דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


9 שיטות לשיפור ריקוד הבטן שלך 

מאת    [ 27/07/2012 ]

מילים במאמר: 591   [ נצפה 2289 פעמים ]

את יכולה לשפר את הריקוד שלך על ידי מודעות ל-9 דברים פשוטים.
זה יותר קל ממה שאת חושבת ... פחות הוא בהחלט יותר!


1. לשחרר את הלסת והידיים
לרקוד עם פה טיפה פתוח מרפה את כל הגוף. ביוגה הלסת היא קשר ישיר לאזור האגן, הרפיית הלסת, הגרון והצוואר ממש עוזרת לשחרר את זרימת האנרגיה לירכיים! רקדניות מצריות תמיד נהגו לפתוח את הפה מעט. חשוב לשחרר גם את הידיים, לתת להם להרגיש ולזרום עם המוסיקה. כדי לבחון זאת, נסי לעשות "שימי" עם אגרופים קמוצים ולסת אדוקה, ואז שוב אבל עם איברים משוחררים.


2. להיות נוכחת
 להיות בהרמוניה עם המוזיקה. לחלוטין ללהכנע למוסיקה דרך מה שהגוף מכתיב. את חייבת להבין את הגוף, באופן אינסטינקטיבי לדעת את העיתוי והטכניקה שלו. הצד האנליטי של המוח חייב לשבת במושב האחורי כדי שהמחשבה היצירתית תוכל להשתלט. הסודות כאן הם: הקשבה, נשימה, התמקדות, זרימה. אלו הן הדרכים הקלות ביותר לתת למוסיקה להשתלט עלייך.


3. לפשט
במחול, פחות זה יותר. שמרי על תנועות פשוטות, צלולות ונקיות. עקבי אחר הקצב. תתני לגוף להגיב לכלי הנגינה בדרך שהם מנגנים.

4. תשני את התנועות שלך בהתאם למרחב, תזמון ורמה.

"Soheir Zaki" הייתה מומחית במספר קטן של תנועות פשוטות, אבל גרמה להם להראת כמו רבים. אותה תנועה שומרת על היופי המהפנט שלה, כאשר רמתה משתנה. התנועה יכולה להיות מהירה כאשר עולה הקצב ובהתאם להיות איטית כאשר הקצב יורד. לבסוף, תשלטי במרחב הריקוד שלך - ללמוד לעשות סיבובים ולעצור עם הפנים לקהל או הגב, והכל בדיוק וקלות.

5. להשתמש בידיים כמו מנצח בתזמורת
כאשר המוזיקה היא בטון נמוך, תשאירי את הידיים נמוך. כאשר הסולם מוסיקלי עולה, הרימי את הידיים יחד איתו. הרמי את הידיים עם המוסיקה כאילו את זאת  שמרימה את המוסיקה עצמה.

6. לראות את המוסיקה
רקדניות ערביות משתמשות בעיניים שלהן בצורה רגועה מאוד אך רבת עוצמה. הן רואות את המוזיקה. עשי את אותו הדבר כאשר את רוקדת. כאשר המנגינות עולות, הסתכלי כלפי מעלה, כמו שהפרסים עשו, כאשר רקדו לאלים. כאשר התופים הם הדומיננטים, תורידי את המבט אל הירכיים שלך ותהני מהתנועה. בהתאם לאופי המשתנה של המוזיקה תשני את המבט בעינייך, שובבות, ניצחון, מלנכוליה, תשוקה, ביישנית.

7. תתרגילי לרקוד בלי מראה
 להתרגל לתחושה של המוסיקה, ליצור מצב רוח, להיות נוכחת לגמרי כאשר את רוקדת. מה שאת רואה במראה לא ממש משקף את איך שאת נראת באמת. וידאו ממחיש את המציאות הרבה יותר טוב, זו הסיבה שאנחנו מרגישים שמה שנראה בוידאו "זר" לנו! כאשר רוקדים מול המראה, נוטים להסתכל קדימה, הצוואר, הכתפיים והחזה לא מספיק משוחררים כמו בריקוד טבעי.

8. אתגרים טכניים, כאשר נלמדים היטב, הופכים לכלים יצירתיים
תנועות קשות טכנית דורשות ריכוז מוחלט שאר לומדים אותם.תריך להתאמן ולהתאמן עוד. בהתחלה התנועות מאוד לוגיות, המוח האנליטי לומד אותן, כמו ללמוד לרכב על אופניים. לאחר שמשתלטים על התנועה מתחילה לחדור היצירתיות וההנאה. את שוכחת מהמכניקה ומתחילה לעבוד עם החושים. ברגע שהגוף לומד את הטכניקות של ריקודי הבטן, הן הופכות לטבעיות ולחלק מתהליך היצירה.

9. שחרור וריכוז בו זמנית על ידי כניעה למוזיקה
ריקוד הוא סוג של מדיטציה. על ידי המדיטציה, עליך להתנתק מהמחשבה והנפש ועם זאת להשאר ממוקדת בנשימה וביציבה. הדבר נכון גם עבור ריקודי בטן. להכנע למוזיקה ולתת לה להדריך את הגוף שלך, את משחררת מחסומים נפשים אשר מדכאעם את היצירתיות. כאשר את לגמרי בריקוד, זרם היצירתית של הריקוד מנתק את המוח השיפוטי אשר כל הזמן בוחנ אם את עושה טוב או רע, נכון או לא נכון. במצב זה מדיטטיבי, המוח השיפוטי אינו מפריע ואת יכולה לייצר את הביטוי האותנטי ביותר שלך לריקוד.

shimmystyle - חנות אקססוריז לריקודי בטן. צעיפי משי מרהיבים, מניפות משי צבעוניות, קישוטים מיוחדים לשיער ולגוף, עגילי דרקון, צמידים וטבעות ציפורן בעיצובים יחודיים, מאמרים מרתקים ומעשירים ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב