דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סדנאות צחוק - לחבר בין אנשים 

מאת    [ 25/07/2012 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 2519 פעמים ]

כל האנשים צוחקים באותה השפה

מסתבר שבכל התרבויות בעולם אנשים צוחקים באותה שפה, מה ששונה הוא תדירות הצחוק, עוצמת הצחוק ואורך הצחוק. מחקרים הראו כי כילדים צחקנו הרבה יותר מאשר כאנשים בוגרים. אדם שהוא לבד צוחק פחות מאשר כשהוא בחברה אנשים. מסתבר שאפילו חיות צוחקות. החוקר פול אקמן גילה שיש רגשות אוניברסאליים שכל בני האדם חולקים אותם ולכן השמחה והצחוק משותפים לכולם.

 

סגולותיו של הצחוק

ברמה האישית הצחוק עושה עיסוי פנימי לאיברים בגוף. הצחוק משחרר אנדורפינים במוח הגומרים לסוג של תחושה טובה, הצחוק מוריד קלוריות מסתבר שעל כל דקה של צחוק אפשר להוריד עד שמונה קלוריות, הצחוק עוזר לנו להתמודד עם מצבים מביכים של מתח ולחץ. ברמה הקבוצתית הצחוק עוזר לחבר בין בני אדם, בין עובדים/ות מנהלים/ות ומוריד חסמים ומתחים קבוצתיים או צוותים אך כיצד ניתן לעשות זאת בפועל ?

 

הצחוק מחבר בין אנשים

כיוון שהצחוק הוא אוניברסאלי יש שני דרכים לגרום לו לקראות. האחת היא דרך דיבור. בדיחה מפתיע, מופע סטנד אפ שבו הסטנדאפיסט ייקח אפיזודות מחיי היום יום יקצין אותם ויסתכל עליהם "בעין עקומה" ויצחק עליהם. לדוגמא חנוך דאון במחוברים צוחק על גדעון לוי שכל פעם שהוא מרגיז אנשים בארץ כאות הוקרה האיחוד האירופי שולח לו אישה יפה (לגדעון לוי יש אישה אירופאית). אבל במצב שבו לא כולם מבינים את אותה השפה סדנאות יוגה צחוק הם הפתרון. 

 

סדנאות יוגה צחוק

כאשר בוחרים סדנאות יוגה צחוק ניתן לחבר בין אנשים בעלי רקע או שפה שונה דרך הפעלות שיגרמו להם לצחוק. ממציא השיטה הוא ד"ר מדן קאטריה שהתחיל בקבוצה קטנה בהודו והשאר הפך לנחלת העולם. (היה לי את העונג להיפגש איתו כאן בישראל).   ההפעלות הן אוניברסאליות ומתאימות לכול התרביות בעולם והן באות מתחום הפנטומימה, ג'יבריש, דרך מעגלים שבהם אנשים צריכים להחזיק ידיים ולצחוק האחד לשני בכל מיני וריאציות. יש בזה קצת מין המבוכה אבל יותר מזה זהו כלי מעולה לחבר בין אנשים ולשבור את הקרח עד להתפרקות מוחלטת. 

 

סדנאות לעובדים

סדנאות צחוק מתאימות במיוחד לעובדים/ות אשר נמצאים ביחד תקופה ארוכה ומכירים האחד את השני. כשיש חיבור הצחוק הופך להיות יצירה שלא מביישת את טובי המוזיקאים בעולם. הצחוק ישחרר מרגעי השחיקה והלחץ בבית ובעבודה ויגרום לתחושה של כיף והנאה. בתוך סדנאות הצחוק אני מחבר גם משחקים לחיזוק התקשורת בין אישית ועבודת צוות. אם כולם דוברים את אותה השפה אני מכניס בדיחות והומור ואפילו גורם להתחיל לרקוד. התאמה בין ציפיות העובדים/ות למטרות שלכם תעזור לכם להצליח. אם אתם צריכים למצוא רעיונות נוספים הן בתחום של סדנאות צחוק והן בתחומים נוספים תוכלו למצוא בדף הבית מגוון הצעות מרעננות ואפקטיביות.

יובל בן בסט - מנחה קבוצות וגרפולוג. עורך סדנאות בתחום גרפולוגיה, אינטליגנציה רגשית, אסרטיביות, גרפולוגיה, צחוק והומור, לחץ ושחיקה, ניהול זמן, עבודת צוות, שפת גוף בין גברים לנשים. כתובת האתר  http://www.graphologia.net טלפון 050-5711160




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב