דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתחילים בגמילה מעישון - טיפים לנגמל שבדרך 

מאת    [ 25/07/2012 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 1678 פעמים ]

מתחילים בגמילה מעישון – טיפים לנגמל שבדרך

גמילה מעישון מותנית קודם כל בהחלטה האישית של כל מעשן להפסיק את ההרגל הלא בריא שלו. החלטה זו אינה יכולה לבוא מאף גורם אחר. גם אם מדובר בהמלצת רופא, לחץ של בן או בת הזוג, הפצרות הילדים והקרובים ואפילו הוראה מהבוס, תהליך נכון של גמילה מעישון מתחיל קודם כל ברצון האישי לפצוח בתהליך זה. מגוון שיטות הטיפול המציעות גמילה מעישון באופן מהיר ויעיל, לצד הפתרונות המתקדמים כמו סיגריה אלקטרונית, הפכו את התהליך לפשוט יותר ואת תופעות הלוואי למצומצמות. אם זאת, מדובר בתהליך קשה ולכן כדאי להגיע אליו מוכנים.

לבחור ברגע המתאים

אין זה משנה באיזו שיטת גמילה מעישון בחרנו – ישנם מספר כללי ברזל המתאימים לכל השיטות ועוסקים בעיקר בתכונות האישיות שלנו וביכולת ההתמודדות עם תהליך הגמילה. הנה כמה טיפים חשובים לכל מי שמחליט להתחיל בתהליך גמילה מעישון ולהתמיד בו לאורך זמן.

הטיפ הראשון הוא לבחון את הסיבות בגינן אנחנו רוצים להתחיל גמילה מעישון ומדוע אנחנו רוצים להתחיל את התהליך דווקא עכשיו – סיבות אלו יכולות אינדיבידואליות ודיסקרטיות לחלוטין ואין צורך לשתף בהן את כולם. בעוד אדם אחד מעוניין להפסיק לעשן כיוון שאינו כשיר בריאותית לעסוק בפעילות הספורטיבית האהובה עליו, אחר רוצה להפסיק לעשן כיוון שהוא מרגיש אשם כי הוא פוגע בקרוביו הנמצאים בסביבתו בזמן שהוא מעשן. שלל הסיבות גדול ומגוון ולכן כל אחד חייב לערוך לעצמו את הרשימה הפרטית שלו.

טיפ נוסף הוא להחליט על תאריך מדויק להפסקת העישון. לכל אחד מאיתנו הרגע הנכון להתחיל תהליך של גמילה מעישון – אחד יתחיל כשהוא יבחין במספר הקופסאות שהוא צורך ביממה ואחר ישתכנע להפסיק לעשן לקראת אירוע מחולל כלשהו – הולדת ילד ראשון, חתונה, יציאה לפנסיה או כל אירוע משמעותי אחר. הבחירה ברגע המתאים ובתאריך מדויק יסייעו להפסיק לעשן כמעט באופן מיידי.

להיפטר מכל עזרי העישון

טיפ חשוב נוסף הוא להיפטר באופן פיזי מכל העזרים ששימשו אותנו בתקופת העישון – כדאי לזרוק את המאפרות, המצתים שמסתובבים בבית וכמובן את קופסאות הסיגריות שעדיין נותרו לנו. במידה ונמצאים בבית אנשים נוספים שמעשנים, מומלץ להחליט להיגמל יחד, כך שלא יוותרו בסביבה הקרובה עזרי עישון שיפתו אותנו להפסיק את תהליך הגמילה.

בנוסף, כדאי לשתף את הקרובים לנו – חברים ובני משפחה – בהחלטה להיגמל מעישון. תהליך גמילה מעישון בו מוענקת לנו תמיכה על ידי הקרובים לנו הוא תהליך מלא במוטיבציה המאפשר לנו להתמודד עם הפיתוי על ידי קבלת פידבק ועזרה מאחרים. קרובים וחברים שמעשנים יכולים לקבל גם הם מוטיבציה להתחיל בגמילה מעישון.

להיות מודע לתופעות הלוואי

לכל שיטת גמילה מעישון תופעות לוואי שונות וכל אחד מתמודד איתן בדרך שלו. ישנם כאלו שלא ירגישו את תופעות הלוואי ויצליחו להיגמל מעישון בלי שום מיחושים או בעיות מיוחדות, אחרים יכולים לסבול מכאבי ראש, בחילות, אכילה מוגברת ושינויים במצבי הרוח. לפני תחילת התהליך חשוב להיות מודע לכל תופעות הלוואי שעשויות להופיע ולהיות מוכן להן – בעזרת מעורבות רופא המשפחה, קבלת עזרה נפשית וכדומה.

מאיה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב