: http://dr-nitzan.co.il/                                        




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב