דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבותו של התיעוד הרפואי 

מאת    [ 30/07/2012 ]

מילים במאמר: 387   [ נצפה 4564 פעמים ]

מדי יום פונים למשרדי אנשים הסובלים מנזקי גוף בשל פציעה או מחלה בה לקו, לשם בירור זכויותיהם המשפטיות, או כפי שמכונה על ידם לשם "מימוש זכויותיהם הרפואיות".

כמובן, שעצם הידיעה על כך שעומדת להם הזכות להגיש תביעה בשל נזקיהם היא חשובה מאין כמותה - אולם, אין בה די.    

לא פעם אני נתקל במקרים שבהם אותם אנשים שנפגעו או חלו לא פנו כלל לרופא בסמוך לאירוע הנטען, או פנו אליו באיחור של מספר שבועות ואף חודשים מאותו מועד. 

במקרים אחרים, אלה שכן פנו לעיתים לא טרחו לספר לרופא על נסיבות המקרה, כך למשל אם הם משייכים זאת לעבודה, או לתאונת דרכים בה הם היו מעורבים, או אם המקרה הנטען ארע בנסיבות המקימות להם זכות כלפי מזיק אחר. 

חשוב להבין, כי אדם הטוען כי נפגע וניזוק בין אם זה במהלך עבודתו, בתאונת דרכים, בשל מפגע כזה או אחר , בגין מעשה או מחדל המיוחס לאחר או טיפול רפואי לקוי. בדרך כלל, נטל ההוכחה מוטל על כתפיו, הן בנוגע לקרות האירוע שבגינו נפגע והן בנוגע למצבו הרפואי. 

משכך, קיימת חשיבות רבה מאוד לדווח על הפגיעה לגורמים המתאימים, לאסוף תיעוד רפואי הקשור לפגיעה ולהתמיד בקבלת טיפול ומעקב רפואי. 

תפקידו של התיעוד הרפואי לא מצטמצם רק להוכחת הנזק והטיפול הרפואי לו נזקק הניזוק. 

אומנם, קיימת חשיבות לכך שהמסמכים הרפואיים יכללו תיעוד רפואי רב ככל שניתן. אך בל נשכח, כי יש בכוחם גם לשפוך אור על המקרה בכללותו.

כידוע, במתכונתם של המסמכים הרפואיים ניתן למצוא, לא פעם, גם התייחסות למקרה עצמו ולנסיבות שהובילו לנזקיו של המתלונן. לעיתים, הדברים נמסרים לרופא מפיו של הנפגע עצמו על מנת שיוכל לקבל את הטיפול הטוב ביותר ולעיתים הם נרשמים על ידי הגורם המטפל לשם תמיכה והסבר.      

לכן, חשוב שהמסמכים הרפואיים יכללו גם תיעוד עובדתי של המקרה עצמו. דבר זה, עשוי לתרום לפתרון מחלוקות שעלולות לצוץ בעתיד בשאלת קרות האירוע התאונתי הנטען, או בשאלת קיומו של הקשר שבין הנזק הנטען לבין אותו אירוע.

טולו למשל מקרה בו עובד לקה בבוקר יום שישי באוטם שריר הלב אותו הוא משייך לויכוח חריף וחריג שאירע יום קודם לכן עם מעבידו בנוגע לשינוי בגובה שכרו. העובדה כי האוטם אירע ביום מנוחתו לבדה יש בה כדי להערים קושי בהוכחת קיומו של הקשר הסיבתי בין אותם האירועים שקרו יום קודם לכן לבין בואו של האוטם בו לקה. 

ברור שאילו לא יוזכר המקרה כלל גם לא במסמכים הרפואיים , לפחות אלה שבמסגרתם פנה לקבלת הטיפול לראשונה, עשוי הדבר למוטט כליל את סיכויי תביעתו.                

הכותב הינו עו"ד ממשרד סמרה ושות', משרד עורכי דין ונוטריון. משרד ותיק הקיים מזה 15 שנים ואשר מתמחה בטיפול בתביעות נגד המוסד לביטוח לאומי, תאונות עבודה, תאונות דרכים, מחלות מקצוע, נזקי שמיעה, מיקרוטראומה, ניידות, נכות כללית, שירותים מיוחדים ועוד. שירותי המשרד כוללים ייצוג והופעה בבית המשפט, בבית הדין לעבודה ובפני וועדות רפואיות. כתובתנו : רחוב משה לוי 11, בית UMI,ראשל"צ , לפניות התקשרו : 9511126 - 03 כתובת אתר: www.samara-law.co.il כתובת מייל gil@samara-law.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב